• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-10-13 10:46:27 följande:

Vi pratade om det här med syskon igår. Sambon vill köra på en gång, men jag hade tänkt mig snarare när J fyllt ett (tidigast).

Jag har alltid tänkt att jag vill bygga upp kroppen igen innan jag blir gravid igen, men så hade jag så mycket problem med bäckenbotten att jag i princip blev rädd för att röra mig, och nu har jag svårt att hitta tid och ork. Motivationen brister också såklart, annars hade jag ju löst det.

Jag behöver en dietist, en PT och en rejäl spark i arslet!

Hur tränar ni?

Jag jagar ungen som kryper och klättrar överallt, det är min motion ;) längtar tills han kan gå just nu... Går inte att lämna han en sekund. Han reser sig mot allt. Stolar. Bord. Soffor. Skåp. Han reser sig även mot lära-gå-stolen som då rullar iväg och han släpas bakom... Att man inte njöt mer av när ungen låg still! Inte för att han egentligen någonsin legat still ensam, men ändå...
  • ebe91

Ställde mig på vågen imorse, +1,5kg så nu är jag 3kg från tidigarevikten... Men , det kan ju bero på att jag inte gått mina promenader sen innan semestern och jag äter brieost varje dag.. ;) så. Nu äter jag havregryntgröt med ägg och ska snart ut på en promenad! Sträckan jag funderar på är igenom skogen, och jag är rädd för björnar? Haha... Så får se vad det blir för tur!

• ebe91
    Trollunge85 skrev 2015-10-14 21:14:24 följande:
    Vad bra! Glöm inte att lyssna på kroppen bara. Jag har en tendens att ånga på och sen får jag gå och ha ont ett tag. Vad skönt med fint väder! Det hade vi förra veckan men nu har det bara varit kallt och blött. Använde åkpåse i vagnen för det var sån bitande kyla så han inte skulle frysa och då var det ungefär samma temperatur som när det varit fint väder. Inte lika kul att ta promenader då men han sover så bra i vagnen om man kommer ut när han är lagom trött så det är bara att bita ihop och bylta på sig.
    Jag har använt åkpåse i minst 1 månad, bästa saken ever :) har en höst/vår-påse och en vinterpåse.
  • ebe91

Bosse förstår inte tjusningen med att sova. Han somnade 21:45 igår och vaknade 6:30 (förutom 3? uppvak inatt).. Jag drömmer om att få sova en hel natt! Han har nyss sovit 50 minuter och för en gångs skull la jag mig bredvid och vilade med han. Det behövdes verkligen. Ska försöka heva mig ut på en promenad när han ska vila nästa gång istället. Blev ändå 6 km igår, med tanke på att mina promenader senaste månaden har bestått av att gå runt kvarteret ett varv och innan dess som längst 411 varv över vardagsrumströskeln är jag nöjd.

Vi ska till thailand 3 veckor i vinter och mitt mål är att gå ner minst 3 (gärna 5) kg tills dess. Är ju ändå en liten morot att se någorlunda ut på familjekorten ;)

• ebe91

Jag är i chock. Tog just ett gravtest. Positivt. Dethär var inte alls planerat, ska Bosse bli storebror? Hur långt gången är jag? Jag har druckit vin, levt på brie och lufttorkad skinka. Var förra mensen en riktig mens, den var lika lång men blödde mycket mindre? Och ägglossningstestet jag tog (förebyggande syfte!) var det ett positivt gravtest egentligen? Eller var det då jag blev gravid. Vi har kört på avbrutet samlag men jag tycks ju vara väldigt fertil... Oj så det snurrar. Ringde sambon, han bara skrattade typ. Chock? Bad han köpa ett test med veckoidikator. Verkligen oj.

• ebe91

Villhaenbebbe: grattis!

Ja, har väl börjat smälta det lite, men det känns otroligt overkligt ändå. Tog ett test med veckoindikator som visade "gravid 2-3v" så då var det ägglossningen då jag hade positivt ägglossningstest... Minns att vi hade sex dagarna kring men då avbrutet, men tydligen inte nog snabbt avbrutet. Vi kommer såklart behålla barnet även om det inte var planerat, hade ju pratat om att ev börja försöka efter nyår/till våren så är ju inte helt fel tid direkt. Om allt går vägen kommer det bli 15 månader mellan barnen, är beräknad kring midsommar. Och det kändes skönt att jag är så kort gången, då har mina synder (vin, brie, lufttorkad skinka osv) inte varit så farliga. Hade kvar fosfor-tabletter så börjat ta dom nu igen. Herregud. Det här var vi inte beredd på! Jag fyllde år igår - vilken födelsedagspresent alltså!

• ebe91
    LillLouise84 skrev 2015-10-16 05:14:27 följande:

Alltså vad gör jag för fel??? Mina barn kliver upp tidigare och tidigare fast de lägger sig 19.30 och 20.00 så är vi uppe 4!!!! Och däremellan har jag varit uppe 100 gånger i natt tror jag.

Just nu är jag sur på barnens fastrar som lånade den stora igår och lät henne sova 30 minuter sent på eftermiddagen idag får ungen grina hur bäst hon vill men sova ska hon inte.

Bosse somnade kl 22 (vilket han gjort senaste kvällarna......) och vaknade kl 5. Och däremellan har han ju också vaknat, men kl 5 gjorde han morgon. Sov unge!! Inte ens jag orkar leva med så lite sömn, hur ska då en 7-månaders unge göra det.... Kaffe.... Nuuu....
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-10-19 18:57:26 följande:

Här kommer en kanske lite känslig fråga.. vad har ni för matkostnader hemma?

Vi försöker veckohandla, dels för bekvämligheten att ha maten hemma och slippa klura på mat varje dag men också för att när vi handlar för över 1000kr vid ett tillfälle får vi ett blöjpaket gratis.

Vi har helt enorma matkostnader här hemma trots att vi varje månad säger att vi måste dra ner. Får en klump i magen varje gång vi får utdraget från Ica:/

Vi köper väl på ica för ca 4000-5000kr/månad, sen äter vi kanske ute för 1000kr i snitt? Våran restaurangkostnad har minskat ordentligt sen bosse föddes, innan åt vi ute varje helg o nu är det snarare någon pizza på utkörning eller hämtmat från max som är den där 1000-lappen. Vi är 2 vuxna + bosse då :) (ica= allt man köper på ica, inte bara mat)
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-10-19 21:51:11 följande:

Vi brukar ligga kring 10 000 på Ica men på det senaste utdraget (för september) var vi uppe i hela 12 400 kr.

Då är vi förvisso två vuxna och tre barn men Selina "kostar" ju inget ännu. Blöjorna får vi som sagt gratis när vi veckohandlar och någon mat är det ju inte på tal än (max 200kr/mån för några burkar).

Utöver ica äter vi som sagt pizza kanske 3 gånger/månad (=600 och handlar för kanske en tusenlapp sammanlagt på Coop och macken.

Så vi hamnade nog på 14 000kr i september viket ju är HELT åt skogen! Hur tusan ska man göra för att få ner matkostnaden?

Oj, det lät svettigt! Röker/snusar sambon? Tänkte det kan ju dra några tusingar om man köper det där... Annars kan ni ju spara kvitton o se över, då kanske ni lättare kommer på vart de där extra tusingarna går!
  • ebe91
    KarinIngrid skrev 2015-10-23 09:06:59 följande:

Ja visst känns det overkligt att våra små är över ett halvår!!!
    Minns ni känslan när ni fick plus på stickan??
    Jag och min sambo skrattade och grät om vartannat! Det var 23:e juli 2014 det!!!

Vi plussade 18 juni, kommer ihåg det som igår. Ett vääldigt svagt plus, dagen efter tog vi ett digitalt som visade gravid 1-2. Inte kunde jag väl tro då att jag två år senare skulle vara beräknad med andra barnet! (Är beräknad 21 juni enl ägglossning). Mycket kan hända på två år!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?