• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Just nu är jag nog inte den trevligaste att bo med.... Är koma-trött hela tiden. Kan somna sittande på en stol. Kommer ihåg att jag var jättetrött när jag väntade Bosse också, men kommer inte ihåg hur länge det höll i sig? Illamåendet har kommit mer o mer, imorse fick jag springa upp o tomspy i toaletten.
    Spydde bara 2 ggr med Bosse men mådde illa v 7-15 typ, o gick in i vecka 7 i onsdags... Äter postafen på morgonen, tror det hjälpt lite men får se om jag kmr behöva öka. Så förutom att jag sover när jag kan så äter jag konstant. Och tiden för sambon finns inte, jag prioriterar att sova. Men känns som att han förstår, vi gick ju nyss igenom samma men då utan en 7-månaders att ta hand om. Men som jag längtar tills jag får lite energi igen!

• ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-01 12:02:20 följande:
    Åh jag är också såååå trött. Var inte det när Olle låg i magen, mådde bara jätteilla. Nu mår jag knappt illa och har inte så mycket synptom förutom molvärk och trötthet. Men tröttheten kan bero på att vi håller på att totalrenovera hela vår lägenhet och att Olle har blivit en helt ny bebis på nätterna - från att sova hela natten till att vakna mellan 2-5 och VÄGRAR somna om.. Så trött!

Någon fler här inne som renoverat? Jag förstår alla som säger att renovering tär på förhållandet, man har knappt tid att säga hej till varandra.. Men det är i alla fall snart klart :)

När har du bf ebe91? Är med i juni tråden, men det är mycket otrevligare stämning än vad vi hade/har här! Haha
    Jag var med i juni-tråden men valde att lämna den för att alla var så negativa och pratade BARA missfall, o sen blev den rätt otrevlig... Är med i en "syskon kring midsommar"-tråd istället, men den är rätt död... Jag är beräknad 21 juni :)
  • ebe91

Jobbigt med far- och morföräldrar som inte ställer upp :/ både min o sambons föräldrar jobbar fortfarande, men de är mer än gärna barnvakt! Vi har lämnat Bosse hos farmor några gånger, en gång för att gå ut och äta och annars när vi typ varit till grannstaden för att köpa byggmaterial, när vi renoverat osv. De bor bara 600 meter ifrån oss. Mina föräldrar är skiljda, min mamma har frågat om hon får vara barnvakt någon gång men behovet har inte riktigt funnits. Sen är hon lite besvärligare än svärmor, ska ha allt planerat så långt innan. Sen bor min mamma några mil bort så blir enklare att fråga svärmor. Min pappa kommer nog vara barnvakt först när B är några år, men då brukar det inte vara några problem! Brorsans ungar (3st) brukar sova över hos han ibland.

• ebe91

Idag ska jag till frissan!! Senast var några veckor innan Bosse föddes, o jag brukar försöka gå var 3-4e månad o färga o klippa oså. Ser fram emot ett 3 timmar långt besök utan bebisgnäll. Ni kan ju gissa hur mitt hår ser ut nu ;) hade en "lätt" ombre innan, nu är det kritvitt i topparna och råttfärgat 1 dm av hårbotten. Utöver detta har jag tappat rätt mycket hår sen jag slutade amma och bosse har slitit lös en del. Och som om det inte var nog tabbade jag mig lite (rätt ordentligt...) när jag skulle tända grillen för några veckor sen så delar av håret brann upp... Hahah! Det bara rasade tovor medan jag sprang runt på altanen o klappade mig på skallen.. Så, ett frisörbesök är på sin plats nu känner jag! ;)

• ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-11-06 09:42:05 följande:
    Senast jag klippte mig var 11e mars! Färgen är det ingen panik med (även om jag är sugen på något nytt och fräscht), har i princip fått min naturliga färg nu så ingen utväxt syns. Men håret i övrigt är ju bra nött och ser väl inte så kul ut. Tappar MÄNGDER med hår så nu är det tunt, slitet och så är det lite bebisfjun som vuxit ut lite här och där. Vette tusan när jag ska ta mig till en frisör när Selina är så mammig också:/
    Jag har typ öar med 2-3 cm långt hår på sidan ovanför tinningen upp mot luggen, jättekonstigt! Ska prova på det där nya "olaplex-behandling" i hopp om att få lite liv i håret :)

Ne, jag har inte velat be om barnvakt för att gå till frissan men sambon slutar kl 13 på fredagar så kom på att jag kunde boka in en fredag eftermiddag! Faaan vad jag ska njuta! ;)

28 januari såg jag nu var sista gången, hehe! Så verkligen på tiden!
  • ebe91
    tovemaja skrev 2015-11-09 20:20:08 följande:

Vid 8 mån (nu ca 8,5) vägde han 9900 och var 76cm. Följer sin kurva perfekt, skönt!

Oj, 9 cm längre :D Bosse är rätt kort kan man ju säga ;) men jag är bara 1,60 och sambon 1,78 så ingen av oss är ju speciellt långa :)
  • ebe91
    tovemaja skrev 2015-11-10 08:52:28 följande:

Skiljer mycket ja :) men jag är 1.74 och min man är 2m så inte så konstigt! :)

Hur mår du nu? Skiljer sug graviditeten från förra?

Tröttheten är detsamma men kan nog tycka att illamåendet är bättre! Haft molande illamående som avtagit, vissa dagar kommer det dock som en käftsmäll men med bosse var jag typ sängliggandes 3 veckor. Dock äter jag postafen nu för att hålla undan illamåendet och kan ju faktiskt vara så att de hjälper! Annars tycker jag tiden går apsnabbt.. Går in i vecka 9 imorgon! Tror att det är samvetet som talar en del, att jag har dåligt samvete mot Bosse för att jag redan väntar ett syskon.

En annan skillnad är ju att det syns tydligt att jag är gravid redan, magen är väldigt uppblåst på kvällarna. Gravidjeansen har redan åkt fram. Men magmusklerna är väl redan försvagade o inte hunnit byggas upp igen så är väl därför.
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-11-10 15:16:27 följande:
    Han hade bara gått upp 320 g på en månad så han hade inte passerat tiokilosgränsen :)
    9820 g och 71 cm - blir 8 månader på lördag.
    Vi var senast för två månader sedan (6-månader), kommer ni vara varje månad fortsättningsvis också? Vi ska nu på 10, 12 och sen 18 månader har jag fattat det som.
  • ebe91

Juste, vi fick äntligen tag i en lära-gå-vagn igår, så idag har vi provat den lite. Känns ganska ostabilt när han vandrar iväg så jag är tätt intill, men ännu ingen större vurpa. Var tog min bebis vägen?!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?