Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-07 10:05:09 följande:

Fick mail från familjeliv imorse eftersom jag går in i v.39 imorgon. Det står att jag är klar med alla förberedelser nu och är redo. Vilken tur att dom vet att jag är det, dom vet mer än mig med andra ord :)

Eftersom badrummet fortfarande inte är klart är vi inte ens i närheten av att ha ett skötbord. Väskorna är inte färdigpackade eftersom vi saknar tvättmaskin och därför inte har allt rent än...

V 39 har jag inte ens tänkt på att det är. Jag har helt snöat in på antalet dagar. V 39 låter väldigt nära. Nu får det ta och komma igång, innan jag bryter ihop pga Halsbrännan som aldrig ger sig.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-07 15:21:35 följande:

Är det någon som har erfarenhet av bröstpumpar? Berätta!

Jag har en medela från något apotek. Manuell pump och flaska för 599:- den var jättebra förra gången. Men det är nog mycket snabbare och smidigare med elektrisk.
  • LillLouise84

Här var humöret inte på topp och jag har social brist av att bara ligga hemma på soffan, så vi tog en sväng till stan och shoppade lite. Nu är jag trasig i ljumsken, och gud vad osmidigt det är att köra bil. Fickparkera när man knappt kan vända sig är inte det lättaste. Men nu har vi köpt blöjor till bebisen och pyjamas till dottern, så nu har vi allt hemma utom en bebis.

• LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2015-03-07 17:17:55 följande:

Åh känner så igen mig gällande bilkörningen . Helt omöjligt att vrida sig så mycket som man skulle behöva egentligen

Jag har flertalet gånger tänkt på hur det måste vara att vara väldigt överviktig och köra bil. Hur mycket kan de röra sig? Och hur säkert är det?

Jag har nu för andra graviditeten konstaterat att sportstolar i bilen inte är för gravida. Jag är inte så super lång 1.69 så stolen måste vara ganska långt fram, och då när jag ska i och ur bilen så måste jag fram med magen ända till ratten för att komma förbi kanterna på ryggstödet. Men jag får skylla mig själv som skulle ha en lite sportigare bil .
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-07 17:46:02 följande:

Jahapp nu har det gått 11timmar sedan andra och sista kräkningen och ungen har varit helt som vanligt hela dagen. Ätit, druckit, lekt, käkat godis osv. Inte gnällt över magont. Var på toa vid 14 och satt braaa länge och det enda som kom var en stenhård kula typ stor som ett blåbär. En kiwi har hon ätit efter det men än har hon inte fått bajsa mer.

Magkänslan säger mig att det inte är magsjuka så jag känner mig rätt lugn, men så kommer fobin och ångesten smygandes över att det KAN vara det. Måtte jag och sonen isf få det snabbt och lika lindrigt som hon så vi inte får vänta flera dygn på det. Känner en viss stress med 14dagar kvar och jag vill INTE ha magsjuka och föda barn!

En sak är då säker, vaknar vi upp på måndag utan att någon fler insjuknat så håller jag barnen hemma från skola och dagis tills bebis kommer. Riskerar inget mer!

Men om din dotter klagat för ont i magen sen i torsdags och inte blir något förrän idag och så lite så borde det vara något annat än magsjuka. Hon har inte fått i sig något hon inte tål eller något nytt så det är en reaktion? Håller tummarna för dig att det inte är magsjuka.

Jag funderar också ibland över att ha dottern hemma tills det är dags. Vi har en förkylning som snurrar och snurrar i huset, som verkar omöjlig att bli av med.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-03-08 01:28:07 följande:

Nu tror jag att något händer här! Vaknade o skulle på toa, rann då något längs benet (genomskinligt o lite "glatt"), så lite så inte vattnet som gick. Sen kom det lite blod när jag torkade mig. Haft två värkar med ca 5-6 min mellanrum.

Spännande! Hoppas den har bestämt sig för att dyka upp under söndagen. En vasaloppsbebis
  • LillLouise84

Först en natt utan sömn, sen en hyfsad natt, en jättebra natt och nu ligger jag här efter att sovit tre timmar och vänder och vrider mig med diffusa magsmärtor. Hela magen var ihopdragen så jag knappt kom ur sängen för att gå och kissa, sen ligger bebisen nu och trycker och pressar åt alla håll samtidigt. Snälla bestäm dig för att komma ut eller låt mig sova.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-08 13:14:49 följande:

Alltså jag blir nästan på allvar orolig över mig själv just nu. Jag är så otroligt låg att jag bara vill försvinna. Har inte energi till ett leende ens en gång, och jag som i vanliga fall är en glad och rätt trevlig person. Till och med mannens humör dras ner på grund av mig.

Det är samma här. Jag ligger mest i soffan och orkar ingenting och är mest arg. Arg på att kroppen gör ont, magen spänner så den håller på spricka, tungt att andas, fingrar och tår är så tjocka att de är svåra att böja. Förra graviditeten kunde jag nog ha sprungit inne på förlossningen för kroppen mådde bra, men istället så hade jag brutal astma den gången och tappade rösten av alla inhalationer.

Jag har blivit så grymt trött sista dagarna. 20.00 behöver jag tändstickor för att hålla upp ögonen. Nu har jag skickat ut man, barn och hund på promenad och krupit ner i sängen.
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2015-03-08 14:19:54 följande:

Hemma från ikea och fem andra affärer som vi passade att besöka nör vi ändå var i örebro. Förstår just nu inte hur jag orkade. Nu blir det nog soffan resten av dagen medan maken skruvar möbler :p

Åh vad avundsjuk jag blir på att du varit till Örebro. Jag vill också dit, till min en gång i tiden student stad. Butik glad i örebro är min absoluta favorit, plånboken gråter alltid när jag går därifrån men hjärtat ler.

Hoppas bebisen blev motiverad att titta ut efter ikea svängen.
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2015-03-08 15:15:21 följande:

Det är både min och makens studentstad. :) Det var där vi träffades och sen bodde vi kvsr ytterligare några år. Vi ville sen flytta hemåt till karlstad/kristinehamn men hamnade Karlskoga (kom halvägs iaf :p ) så vi har fortfarande väldigt nära till örebro. :)

Karlskoga är inte så långt. Jag bodde i Lanna/Vintrosa så det var nästan mitt emellan örebro och Karlskoga. Jag bodde bara ett år i örebro men trivdes bra. Jag har även varit till Örebro mycket med lastbil så jag känner mig lite som hemma där.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?