Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-02-13 12:40:47 följande:
    Åh gud så skönt att ert är klart!

Vi har ju hantverkare som ska fixa golvet i tvättstugan och ett av badrummen. Dom kom och bilade upp golvbrunnen i tvättstugan i onsdags och efter det skulle det flytspacklas och torka över helgen. Badrummet skulle också få ny golvbrunn och spacklas på golv och väggar. Det är bara det att sen i onsdags när golvbrunnen blev bytt i tvättstugan har vi inte sett till dom. Det innebär att vi har ett hål i golvet i tvättstugan och ett badrum som inte alls är påbörjat.

Som grädden på moset så kommer IKEA om ca en timme och levererar vårt kök som vi ska lyckas stuva undan till dess att vi har tid att riva det gamla och montera det nya... Vi är med andra ord inte riktigt färdiga ;)
    Nej men fy! Man vill ju verkligen inte dra ut på kaoset. Vi har bara en sak kvar och det är att elektrikern skall komma och sätta dit alla uttag och strömbrytare. Sen är vi helt klara men det skönaste är att inte ha massa spring i huset och att vi kan börja få bort byggdammet (och när jag skriver vi så menar jag stackars maken...)
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-02-13 13:12:46 följande:
    Men jag är inte bitter - bara höggravid och hormonell!! ;))
    Haha, absolut. Vet ju alla att när man inte är gravid så tycker man att det är roligt att ha byggkaos hemma med tre barn
  • JhjärtaK
    Cymi skrev 2015-02-13 16:03:00 följande:

Ni som har mycket förvärkar /sammandragningar och har humör som en karusell, vilken vecka är ni i? Jag går in i v.35 idag och är trött typ konstant, mer lättirriterad än vanilgt och har förvärkar då och då, men inget kaos. Inga utbrott eller så, (har tur med en lugn och uppmuntrande man också). Undrar om det är något jag har framför mig eller om jag har tur och har lugna hormoner :P

Jag var aldrig särskilt hormonell när jag väntade dottern så inget som behöver komma för din del heller.

Denna gång däremot när det är dubbla hormoner!! OMG! Har stubin på 1 mm och kallade maken högt och ljudligt för "jävla snåljåp" när vi var på Ikea och gråter när jag ser på tv för minsta lilla
  • JhjärtaK
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 11:14:47 följande:

På tal om vagnar, är det bara jag här inne som valt en Emmaljunga? Känner mig ju nästan lite utstött bland alla Brio och allt vad det är, haha. Jag har dock alltid varit ett fan av Emmaljunga (det här blir tredje) så jag tittade inte ens på något annat märke.

Nu ska här bakas bullar och skruvas ihop babysitter. Jag som varit huuur lugn som helst tidigare fick typ grispanik efter alla förvärkar så ALLT är upptvättat till bebis, igår bytte jag gardiner och gjorde vår här hemma och idag har jag som sagt också det jag gör. Känner mig grymt rastlös helt plötsligt, som att jag måste få allt färdigt NU! Sambon skakade på huvudet när han kom hem igår och jag stod på en stol och bytte gardiner.. "jomen det där gör nog susen mot dom där förvärkarna du har" :P jajamän!

Vi har också köpt en Emmaljunga . Deras Double Viking och så får dottern åka på ståbräda är tanken

Mm, bullar! Vad gott det låter!
  • JhjärtaK
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 14:34:41 följande:
    Jag velade lite mellan super nitro och super viking, valde till sist den förstnämnda bara för att jag inte tyckte om den ergonomiska sitsen på vikingen. Tyckte den kändes liten och inte lika ombonad.. nu är jag dock sugen på att köpa till en viking sittdel (som jag förstått ska passa på nitrochassit) enbart för att kunna byta suffletter;) sambon är inte riktigt lika sugen på det ska jag tillägga;)

Nyss provsmakat första bullen och den var helt klart godkänd.. ryggen är mindre nöjd nu men det känns så skönt att få lägga in lite i frysen att ha hemma när det kommer folk och hälsar på framöver:)
    Jag är också lite skeptisk till ergonomiska sittdelar då vi inte haft det till dottern men jag tror att de blir väldigt bra om bebisarna vill sitta upp tidigt (såsom dottern ville) och senare så kommer vi nog att sälja vikingen och köpa någon lite mindre tvillingvagn med vanliga sittdelar med plant liggläge

Jag är jättesugen på att låta sy upp några fina suffletter men kan bara inte med utgiften då både jag och maken skall vara föräldralediga i 4-6 månader samtidigt, då blir det inte fett
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-02-14 19:34:04 följande:
    Det verkar vanligt att man går ner en del, och liksom aldrig kommer igång med att aktivt försöka få till en förändring. Jag ska försöka att inte hamna där, utan vara lite aktiv så fort jag kan, och äta bra mat men inte banta (speciellt eftersom jag vill amma).
    Jag hoppas att du är som jag var efter jag fick dottern. +21 kg varav 16 försvann på tre veckor och resten efter två månader och jag gjorde verkligen ingenting aktivt för att de skulle försvinna.

Hoppas på liknande procedur denna gång men iom att jag inte skall amma nu så förväntar jag mig att det kommer att ta betydligt längre tid att bli av med alla kilona...
  • JhjärtaK
    tovemaja skrev 2015-02-14 23:32:42 följande:

tanken slog mig (jag är lite trög ibland. jag vet!) att nu är det två veckor kvar av februari... sedan är det VÅR månad tjejer! Månaden då våra bebisar kommer! 

När tror ni nästa bebis kommer i tråden? Innan februari är slut? Vem tror ni kommer föda nästa gång? Tror inte det blir jag i alla fall! Sammandragningar men inga onda sådana... inga tecken på att något skulle hända i förtid i alla fall!

Lejonhierta, hur mår du och bebis?

Det känns riktigt förvånande att det bara fötts en bebis hittills. De borde börja ploppa ut nu som galningar tycker man

Jag hoppas att det inte är jag iaf men oddsen är emot mig, jag vet

Undrar också hur det är med Lejonhierta???
  • JhjärtaK

Pissdag som gravid . Tycker att jag ändå sov helt ok inatt men känner mig ändå som en klubbad säl. Dottern fick feber igår IGEN (känns som hon varit mer sjuk än frisk de senaste tre veckorna...) och har såklart varit gnälligare än vanligt vilket går ut över stackars maken då jag verkligen inte kan hjälpa till med något alls typ

Har iaf lyckats packa ner bebisarnas grejer i bb-väskan samt två par mjukisbyxor till mig, ett par tights och en tunika att åka hem i samt ett par stödstrumpor. Tydligen rekommenderar sjukhuset att man använder stödstrumpor i 6 veckor efter snittet.

Ja och så har vi fått snittdatum också och hade gärna skrivit ut det här men iom att jag vet att det finns några som läser denna tråd som känner oss "irl" så får jag nog avstå då vi vill att det skall bli en överraskning för vännerna likt det blir om man föder vaginalt

Men vi får väl se om de stannar inne så länge. Medel för tvillingar är att födas i vecka 36+4 har jag för mig.

• JhjärtaK
    Astilbe skrev 2015-02-15 19:24:52 följande:
    Vad spännande med snittdatum!! smile1.gif alla frågar oss om datumet men jag har plötsligt insett att jag inte vill ha FB-skriverier och gratulationer i förväg (jag vill hellre meddela själv när allt är klart och man vet att allt har gått bra), så nu försöker vi komma på ngt sätt att inte delge för alla som frågar om datum. Snor nog din idé! smile1.gif
    Ja precis, vill liksom att det bara skall vara vi som vet att den dagen så kommer de (som senast) att födas
  • JhjärtaK
    Astilbe skrev 2015-02-15 19:27:47 följande:

Fick förresten frågan från självaste svärmor i dag på ett kalas om hur många kilo jag har gått upp... Frågar människor verkligen om sånt??? Har inte problem med klappar på magen osv för det är ju med kärlek, men antalkilofrågan - den är väl jävligt onödig?

Har också fått den frågan. Känns väldigt personlig och riktigt onödig att ställa. Skall väl de skita i rent ut sagt
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?