Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-02-27 19:19:48 följande:

Ah se på fan.. Jo de sa där jag ska föda att man får ungen hos sig innan de klipper strängen men jag tycker det verkar skitäckligt, sedan har jag ingen aning om hur jsh kommer tycka och tänka då, kanske inte bryr mig...

Tro mig, du kommer inte bry dig ett dyft, bara vara så glad för att det onda är över och du har ett barn på bröstet. Troligen kommer du både kissa och bajsa på dig under själva förlossningen men inte heller då kommer du bry dig eller ens kanske märka det
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-02-27 21:46:30 följande:
    Apropå stamceller och avnavling googlade jag just och såg någon artikel om att sen avnavling hotar stamcellsbanken. Och att sen avnavling ökar risken för gulsot (vilket väl iofs inte är värre än några timmar i solarium?). Så det finns väl både för och nackdelar.

Men det här med stamcellsbanken, undrar om de frågar eller om de bara tar blodet? Jag har aldrig hört att man kan (kunde) frysa ner navelsträngen, vore intressant att veta hur många som gjorde det, och hur många som sedan haft användning för sina stamceller.
    De måste fråga och som jag förstår det då görs det enbart på vissa sjukhus vid vissa tider. Jag fick skicka in en blankett där vi sa ok att de kunde ta stamceller från våra navelsträngar men vet inte om de gör det alls på tvillingar som delar moderkaka. Blanketten fick jag av min barnmorska.
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2015-02-27 22:19:04 följande:
    Jag tror inte att möjligheten finns i Sverige att frysa ner navelsträng för privat bruk, vad jag förstår. Än, i alla fall. Den möjligheten kommer säkert snart, navel-frys-hotell, precis som det numer är möjligt att frysa sina ägg på fryshotell för en nätt summa/år. Om ingen annan vet mer? Äh, jag är mest intresserad på ett hypotetiskt plan.

Men moderkakan får man tydligen ta med hem. Det kan väl inte vara många som gör? Hörde om någon som grävde ner den vid sitt favoritträd, däremot har jag aldrig hört om något som tillagat den...
    Haha, jag vill se min moderkaka, där slutar mitt intresse för den

Men att se den tycker jag var väldigt fascinerande efter att jag fött dottern. Den var som ett vackert träd. Hoppas att jag får möjlighet att se även denna då den kommer att vara gigantiskt säkerligen
  • JhjärtaK
    Cymi skrev 2015-02-28 00:26:32 följande:
    haha nä jag har faktiskt funderat på om jag skulle märka om det hände :P måste vara skönt när man får duscha efter iaf... men jag kommer knappt våga lämna ungen utom synhåll, visst min man kommer vara där, men tänk om hon behöver äta när man står i duschen? 
    Fem minuter kan bebisen vänta. I värsta fall så får din man ta hand om en skrikande bebis i några minuter medan du duschar men det kommer nog inte vara sista gången han behöver göra det
  • JhjärtaK
    Murrmys skrev 2015-02-28 06:49:22 följande:

Hej tjejer!

Jag hängde i den här tråden när jag nyligen plussat men sen blev det inte av att jag var in på FL nåt mer...men nu är jag tillbaka ;)

30 år och väntar mitt andra, makens 3:e barn den 7/3 så bara en vecka till BF. Men jag tvivlar Starkt på att bebis kommer då, med sonen gick jag över 17 dagar så mentalt är jag inställd på att få barn runt den 20:e ;)

Jag har mer förvärkar än förra gången men det är inget som är direkt smärtsamt, däremot är fogarna mitt hatobjekt, de begränsar mig som tusan! Får gå till min massör 2 ggr/v för att hålla det i schack.

Och jag har så mkt större mage denna gång, ligger på tvillingkurva men bm säger inget speciellt om det, jag är lite nojig över att det ska vara en bamsebebis eller att något är fel. Har sf mått 37,5 nu i v 38+3 och har gått upp apmycket i vikt, 16 kg sen inskrivning och 20 sen jag blev gravid typ :(

Hur går det för er andra? Är det någon som fött redan? :) finns det någon lista där alla bf och information är?

Ha en skön lördag allihop!

Haha, inte ligger din mage på någon tvillingkurva inte . Min var 40 cm nu i vecka 35+1, DET kan man säga är "off the chart", . Skall förtydliga att jag faktiskt väntar tvillingar

Några har fött redan men förvånansvärt få skulle jag säga.
  • JhjärtaK
    Astilbe skrev 2015-02-28 13:08:40 följande:
    Är också urless på att vara stilla. Ingen foglossning men däremot onda sd och så känns det som att ländryggen ska knäckas. Så kan varken stå/sitta/ligga/gå någon längre stund... Man kan bli knäpp i huvudet för mindre smile5.gif Alla förslag på tidsfördriv uppskattas för just nu tittar jag mest på min app som säger "26 dagar kvar" och ja, så har det sett ut sen jag vaknade...
    Visst är det så jäkla tråkigt att vara såpass immobil som man är just nu! Men min mastercard-räkning var å andra sidan vääääldigt liten den här månaden, så blir det när man inte ens kan ta sig ut och äta lunch
  • JhjärtaK
    tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

Stort grattis!
  • JhjärtaK
    sommarstad skrev 2015-02-28 16:54:14 följande:
    Tre stycken har vi. :)
    Lejonhjärta fick ju redan i januari. Nån som uppfattat hur det gått för henne? Tänkte om jag missat nåt inlägg från henne.
    Nej tyvärr har jag iaf inte sett något alls men hoppas att det gick bra trots att dottern kom tidigt under sådan stor tumult...
  • JhjärtaK
    sommarstad skrev 2015-02-28 22:18:18 följande:
    Nu hittade jag andra tråden och läst vad hon skrivit där. Det är verkligen en hemsk upplevelse hon gått igenom Hoppas verkligen att det går bra för henne och dottern.
    Ja vilken tråd då? Vet att hon skrev här en gång precis när dottern kommit med en del info men inte hört något sedan dess.
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-03-01 04:34:52 följande:

Jag vill också veta vilken tråd om det är ok.

Här ligger man vaken och har hela huvudet fullt av funderingar! Livsfarligt att gå upp & kissa 9dagar innan snitt & bebisens ankomst. Måste ta tag i alla bitar så att allt stämmer & finns.

Köpte iallafall flaskor & ersättning igår.

Hur mycket blöjor har ni laddat med?

Vi köpte också ersättning igår Det blev Nan, 6 st tetror, en Pro och en Sensitive pulverförpackning. Får se vad som passar de smås magar bäst.

Blöjor har vi bara köpt två paket, det finns ju överallt och iom att vi har en dotter innan så måste vi ju ut ur huset ändå och att ta en tur till affären är en ganska så lagom aktivitet känns det som i början
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?