Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skönt att läsa att flera har ta sig taskigt humör och förvärkar.

Jag sover inte alls på nätterna längre känns det som, och humöret blir inte bättre för det.

Snart blir det ett besök hos bm. Jag håller tummarna att blodtrycket inte gått upp ännu mer. Har det gått upp så blir det sjukhuset nästa misstänker jag.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-03 09:38:05 följande:

På tal om tappar - är det nån här som testat att känna efter själv?

Vet att många känner på tappen vid ÄL och för att försöka gissa om man blivit gravid och liknande.

Tänkte att eftersom tappen ska kännas lika hård som en nästipp när den är omogen borde man ju kunna känna den på sig själv?! Alltså känna om det känns hårt eller mjukt där inne så att säga ;)

Jag har tänkt tanken att man borde kunna känna. Men hur tusan ska det gå till? Min mage är så stor att jag får böka för att nå utsidan på slidan, ännu mindre chans att kunna nå in. Bebisen har kilat upp sig under höger revben och har huvudet neråt så jag kan inte böja mig framåt.
  • LillLouise84

Hemkommen från bm, nu är det lite skräckblandad förtjusning. Jag hade okej blodtryck, ingen protein men jag har gått upp 2 kilo sen i fredags. Så bm rådgjorde med en gammal bm. De kom fram till att eftersom jag är omföderska och gått 37+ 2 fick jag göra en hinnsvepning om jag ville. Självklart tog jag chansen!!! det var inte skönt och magen svarade med en rejäl värk. Tappen har bara lite kvar och jag är öppen 2 cm och fixerad. Nu är jag ordinerad vila och absolut inte stressa så det ska dra igång.

• LillLouise84
    Misty W skrev 2015-03-03 12:42:39 följande:

Då hoppas vi att det drar igång då ;) med dottern så gjorde bm det på överburenhets kontrollen och sen på natten blev jag inlagd. Fast jag fick morfin som stoppades mkt och dom fick dra igång det med dropp på fm dagen efter ;)

Så avis! Jag gissar på bebis på torsdag!

Nu sitter jag i soffan och väntar på första bästa tecken. Som att jag kan slappna av och vila nu. Dottern är lite krasslig än men det skulle passa väldigt bra om det drog igång nu eftersom farmor jobbar inom skolan och har sportlov nu så dottern är där idag.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-03 13:46:56 följande:

Men guud så avundsjuk jag blev nu!!! Jag har precis kommit från BM. Jag hade gått upp 2 kg sen torsdag förra veckan, men inte fan åkte jag därifrån med nån hinnsvepning inte :)

Hade bra blodtryck, 130/85, och ingen protein i urinen, men huvudeländet hade gått från ruckbart till rörligt... Hur är det möjligt när magen sjunker att bebisen hoppar uppåt????

Det beror säkert på hur bm är. Min bm har nyss börjat som bm på mvc efter ett antal år på två olika förlossningar. Så hon är väldigt insatt i hur förlossningen vill att de ska göra.

Jag har varit väldigt ovetande om hinnsvepning när och varför de gör det. Fick förklarat nu att förlossningen vill att mvc ska göra hinnsvepning på omföderskor. Och att man inte kan göra hinnsvepning på förstföderskor, eftersom det är som att hacka på sten.
  • LillLouise84
    Misty W skrev 2015-03-03 14:11:41 följande:

Då hoppas jag ännu mer att det drar igång så att lilltjejen och farmor kan roa sig medans du & pappan hänger på förlossningen & bb ;)

Farmor håller tummarna att det drar igång och vi är hemma med bebis innan helgen då hon bokat en weekend i storstan i helgen. Annars finns det faktiskt en farfar som får ta dottern.

Det har kommit några riktigt rejäla värkar nu. Den värsta tog i från svanken och ända upp till öronen, samtidigt som hela magen stelnade.
  • LillLouise84

Är det tillåtet att strypa sin make när man är höggravid och har förvärkar? Han kommer hem och beklagar sig hur dåligt han mår för han är förkyld. Den klassiska "kvinnor snackar om att föda barn, men tänk om de visste hur det är när en kille är riktigt sjuk".

Jag hade några hemska värkar och tog två Alvedon, men då avtog det mesta. Men känslan av att ha huvudet mellan benen känns nu. Och när värkarna kommer mår jag tvärt illa. Hoppas att det drar igång på riktigt, för nu är det en seg väntan.

• LillLouise84
    Misty W skrev 2015-03-03 16:08:40 följande:

Man får verkligen strypa en förkyld man! Speciellt när man ska föda barn inom dom närmsta dagarna om det drar ut!

Haha!

Han ligger jävligt risigt till just nu. Han fryser, hostar och är hängig så han är nästan död. Jag får väl köra själv till förlossningen om det drar igång, fast lika bra det för då går det fortare
  • LillLouise84
    Astilbe skrev 2015-03-03 17:15:16 följande:

Är helt slut efter att ha varit och fått vaxat ben och brasilianskt (det krävs ganska mycket akrobatik för att komma åt numera , men kände ändå när jag kom hem att det var himla härligt att få känna sig så fräsch igen. Sen går jag på toa och får en äcklig snorliknande grej på pappret - kan det vara en del av slemproppen? Eller är det bara universum som ville få balans igen när jag för en gångs skull kände mig lite halvfräsch och tillpiffad?

Med dottern fick jag en stor snorklump och inget mer, men det var antagligen slemproppen. Än har jag inte sett något den här gången.
  • LillLouise84
    Astilbe skrev 2015-03-03 18:24:22 följande:

Vet du hur långt innan fl som slemproppen gick?

Jag tror det var två tre veckor innan faktiskt. Det är väldigt olika
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?