BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Tycker på det stora hela att graviditeten är en rätt jobbig transportsträcka, men det kommer nog kännas värt det efteråt!
Pratade med syrran, och hon har lovat att ta hundarna nästa helg oavsett om det innebär att avbryta skidsemestern. Puh! Den största fördelen med amning tycker jag är att barnet får ett skydd mot diverse infektioner med antikroppar från bröstmjölken. Något som jag verkligen vill ge mitt barn om jag kan. Klart att man ska göra vad man känner känns bäst oavsett om det är att amma eller inte, men ibland känns det som att bröstmjölk likställs med ersättning vilket inte är helt sant. (Jag är menar inte att hoppa på någon alls, valet är helt fritt och jag tycker inte någon ska skämmas eller ha dåligt samvete för sitt val. Jag vet också att fördelarna med antikroppskyddet är mycket viktigare i andra länder än vårt trygga Sverige och att de flesta klarar sig alldeles utmärkt utan bröstmjölk. Jag är inte heller främmande för att själv ge ersättning men hoppas på att kunna amma. Tycker bara att bröstmjölken hamnar lite i bakvattnet ibland...)