Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lilj3 skrev 2015-05-04 11:10:55 följande:

Usch. Idag är en såndär dag då jag bara vill vrida tillbaks tiden till livet utan bebis för en stund, krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet. Natten har gått bra men det ösregnar ute, jag luktar svett och kräk, det är kallt i lägenheten, Valter är gnällig och allt känns bara allmänt hopplöst och trist. Hoppas ni andra får en bättre dag!

Jobbigt med såna dagar.. minns att jag hade många såna med de andra barnen, att liksom inget kändes kul och jag längtade tillbaka till att vara barnfri.

Har inte haft nån sån dag hittills med Selina men det kanske kommer. Jag är fortfarande så chockad över att jag inte haft någon "baby blues" än. Jag känner mig allmänt lugn och lycklig, inte ens dålig sömn får mig på sämre humör. Jag sover ju rätt dåligt varje natt nu men känner inte ens någon frustration utan mer bara "ja men det går ju över det med". Likadant om jag planerat att göra något under dagen och Selina bara gråter och bara vill ligga i famnen. Ja men det rycker jag också på axlarna åt och tänker att då får jag väl göra allt det där nån annan dag. Känner mig helt annorlunda mot när jag hade de andra två som bebisar. Då kände jag mig så kvävd och låst och nu kan jag istället inte vara ifrån Selina mer än en kvart utan att må riktigt dåligt psykiskt.
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-05-04 13:06:37 följande:

Här var det dottern som blev magsjuk. Lilleman kräks mer än vanligt och är så extremt mammig som han aldrig varit förut och hans fisar kan döda en häst. Så jag pratade med bvc och hon trodde att han fått magsjuka fast i mildare variant då han ammas

Usch då att lillen fått det :( men såna gånger är det ju extra bra att de ammas så de får i sig allt de behöver:)
  • septemberbarn08
    Madelia skrev 2015-05-04 14:20:54 följande:

Idag lunchade vi på stan med en kompis för första gången. Jag hade bävat lite för det, men hon halvsov eller låg och kikade tyst i vagnen under hela tiden. Så väldigt skönt det kändes att det gick så smidigt, även om jag inser att ett vansinnesutbrott ute bland folk kommer att få upplevas det också. Vi firade iaf med lite shopping.

Åh vilka fina kläder! Vart är byxorna köpt?

Jag har egentligen satt köpförbud på mig själv nu till Selina. Hon har gräsligt mycket kläder i både 50/56 och 62/68 och det dyker upp folk med presenter mest hela tiden så vi behöver absolut inte köpa något.. meeen det är ju svårt att låta bli;) bara för en stund sedan kom en arbetskamrat in med en present från jobbet, mera kläder;) och i förrgår kunde jag inte låta bli att köpa massa klänningar begagnat från två tjejer på Facebook. Och nya nappar beställde jag i fredags (med namn på) trots att hon inte ens använder napp.. och en sidokorg till vagnen köpte jag alldeles nyss trots att jag vet att den säkert inte kommer användas. Måste nog spärra kort och internetbank!
  • septemberbarn08

Här tränas inte nacken något alls eftersom hon vägrar ligga själv än så länge. I upprätt läge är hon väl hyfsat stabil i nacken men inte i närheten lika stabil som sonen var, han lyfte huvudet direkt på BB. Minns att han vände sig från rygg till mage när han var 13 dagar också.. Selina är 6v imorgon och hon är som sagt inte intresserad av att ligga själv utan vill bara vara i famnen så det blir svårt att träna men det kommer väl:)

Nu är lillan riktigt förkyld och det har blivit minimalt med sömn inatt. Kändes lagom kul att kliva upp halv sex för att vi ska hinna göra oss i ordning och få sonen till skolan kl.8.. är i det där läget igen att jag inte vet hur jag ska göra riktigt. Sonen vill inte dit, jag vill inte ha honom där (eftersom vi sover så dåligt nu och det är tungt att kliva upp tidigt och stressa bara för 4timmar på skolan).. känns som att enda anledningen till att jag ska lämna honom är för att jag skäms när jag ringer och säger att han ska vara hemma IGEN och för att jag är rädd för vad fröknarna ska säga. Är bara sjukt svårt att motivera sig till att kliva upp när sonen inte ens vill dit och när vi EGENTLIGEN inte måste.. suck!

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-05-05 23:16:26 följande:

Gullunge! Härligt hår :)

Roligt att vi verkar ha samma "utsikt" när vi sitter med barnen så där :D Äsch, hade ingen bild som visar mer, men det är en vit möbel med en TV ovanför och fönster på väggen till vänster om mig.

Haha ja håret är det första folk kommenterar när de ser henne;)

Jepp fönster till vänster här med och tv framför. Vet inte ens varför tvn är igång hela dagarna när jag ändå aldrig kan koncentrera mig och följa ett helt program:P
  • septemberbarn08
    Lilj3 skrev 2015-05-06 08:50:04 följande:

Vilka söta bebisar alla har! Idag vaknade jag upp till en nöjd och pratglad liten kille. Eftersom han verkade så nöjd passade jag på att bada honom. För första gången verkade han tycka om det och sparkade glatt med benen i vattnet. Inte ens när jag tog upp honom blev det ledsna miner.

Tycker era små om att bada?

För det mesta har hon gråtit just under badet men blivit lugn så fort jag lindat in henne i handduken.. igårkväll var hon dock nöjd under själva badet också. Hon har alltid varit nöjd så länge man pysslar på med henne så man kan ta gott om tid på sig att torka och smörja och dutta på, det älskar hon:) blöjbyten och klädbyten gillar hon också, så länge man håller på med henne som sagt:)
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-05-06 12:45:06 följande:

Ja, hade större förväntningar... Även om jag har accepterat min förlossning och kommit över den, hade det känts skönt att få prata om den såhär i efterhand när man hunnit landa. Eller iallafall haft möjlighet att fått prata om den. Kändes mer som att jag haft fel om min egna förlossning, att den inte alls var så tuff som jag fått för mig...

Jag har fortfarande inte riktigt bearbetat min förlossning så det ska bli väldigt skönt att få komma på efterkontrollen och prata om det.. jag hade också en relativt snabb förlossning (inne vid 4 och hon föddes 7.26) men jag kan ändå inte tänka tillbaka på det utan att må lite dåligt.. tiden säger väl inget om hur det gick eller hur man upplevde det?
  • septemberbarn08
    Lilj3 skrev 2015-05-06 19:24:30 följande:

Nu har jag lagt mig i badkaret och stängt dörren om mig. Härligt! Senast jag låg här var det en stor mage som stack upp ur vattnet.

Rensade bort alla bodys och pyjamaser i storlek 56 idag (borde jag gjort för flera veckor sen egentligen) och blev lite sentimental.

En sak jag funderar och har lite lätt panik över är det här med dop/namnceremoni. Ofta känner vi för att bara strunta i det men samtidigt tänker jag att det skulle vara lite kul ändå. Dop i kyrka går bort för vår del så det blir väl kanske nån sorts namnkalas. Berätta gärna hur ni har tänkt, vilka ni ska bjuda osv.

Vi har döpt våra andra två så det kommer vi göra med Selina också. Dopklänningen vi har har min mamma virkat och de andra barnen har använt den, deras dop hade vi när de var 8månader så det bör väl bli därikring nu också.. dvs november.

Jag hade önskat att vi kunde gifta oss samtidigt, som en överraskning liksom. Då slipper vi all uppståndelse innan och behöver inte göra så stor grej av det, två flugor i en smäll;) meeen min sambo är av den sega typen.. nu har vi varit förlovade över 7år så det kanske är för tidigt, haha.
  • septemberbarn08

Nu känner jag mig rätt korkad faktiskt som vill ha dop fast ingen av oss är ett dugg religiösa. Jag tycker det är en mysig grej bara och de andra två är ju döpta så det känns liksom självklart. Det är mycket tradition också, i våra familjer ska man döpas och ha gudföräldrar, det bara är så;)

Angående badkläder vägrar jag både bikini och baddräkt. Min mage är jag faktiskt rätt stolt över (fast det får man aldrig säga högt). Jag är lyckligt lottad och har sluppit bristningar och magen är helt platt trots tre barn... så upptill är det väl inga problem (förutom mina minibröst som numera är galet ojämn i storlek, vänster är betydligt större). Nertill däremot.. nja! Cykelbyxor och bikiniöverdel kanske?;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?