Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Teresiat skrev 2014-08-27 16:21:44 följande:

KarinIngrid - nja fejkdricka hade dessutom varit svårt då det är bordsservering med flera vinglas på fin middag med fest på kvällen två dagar i rad. Våra konferenser har rejäl fokus på fest med både förfester och efterfester.. Känns så uppenbart att hitta på ursäkter. Alla kommer fatta. Är super svullen om magen sedan en tid tillbaka och har större lösa blusar helt plötsligt, förut var det mer tajta kläder. Sambon och jag bor ensamma i ett stort hus och i över ett års tid så har kollegorna skämtat (nästan tjatat) om att det borde vara dags för oss snart. Men jag är kluven.. Hade gäääärna väntat till v 14-15 iaf :/ kommer vara i v 13 på konferensen.. Suck :)

ah ok, om det är fokus på festa så förstår jag att det kan bli jobbigt, tänkte mest om det var en middag eller så. Men ja en hel konferens kanske det är svårt.
    Men då kanske det är ett bra tillfälle att berätta då helt enkelt! :)

Jag tänkte berätta på jobbet efter UL som vi gör i vecka 13.
    Börjar också bli svullen om magen, än så länge täcker jag med pösiga tröjor men det är väl kanske dags snart!

Lycka till!

• KarinIngrid

oj, här har man varit på semester en vecka och har flera hundra olästa inlägg när man kommer hem!! härligt att höra att det är sån aktivitet här i tråden.
    Jag har legat på en strand i grekland. Det har varit skönt, men har samtidigt mått så illa mest hela tiden så inte orkat göra annat än att ligga och läsa. Och inte kunnat äta av den goda maten!! ätit lite frukt och tomater och sen mest bröd faktsikt... så himla jobbigt när man i normala fall älskar grekmaten!!

V 12 nu och ser fram emot nästa vecka, torsdag då vi ska göra KUB ultraljud. Naturligtvis skitnervös för att få dåliga siffror, men bara hoppas på det bästa.

Men ser fram emot att få se att det är nåt som pirrar därinne! än så länge har vi ju inte som helst bevis på det förutom att jag mår illa då... så nu hoppas vi att allt ser bra ut nsäta vecka!

• KarinIngrid
    lovley00 skrev 2014-09-05 10:17:54 följande:

Tack för alla fins ord, känner mig så fruktansvärt lurad.

Och sitter nu och väntar på gyn ska ringa men verkar inte vara på prio listan :(

Har dom inte ringt i eftermiddag åker jag upp och sätter mig på gynakuten för vill avsluta detta nu, inte behöva sitta hela helgen gravid utan foster.!

Jag beklagar verkligen, har läst ikapp tråden nu, vad fruktansvärt det måste vara. Massa styrkekramar till dig! Hoppas du har bra stöd hemma! Ni får ta er igenom detta och försöka igen!!
  • KarinIngrid

Nu börjar jag bli nervös på riktigt. Imorgon bitti ska vi göra Ultraljud för KUBtestet.
    Vecka 13 nu.
    Än så länge har man ju inte sett nåt så att säga bevis på att allt är som det ska där inne...så det är spännande och nervöst.. samtidigt är jag orolig att vi ska få dåliga siffror på KUBEN,
    ni som gjort KUB, fick ni siffrorna på plats direkt efter Ultraljudet eller måste man vänta länge på svaret?

• KarinIngrid
    Yllraz skrev 2014-09-10 09:40:35 följande:
    Man får på plats! Eller ja så gjorde dom på Danderyd iaf. Hon klickade in alla värden på datorn (blodprovet, ålder, rökning, det hon mätt under ultraljudet etc) och sen sa hon en siffra. Aldrig varit så nervös :) Men med ettan gick det prima. Fick det högsta 1:20000. Men ska göra KUB på tvåan nu snart och är supernervös!!
    Tack! Skönt att få det direkt så slipper man gå hem o vänta och oroa sig längre!
    Grattis till er fina siffra!! jag hoppas vi också får en hög!!
    När ska ni göra KUB ?
  • KarinIngrid
    lisenlisen skrev 2014-09-10 10:04:41 följande:

Hoppas det gått bra för er på kub-testet. Var själv supernervös igår när jag skulle göra det. Satt själv i ett väntrum med tio par. De tittade konstigt på mig - som att jag var utstött. Min man kunde inte närvara eftersom han är på kurs. 

Anyways - det gick bra för min del. Fick 1:20.000 vilket ska vara den lägsta risken man kan få om jag förstått rätt? Så det kändes väldigt skönt. Det var ju fantastiskt att se henne/honom. Han/hon vinkade hela tiden och la sig i olika ställningar under tiden jag gjorde ultraljudet. Det såg ut som att han/hon hickade men BM sa att de rör sig på det viset. Fick ingen superbra bild men man ser ju vad det är :) Det är armen som sticker fram bakom huvudet om ni undrar. Benet syns inte så tydligt. men man kan ana det och foten.

Åh vilken sötis!!! Jag längtar tills imorgon då vi får se vår älskade plupp!!!
    Grattis den fina siffran ni fick på KUB; jag hoppas innerligt att vi också får en hög!
  • KarinIngrid
    lisenlisen skrev 2014-09-10 10:54:08 följande:
    Jag hoppas alla får minsta risk såklart! Lycka till <3 Du får berätta sen hur det gick! (Om du vill såklart :) )

Men jag är inte så rädd för att få ett barn med down syndrom - det finns ju bra mycket värre saker att vara med om. Det är min man som är det. Jag hade inte gått vidare med fostervattensprov eller tagit bort det ändå. Gjorde det mest för att han skulle lugna ner sig och jag skulle få en ultraljudsbild. 
    mm det är nog lite samma här
    jag skulle inte välja att ta bort ett barn med downs. Men min sambo verkar livrädd för att det skulle vara nåt sånt. Så det var mest för hans skull jag gick med på KUBtestet. Fostervattenprov vill jag absolut inte göra efter att ha läst hur det går till!
  • KarinIngrid
    mp90 skrev 2014-09-10 11:41:24 följande:
    Vi har med ultraljud imorgon bitti, fast ja är bara i v 12! Också nervös:(...

Vet inte hur mkt kroppen kan luras om de är ma?

kul att vi har samma dag, då får vi skvallra sen!

Jag är lite orolig för ma också man har ju hört rätt många som råkat ut för det. Eftersom vi egentligen inte har nåt "bevis" för att allt har gått bra de här veckorna... men man kan bara vänta och hoppas på det bästa!

• KarinIngrid
    mizzidus skrev 2014-09-10 11:49:17 följande:

Ska på KUB-test ultraljdet idag klockan 16 och jag börjar bli superdupernervös! Har sovit dåligt inatt p.g.a. nervositeten men jag hoppas att allt ser bra ut! Uppdaterar er senare ikväll om hur det gick! 

Håller tummarna!
  • KarinIngrid

God morgon. Ska iväg nu på morgonen o göra kub ultraljudet. Har drömt en riktig konstig mardröm inatt. Det visade sig på ultraljudet att det var fem barn i magen. Så bm gav oss en utskriven bild som klart och tydligt visade fem bebisar o pekade o sa vilka som var flickor och vilka som var pojkar. Sen gav hon oss en röd penna och sa att vi skulle sätta kryss på de vi ville välja bort för jag fick absolut inte gå vidare med fem barn. Deras rekomendation var att kryssa bort tre så det bara var två kvar. Vi kunde välja att behålla tre men då sa de massa risker osv. Så sa hon att vi hade fem min på oss att välja o sen lämnade hon rummet.

Så där satt jag o min sambo och skulle diskutera vilka av våra barn vi skulle behålla o vilka som skulle väljas bort....

Helt absurt för det kändes så himla verkligt...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?