Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-05-01 13:14:40 följande:

W låter vanligtvis som en gris, men nu har han blivit rossligare så jag ringde Vårdguiden och sköterskan som lyssnade på hans andning bad mig åka in till akuten omgående. Så nu sitter vi här med en pigg och glad men rosslig bäbis och vääääntar.

Men fy! Hoppas det inte är något allvarligt och att ni slipper vänta så länge på er tur!?
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-05-01 22:53:02 följande:

Uppdatering: sju timmar fick vi vänta på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Slutade med att de körde ner en kamera i näsan på W (gjorde lite ont i hjärtat, stackarn tappade väl all tro på mänskligheten) och konstaterade att hans brosk i halsen är lite mjukt än, men inget farligt. Vi ska göra om proceduren igenom några v. Han har alltid låtit som en liten gris, så ATT han låter är jag lugn och van vid - det var det nya täppta rosslet från igår jag var orolig för, men de hittade ingen förklaring. Sju h och lite ro i sinnet, men aldrig mer akuten på en röd dag.

Men fy tusan vilken dag/kväll ni haft! Hoppas lillen kommer till ro efter det där och att ni får sova gott inatt, det kan ni verkligen behöva!
  • septemberbarn08

Dagens negativa: den nya telefonen jag beställde och fick hem i veckan (nya samsung s6) skulle jag ta fram och starta igår.. men den är totalt stendöd:( går inte ens ladda den! Var lagom glad redan när jag fick hem den då förpackningen var bruten. Ringde och pratade med återförsäljaren och de lovar dyrt och heligt att de kontrollerat telefonen innan leverans och den skulle vara i ordning. Så var det ju tydligen inte:( Kundservice öppnar inte förrän på måndag men det kanske är lika bra för då hinner jag bli ännu mer arg och kan skälla ordentligt!

Problemet vore rätt litet (om än irriterande) om det inte vore för att jag fick min gamla telefon såld igår och därför blir helt telefonlös i drygt en vecka framöver:(

Dagens positiva: vi sov rätt bra till 3 inatt. Efter det var det sämre men känner mig ändå ganska utvilad idag:)

Såret på bröstvårtan är nästan helt läkt nu!!! Det nya penicillinet gjorde visst susen för på bara någon dag gick det från öppet köttsår till en liten röd prick. Sedan igår har jag kört utan amningsnappen och det funkar superbra, vanliga inlägg använder jag också nu och de fastnar inte:) lite mindre mjölk i det bröstet men det går ju jobba på:) känns så grymt bra! Hoppas för guds skull att det inte kommer tillbaka när jag avslutar penicillinkuren sen!

• septemberbarn08
    SvanE skrev 2015-05-02 12:03:29 följande:

Hoppas du slipper såret mera!!

Har inta haft sår men gått med svampinfektion inuti mjölkgångarna i 4 veckor snart...de sa på amningsmott. att det kan ta tid och jag måste behandlas, fick tjata på läkaren för en till kur, ätit Ipren varje dag i 3v nu för den brännande värken men blir inte bättre trots Diflucan. Ska köra sista kuren nu sen vet jag inte om jag ger upp...gör så ont och inget annat funkar :(

Jag har än så länge inte haft varken svamp eller mjölkstockning och det är jag ju väldigt tacksam över. Skulle dock inte förvåna mig om jag åker på det härnäst eftersom den här amningen verkar vilja krångla mest hela tiden..
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-05-03 11:41:15 följande:

Nä, hm's baddräkter har så lite tyg som möjligt :) Jag ska ha bikini, men jag undrar vad jag ska hitta för snygg bh som kan hålla två sladdrig skinnpåsar på plats?!

Kollat på bh/bikini från lindex bombshell? Det är det enda jag använder i vanliga fall.. jag är förvisso helt platt som ogravid/oammande men dom bharna är grymma!! Saknar verkligen att få ha en sån bh på mig under en topp.. istället har jag en ofodrad ful amningsBH som är för stor (det finns ju inte amningsbh i a-kupa tydligen) och med ett knöligt amningsinlägg i. Ser väldigt snyggt ut under alla tröjor:(

Jag vill ju verkligen amma länge den här gången men fy vad jag saknar mina gamla bhar!
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-05-03 12:39:20 följande:

Åh, vad jag skulle önska att jag hade A-kupa!! När jag ammade dottern hade jag H eller I-kupa och efter jag slutat hade jag F eller G-kupa. Fick ju då tack och lov en bröstreduktion genom landstinget, men när man får den bekostad den vägen får man ju inte välja storlek själv så det blev ändå C-kupa efteråt. Nu är jag på D-kupa, men hoppas att det går tillbaka till C-kupa igen.

Förstår dock att en knölig amningsbh inte är så snyggt under tajta tröjor.

Haha och jag som hatar att vara platt. Jag förstår att det måste vara tungt med stora bröst men jag är ju verkligen HELT platt om jag inte har en bombshellBH på mig.. nu har jag ju liiite bröst iaf så länge jag agerar mjölkbar men utan fyllning och bygel i bhn är dom ju inte snygga ändå. Har funderat på en förstoring men samtidigt vet jag inte om jag ids lägga pengar på något sånt.. sambon bryr sig knappast efter alla dessa år tillsammans;)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-05-03 22:17:24 följande:

Åh jag måste få gnälla lite. En bra helg blev riktigt skit nu på eftermiddagen. Dottern åkte nämligen på magsjuka och spydde ner hela mig.

Jag har spyfobi, både att se någon spy och att spy själv. Så nu ligger jag i sängen och mår illa och har lätt ångest plus magkatarr eftersom jag inte fått i mig någon mat sen klockan 12. Just nu funderar jag på vad jag gett mig in på? Hur ska jag fixa två barn som antagligen kommer att ha magsjuka många gånger under sin uppväxt?

Jag har extrem spyfobi jag med så jag lider med dig enormt nu! Eller egentligen är det inte så mycket spyfobi för jag har inga problem med att någon spyr av andra anledningar, men spyr någon av magsjuka får jag sån panik så det finns inte. Att det gick 5år innan vi skaffade tredje barnet var just pga den här fobin, jag ville helt enkelt inte ha ett till barn som ska dra hem skiten från dagis. Tack och lov har min fobi blivit något bättre så det blev en trea ändå! :)

Jag håller tummarna allt jag kan för att du ska klara dig! Man vill ju verkligen inte få det när man har en nyfödd att ta hand om. Något som hjälper mig när vi haft det i familjen är att dels tänka att jag faktiskt inte kommer dö av att få det, det är inte ens helt säkert ATT jag får det, det går över jävligt fort, om en vecka är vi allihop friska och det är över, och framförallt försöker jag hela tiden tänka att jag kan inte vara rädd för något som inte finns än. Ingen mening att oroa mig för hur det ska bli om jag åker dit, så länge jag är frisk så är jag frisk!
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-05-04 07:47:32 följande:

Du och jag är rätt lika. Jag ville inte ha barn alls väldigt länge just pga av att de spyr. Dottern har nu spytt hela natten. Men maken vet hur jag känner och har sovit inne hos dottern och tagit reda på allt. Nu har jag nog ett ton tvätt att ta reda på. Jag är rädd att både jag och bebisen ska få det också. Vi har några jobbiga dygn framför oss innan vi vet hur många som fick det. Det är dotterns första magsjuka och vi är helt nya allihopa på det här

Vi har haft det rätt många gånger men knepigt nog har det alltid bara varit ett av barnen som åkt dit och alla andra har klarat sig.

För mig har det alltid känts bättre att få vara den som tar hand om det sjuka barnet. Dels för att jag har lite bättre kontroll på att det blir städat som jag vill.. och dels för att jag hellre åker dit på det själv ganska snabbt om jag ändå ska få det än att sambon ska få det och så ska jag gå och gruva mig flera dygn till.

Hålet som sagt tummarna för att ni andra klarar er!
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-05-04 08:15:10 följande:

Vilken tur ni haft att bara ena barnet fått. Vissa människor verkar vara immun emot det, du och sambon kanske är sånna.

Nu när hon började spy satt hon i mitt knä och spydde ner hela mig, så jag var så nära man kan bli när det bröt ut. Jag har totalt tappat matlusten och har ont i magen av svält och oro.

Sambon har inte haft det på över 25år så han kan man nog räkna som immun. Själv fick jag det när sonen hade det första gången (5,5år sedan) men då var jag gravid så jag antar att jag hade lite sämre immunförsvar då. Hade inte haft det på över 20år innan och har inte haft det sen dess heller trots att det alltid är jag som torkat och städat och tvättat när barnen haft det. Visst är jag enormt tacksam för att vi sluppit uppleva hur det är när hela familjen åker dit samtidigt men ibland tror jag att man är rädd just för att man inte fått uppleva det också. Tvingas man uppleva det så ser man ju att det går att ta sig igenom det levande;)

Försök äta något (hur svårt det än är). Trots allt är det "trevligare" att ha något att spy upp om du åker dit än att spy på tom mage. Det är så man måste tänka även om jag vet att man inte resonerar så i ditt läge:)
  • septemberbarn08

Hur har ni gjort när era små varit täppt i näsan? Lilla S är så täppt nu och låter så ynklig:( bröstmjölk ska ju vara bra men varför? Är det för att det är fett och smörjande?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?