Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag ska på inskrivning imorgon!

Och jag mailade barnmorskan idag och frågade om man kan få göra tidigt UL eftersom jag ligger lite riskzon för missfall då jag tidigare gjort två operationer på livmodern, (tagit bort cancerceller). Och min läkare sa efter detta att jag kommer ha svårt att bli gravid och när jag väl blir det ca 50% risk för missfall eller utomkvädes! Så därför är jag lite extra orolig och skulle uppskatta ett tidigt ultraljud. Är i vecka 9 nu
    Hade hoppats att jag skulle få ett positivt svar Men detta var svaret jag fick.

Hej Josefine, grattis till graviditeten, jag kommer besvara alla dina frågor på inskrivningen. Det blir inget ultraljud imorgon bara så du vet.
    Ses imorgon.

Det kändes väldigt kort och avvisande på nåt vis...

• KarinIngrid

Mm nu oroar jag mig över att hon ska vara otrevlig och inte hjälpsam alls..
    min sambo säger att jag överreagerar och att det inte går att utläsa ur mailet vad hon egentligen menade. Just när jag fick det så tolkade jag det som att hon absolut inte ville ge mig ett tidigt ultraljud. men han ju rätt, det kanske inte var så hon menade... får väl helt enkelt gå dit imorgon och försöka att inte vara negativt inställd, hon kanske är jättetrevlig. Men det kändes som en avvisande otrevlig ton i mailet..
    men det kanske bara är jag som blir nojig för att jag är nervös också!

• KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-08-14 11:11:15 följande:
    Lätt att tolka in otrevligheter i mail men hon menade nog bara att det inte fanns några tider imorgon. Hoppas att du får en tid bokad för UL imorgon! Och tror att du kan andas ut kring utomkvedes iaf, har fått för mig att det ofta upptäcks tidigare än vecka 9 då det gör så in i helvete ont om graviditeten sitter fel och växer där den inte får plats
    Tack för pepp!!
    Jag ska försöka gå dit med positiv inställning!

Jag har hört att utomkvädes gör svinont så det borde jag ju ha märkt isåfall!
  • KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-08-14 11:11:15 följande:
    Lätt att tolka in otrevligheter i mail men hon menade nog bara att det inte fanns några tider imorgon. Hoppas att du får en tid bokad för UL imorgon! Och tror att du kan andas ut kring utomkvedes iaf, har fått för mig att det ofta upptäcks tidigare än vecka 9 då det gör så in i helvete ont om graviditeten sitter fel och växer där den inte får plats
    Tack för pepp!!
    Jag ska försöka gå dit med positiv inställning!

Jag har hört att utomkvädes gör svinont så det borde jag ju ha märkt isåfall!
  • KarinIngrid
    mp90 skrev 2014-08-14 13:55:37 följande:

Tidigt ultraljud idag. Hjärtat slog o allt såg fint ut! Skönt! Fick tidigt för att utesluta flerbarnsgraviditet! En liten böna:)!

Blev tillbakaflyttad (som ja visste innan) så nu är jag i v 8:)

Härligt!
    grattis till bönan!! :)
  • KarinIngrid

Nu har vi varit på inskrivning och fått en superbra barnmorska, allafall vad vi kände såhär efter första besök. Hon tog kissprov och bekräftade klart och tydlig graviditeten. Efter beräkningar på senaste mens gav hon oss prel förlossningsdatum 23:e mars. Precis samma som min app redan gett mig!

Hon tog massa olika blodprover och kollade blodtryck.

Har bokat in 11 september för KUB-ultraljud
    Hon rekomenderade det pga min ålder sa hon, jag är väl egentligen lite tveksam om man ska hålla på o kolla alla tester och sånt, men min sambo tyckte att vi kan väl göra KUB testet för det i sig medför ingen risk, det är blodprov samt ultraljud.

Sen när man får sannolikhetssiffran kan man då i såfall ta ställning till om man vill gå vidare med fostervattenprov eller moderkaksprov. De testerna är inte något jag känner att jag skulle vilja göra men det är klart får man en dålig siffra på KUBtestet så kanske man känner annorlunda.

• KarinIngrid

oj får man inte gå genom scannen på flygplatsen?
    Det måste jag kolla upp, jag ska ju flyga nästa vecka så det vore ju jättebra att veta!

• KarinIngrid
    laila88 skrev 2014-08-19 11:06:58 följande:

Min sambo lämnade precis mig

Klarar inte två barn själv så gör nog abort. Så lämnar gruppen nu. Lycka till alla.

Nej fyy vad jobbigt. Styrkekram!
  • KarinIngrid
    Joooj0 skrev 2014-08-20 12:51:02 följande:

Jo jag har oxå nån metall smak i munnen, ska på 2 kräftskivor i helgen, har redan sagt innan att jag ska köra så d blir lugnt :) nån som varit på första mvc samtal?

Ja, jag var på inskrivning i fredags. Det blir KUBtest för oss. blodprov nästa vecka och ultarljud 11 september.

Är lite orolig över vad resultatet ska visa men tänkte att det är lika bra att köra på med KUB så får man ta ställning efter det hurvida man vill gå vidare eller inte med eventuellt fostervattenprov.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?