• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2016-03-10 22:47:36 följande:

Tusen tack för alla svar! Vi har precis tagit bort sista flaskan ers för vår tjej så nu ser dagarna ut så här:
    Frukost 1 port gröt plus halv burk katrinplommon
    Lunch 1/2 burk plus 1/2 frukt
    Mellanmål 1 macka
    Middag 1/2 burk plus 1/2 frukt
    Kvällsmat 1 portion gröt plus katrinplommon
    Hon äter inte alls på natten nu så jag funderar på om jag ska öka till en hel burk till lunch och middag. Vad tror ni? Var längesen vi var på BVC nu så har inte kunnat fråga där heller...

Håller mer lillouice84, ge till hon är mätt :) jag valde rätt snabbt att ta bort fruktpurén efter lunch o middag för istället få i honom mer mat. Han fick ju ändå frukt till gröten på morgon + mellis och då åt han även gröt + frukt på kvällen.
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-03-11 17:08:46 följande:

Inser ju hur lite Selina äter när jag ser vad era får i sig. Skulle jag ge henne frukt snackar vi 3-4 skedar (om det är puré). Ger jag henne en limpsmörgås utan kanter äter hon kanske 1/3 av den.

Hon hade bara gått upp 85g på 4 veckor sist vi kollade men det beror ju mycket på att hon rör sig så mycket men jag blir ändå lite orolig att hon inte får i sig nog. Det är mycket gnäll på dagarna och det är ju svårt att veta om det är tänder, trötthet, mammighet, hunger eller något annat och hon äter ju inte mer även om vi erbjuder.

Vi har fått tid för 1 årskoll nästa vecka så vi får väl se vad hon väger då. Då är det dags för vaccin också.. bävar för att eventuell reaktion kan komma precis veckan efteråt när det är påsk och hon dessutom fyller år :/

Bosse äter väl helt okej, trors det hade han ju bara gått upp 50 g på 6-7 veckor när vi kollade sist. O han är ju också rätt liten :) och ännu har han inte börjat gå, då kan de ju stanna av ännu mer!
  • ebe91
    ebe91 skrev 2016-03-12 07:45:17 följande:
    Bosse äter väl helt okej, trors det hade han ju bara gått upp 50 g på 6-7 veckor när vi kollade sist. O han är ju också rätt liten :) och ännu har han inte börjat gå, då kan de ju stanna av ännu mer!
    Hur ser selinas viktkurva ut? Vet att hon ammar endel men samtidigt får hon ju i sog det hon behöver om hon följer kurvan :)

Såhär ser bosses ut;
  • ebe91

Vi köpte ju hus i september, har hunnit med att byta golv, dörrar o lister i hela huset och sen tapetsera Bosses rum men sen har renoveringen stannat av... Tapeterna i alla andra rum var vita eller ljusgrå, förutom vårat sovrum där det är fula blå tapeter med en fondvägg som är blommig o går i blått o silver... Och nu har vi äntligen kommit på vad vi ska göra där! Har suttit på ikeas hemsida och försöker planera ihop en vägg med garderober (de vi har nu är fula och saknar inredning - 90% är häng och så mycket kläder hänger vi inte!). Sen blir det ljusgrå tapeter och en vägg med vit liggande panel. Åh, kmr bli så bra att få bort det där blåa. Just nu står det liksom en säng utan ram i ett annars heltomt rum... Tidigare har ju iaf spjälsängen fyllt tomrummet lite ;)

• ebe91
    LillLouise84 skrev 2016-03-13 10:12:15 följande:
    Vart har du fått viktkurvan ifrån? Är det någon app eller är det från bvc?

W gick bara upp 165 gram på fem veckor. Då gnällde bvc att han var för tunn
    Har en app som heter "baby app", den är grön oså ett bebisansikte. En gratisapp där jag skrivit in alla vikter som är tagna sen han föddes :)
  • ebe91

Jag ska köpa galonbyxor åt bosse o ha nu under våren, så får man köra vinteroverallen, fleece eller vindoverallen under beroende på temperatur :)

Fick precis en film skickad av sambon, ungen har börjat gå medan jag är på jobbet.... Skitunge. Mitt i allt bara släppt tv-bänken o traskat till soffan.

Ang vikt kan det skilja så mycket! Vet sambon vägde drygt 13kg när han fyllde 1, bosse vägde ju inte ens 9kg 2 veckor innan 1-årsdagen. Vad jag själv vägde har jag ingen aning om :)

• ebe91

Inatt ska jag sova utan min plutt för första gången. Jag jobbar till 22 och börjar 7 imorgon igen så sambon ska fara till hans föräldrars stuga med sonen och fira påsk. Jag åker dit imorgon efter jobbet för påskmiddag så även fast jag jobbar heeeela helgen (fre-mån) hinner jag fira lite påsk iallafall :) men det var först igår det slog mig att det blir första natten ifrån sonen... Antingen kommer jag sova helt ostört eller så kommer jag inte sova alls!

• ebe91
    Teresiat skrev 2016-03-27 16:01:43 följande:

Hej! Länge sen jag skrev här. Sonen är ett år och två veckor numera.. Någon som börjar längta efter syskon? ;)

Syskon är redan påväg! Är i v 28 och har en lillasyster i magen, storebror kommer vara 15 månader när hon kommer :)
  • ebe91
    Kpax skrev 2016-03-30 17:45:24 följande:
    Oj... Ja, det låter onekligen lite jobbigt (om än ett kärt besvär).

Jag var hos en kompis idag, och hon har två grabbar (3,5 år och 9 månader). Christ on a bike vad hennes lilla är vild jämfört med min flicka. Det är absolut inget fel på honom, han är en jätteglad och charmig person. Men han är högljudd och hårdhänt, och vi pratade om skillnaden mellan individer och mellan könen. Hennes teori (baserad på folk hon känner) är att pojkar generellt är mer åt det hållet, och att flickor är mer stillsamma. Jag vet en familj där det är tvärt om, men annars har jag inte så många vänner med barn. Någon som har erfarenheter som bekräftar? :)

Hur som helst blev jag nästan rädd, tänk om vi får en riktig vilde, vi som nu är så vana vid världens enklaste unge!
    Jag har också hört många gånger att killar ofta är vildare när de är små och tjejer värre i tonåren ;) men det är väl en fördom som hänger kvar :)

Min son är inte jättevild, han är busig och ibland högljudd men inget som märker ut sig gentmot flera vi känner. Hoppas dottern kommer bli lika snäll som han var då han var nyfödd, sen har det varit periodvis hur "jobbig" han varit (vill inte kalla han jobbig, han har bara haft olika behov vid olika tidpunkter). Just nu är han väldigt klängig och vill bäras överallt, men jag försöker se det som ett närhetsbehov. Även fast jag ibland bara vill stänga in mig i badrummet och vara själv...
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-04-08 13:52:58 följande:

Ekar tomt här inne, antar att fler än jag har fullt upp? :)

Här är det full rulle från 6 på morgonen och till 8 på kvällen. Hinner inte pausa ens fem minuter utan springer konstant. Renoveringen går framåt och nu är det bara en dörr som ska in, tapeter och lister ska upp och sen kan vi flytta ner och påbörja de äldre barnens rum :)

Utöver renoveringen är det full rulle på barnen. Äldre dottern är i någon riktig trotsålder och bråkar hela dagarna, jag blir gråhårig! Selina river ut ALLT hon kommer åt och drar runt och lägger på helt andra ställen, vilket gör att vi kan hitta påsklämmor i strumplådan och mössor i kökslådorna. Charmigt men fruktansvärt jobbigt!

Jag har fortfarande inte fått tillbaka min mens än förresten, trots att jag numera ammar max 3 gånger per dag (men fortfarande oftare på natten). Vi fick äntligen till det med liggat för tre veckor sedan men sambon skrämde upp mig och sa att han inte vet om han hann dra sig ur i tid, mest troligt INTE! Känns ju som att risken för en graviditet är minimal men vem vet? Och nu har jag haft smått molande värk i en veckas tid, yrsel på morgonen, illamående, extrem hunger och extrem trötthet. En del av dessa symtom viftar jag bort som tecken på att jag stressar för mycket men andra grejer vet jag inte. BORDE köpa ett test och kolla men jag vill och vågar inte. Vet ju inte vad jag vill att det ska visa? Jag kan inte ha fler barn men samtidigt finns ju den där gnagande sorgen kvar över att Selina är sista bebisen.. nåja, fortsätter molvärken utan att mensen dyker upp måste jag väl ta itu med det :/

Jag jobbar för fullt, 8 pass kvar innan jag går på gravpenning! (Om jag får semester de sista 2). Redan i v 30, denna graviditet har sprungit iväg! I veckan damp beslutet om gravpenning ner i postlådan, kändes skönt att ha det färdigt. Annars håller vi också på att renovera lite, svårt att hitta ork och tid bara!

Lillärtan jag väntar nu är ju ett resultat av avbrutet samlag, men då visste jag ju att jag hade ägglossning men trodde ändå det var relativt säkert ;) han hann dra ut i tid, trodde vi! :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?