• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-12-19 22:21:41 följande:
    Och jag funderar på om vi ska ta reda på det nästa gång :)
    Vi ska försöka tjuvkika ;) försökte med sonen också men han ville inte ligga still så dom såg inget. Jag önskar faktiskt lite att denna också inte vill visa, var så spännande att inte veta förrän han kom ut! Men sambon vill verkligen veta...
  • ebe91

Nu är det så mysigt ute :) kom ytterligare 2dm snö inatt så nu är det väldigt vitt och fint ute! Ska och äta julbord med min pappa, hans särbo, farmor och sen har min storebror från södra sverige även kommit upp så nu har jag riktigta julkänslor!

Bosse fick åka skoter idag för första gången, ner till farmor och farfar (600m). Han verkade varken nöjd eller livrädd ;)

• ebe91
    Lavish skrev 2015-12-23 09:05:31 följande:

Har ni köpt några julklappar till era småttingar? Känns så dumt här för hon förstår ju inte och allt hon kan tänkas behöva, klassiska bebisgrejer och så, har vi kvar från storebror.

Jag har köpt ett paket duplo till samlingen som nog storebror kommer leka mest med ett tag till. Sen ska hon få en mössa och jag tänkte övertala storebror att vi ska ge en av hans dockor eller nallar som han aldrig lekt med som en julklapp till henne.

Hehe, jag har köpt typ 10 julklappar åt han... Massa leksaker. Sen får han ju av gammelfarmor, gammelmormor, mormor, morfar, moster, morbröder, farmor&farfar och sen alla 3 farbröder. Så han kommer nog få en drös julklappar.
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-12-24 13:38:51 följande:
    Nej, vi har inte köpt något till honom. Men han får nån liten klapp av släktingar och så.
    Men eftersom han inte fattar nåt av det i år har inte jag och min man köpt något.
    Haha, bosse fick julklappar redan ifjol även fast han inte ens var född än xD Gissar att vi är lite julklappsgalna i våran släkt ;)

Iår är ärtan så liten i magen så den får faktiskt inget... Vad jag vet iaf ;) ev mormorn stickat nå strumpor bara eller så!
  • ebe91

Vi hade en jättebra jul igår! Idag fortsätter vi hos min mamma, är påväg dit nu. Tyvärr kan inte min syster komma då hon jobbar och min ena bror är "fast" i torneådalen då vi har regn (?!) och nollgradit... Inväntar även den där stormen dom lovat oss...

Nåja, bjuder på en bild på mitt charmtroll från igår!

• ebe91
    pink76 skrev 2015-12-26 18:04:11 följande:

Vad ger ni era små för mat?

Min lille prins vill inte äta burkmat. Jag ammar honom men han behöver ju vanlig mat också. Han vill inte bli matad med någon mat, han vill äta själv men då får han inte i sig så mycket mat så han blir mätt.

Har ni några förslag på vad man kan ge för mat.

Gröt frukost/kvällsfika, sen äter han en burk till lunch o en till middag. Sen mosad banan på em. Han har haft jättesvårt för hemlagad mat, den är väl inte lika kladdig som burkmat.. Men nu under jul åt han faktiskt älgköttbullar och potatis till middag! Vi fortsätter med burkmat till vi kommer hem från thailand (28/1-21/2) då det är enklast där. Sen när vi kommer hem är han ju ändå nästan 1 år (2 veckor kvar då) så då kan han ju äta det vi äter utan att behöva ta undan en massa osv.
  • ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-29 18:49:27 följande:

Min lilla skrutt har fått vattkoppor :( han fick första prickarna igår och nu har det kommit supermånga, dom verkar inte klia (än) iaf! Hade nyss 38,2 så feber har han med. Har inte varit på någon öppen förskola eller så men verkar lyckats fått det ändå.. Skönt att få det överstökat ändå innan nästa kotte kommer!

Men ikväll så hände något som inte hänt förut, han satt i sin matstol och när jag plockade upp han märkte jag att han var blöt längs hela benet, då har han bajsat ner sig (han har ALDRIG bajsat på kvällen och aldrig heller bajsat genom blöjan) och bajset var grått. Någon som vet vad detta kan va och om det beror på att han är sjuk? :( han har inte ätit något annorlunda..

Åh, jobbigt med vattkoppor! Vi tänker vaccinera Bosse till våren...
  • ebe91

Sist var det min noublesse-ask ungen kom åt, idag paradis-asken.... Kan ju tillägga att han ratade middagen efteråt, den var tydligen inte lika god som chokladen jag grävde ur hans mun...

• ebe91
    Lavish skrev 2016-01-01 21:26:52 följande:

Idag tog Linnea sina första steg!

Sen några veckor tillbaka har hon kunnat stå utan stöd, ofta reser hon sig bara rakt upp från sittande utan att hålla i något, och står sen och kaxar upp sig och hoppas på beröm en liten stund innan hon sätter sig igen. Man har också kunnat ställa ner henne på fötterna så står hon kvar själv en stund sen. Men hon har inte försökt gå tidigare.

Idag kom jag på henne med handen i en av lådorna i badrummet där hon hittat en deodorant hon tänkt äta upp. Kom in för att skälla och ta den, då släppte hon kanten och gick tre steg fram till mitt ben och klängde sig fast! Utan någon annan uppmuntran än "Nej Linnea!!!" (Hon blir alltid lika glad när man säger så, hon verkar ta det som ett kvitto på att hon gjort något rätt). 

Hon blir tio månader på måndag, så det är ju mycket tidigare än sonen som tog första steget några dagar före ettårsdagen. 

Duktig tjej! Jag väntar fortfarande på att Bosse ska börja gå men senaste 2 månaderna har han verkligen stått helt still i den utvecklingen, menmen det kommer väl :)

Han fick prova fingerfärg idag för första gången. Han tokgrinade när han satte handen i munnen så gissar att den var äcklig... Men teckningen blev fin iallafall ;)
  • ebe91
    snö 81 skrev 2016-01-02 11:06:13 följande:
    Jag vågar nästan inte säga nåt för att riskera att jinxa nåt, MEN Tage sover hela nätterna nu.
    Vi tog tag i nattätandet och gav honom lite vatten istället för mat och så nappen. Efter två nätter, då han var ledsen ca 30 minuter innan han somnade om, så sover han nu från 19-07/08. Inatt fick jag sätta i nappen två gånger, vid 23.30 och 05.30, men han var inte vaken utan mer bara gnällde i sömnen.
    Vi har haft liknande i snart 2 månader, med undantag sista veckan typ. Han somnar vid 21-22 och sover till kl 8-9, visst kan han vakna 2-3 ggr så jag får ge nappen då han gnäller i sömnen. Ibland sover han halva nätterna i spjälsängen o ibland hela med oss, inatt är första natten han sover hela natten i sin säng på säkert 1 månad.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?