• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tråkigt med relationer som spricker... På något vänster känns våran relation starkare och mer kärleksfull nu än innan vi fick barn, och jag tycker vi hade en bra relation redan innan. Jag kan titta på min gubbe och bara känna sådan enorm lycka och kärlek, enormt med tacksamhet. Självklart gör tröttheten sitt ibland, men överlag känns våran relation bättre.

Jag tror inte man ska tänka att relationen automatisk blir testad/åsidosatt bara för att man får barn, det tror jag är farligt. Alla relationer fungerar väl olika, och inget är rätt eller fel. Men ibland kanske man får anstränga sig lite, och inte tänka att det direkt är okej att relationen blir dålig och att man får jobba på det om ett (eller två) år. Då är det nog lika bra att ta tag i relationen på en gång... Min åsikt bara!

• ebe91

Fy vilken natt... B somnade 20. Vaknade sen 20:45, 23:30, 01:40, 03:15, 04:00, 05:30 för att tillslut göra morgon kl 7... Zzzzz... Fick söva om honom varje gång han vaknade, skuffa, buffa, vagga.... Tack o lov tog sambon honom så jag fick vila 1 timma innan jag klev upp. Undrar om det beror på att han håller på att få en tand, han är jättegrinig när han vaknar om nätterna, men fortfarande halvt i sömn för han blundar. Men skriker, gnäller och snurrar/vevar/klättrar...

• ebe91

Nu har vi bott hos svärmor & svärfar i 2,5 vecka, men imorgon (!!) får vi tillträde till huset. Tjohoo! Lycka.

• ebe91

Mina promenader står på vila just nu, när Bosse sover passar jag på att packa upp flyttkartonger. Vägde mig dock imorse och vågen visade 55,5 kg, så 1,5kg från normalvikten. Måttbandet är nerpackat i någon flyttkartong så måtten får bli den dag jag hittar måttbandet!

Nu ska jag gå o tejpa runt fönster o ta bort lister i Bosses rum, så jag förhoppninsvis kan måla första lagret ikväll!

• ebe91
    tovemaja skrev 2015-09-10 11:12:31 följande:

Kul med huset Känns allt bra?

Är också ca 1,5 kg från målvikt, så skönt! Kan ha alla mina kläder igen, känns som att få en ny garderob!

Dock mindre böjd med ändrad kroppsform! Vart tog rympan vägen t.ex???

Känns jättebra! Sambon ska vara hemma nästa vecka så ska vi renovera (byta golv i hela huset, dörrar, lister osv). Kök och badrum är nya (och i min smak!) så dom slipper vi göra allt för mycket på :) förutom golvet då i köket... :)

Min kroppsform är nog rätt lik sitt ursprung nu, jag kan ha alla mina kläder och rumpan är lika liten som innan (tyvärr!).
  • ebe91

Jag tänkte att Bosse får bestämma hur länge/mycket han vill amma. Redan nu har han övergått till fastare föda till lunch, middag och kvällsfika. Så jag ammar under morgonen, en gång på eftermiddagen, ev mellan middag o kvällsfika sen några gånger under natten. Så kanske 4 ggr under dagen o 3-4ggr under natten i snitt. Han är 6 månader.

Var förresten på 6-månaderskontroll i början av veckan; 7450g och 64cm!

• ebe91

Åh jag är så avis på er som har bra nätter... Har vaknas det kanske 5-6 ggr och då gallskriks det. Gärna hysteriskt. Och omöjligt att få tyst på. Visst, han har både en tand som spricker igenom och är förkyld men dessa nätter har kommit oftare o oftare sista veckorna... Tack o lov är sambon hemma denna vecka för att vi ska få iordning huset så han får hjälpa mig vid 1 av skrikfesterna varje natt. Men just nu drömmer jag om 3 timmar sammanhängande sömn... Och kanske max 3 uppvak på en natt o då bara för att äta o inte vagga i 20-30 minuter...

• ebe91

Mina önskningar måste ha gått in! Blev uppvak 00:20, 04:20 och 06:20 med matning de två första gångerna. Han fick ersättning så nu har jag bestämt mig för att sluta amma... Känner både sorg och lättnad. Jag ville ju amma lääänge, men har fått kämpa sista 3 månaderna (!) då han inte är så stort fan av tissarna. Har han fått flaska har han ätit mycket bättre. Och han är ju över 6 månader så egentligen har jag gjort det rätt bra enligt mig själv, ska inte vara så hård mot mig. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Kanske att nästa barn vill amma längre, eller inte alls. Bosse äter ju mat till lunch o middag o gröt på kvällen, så är ju bara frukost o mellanmålen som blir ersättning istället för bröstmjölk.

• ebe91
    LillLouise84 skrev 2015-09-15 16:42:54 följande:

Angående nätter så ser jag ett tydligt mönster på bättre och sämre nätter. Vi har ett problem, ett dyrt problem! W sover jättedåligt i samma rum som en snarkande pappa, precis som storasyster var redan vid 4 månader. Barnen kan inte heller sova i samma rum då de väcker varandra. Nu är pappan förkyld, hostar och snorar så jag sov på soffan och W i vagnen då sov han från 20 till 3 fick nappen och sov till 6. Det händer aldrig i sovrummet. Så nu måste vi bygga ut snabbt så vi får sova någon gång. Just nu saknar vi typ en halv miljon för att kunna sätta igång....

Jobbigt... Vi håller på att renovera huset förfullt, mitt mål är att Bosses rum är klart till nästa månad för har tänkt försöka få han att sova i eget rum. Märker att han är rätt känslig för ljud (sambons alarm) osv så skulle vara skönt att ha han lite mer eget, hans rum ligger mellan vardagsrummet och vårat sovrum så vi har han ju nära ändå. Nu måste jag bara träna han o sova själv i spjälsängen, men tror det går lättare nu när jag inte tänker amma han nå mer... Annars varit så bekvämt att liggamma.
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-09-16 19:57:20 följande:

Helt plötsligt har Tage börjat acceptera mat i fast form, efter några veckor med gråt :)
    Men då har jag ju lite funderingar kring mängd, jag minns ju inte från förra gången :-/
    Ni som har barn som äter full portion vanlig mat till lunch eller middag - hur mycket äter dom?

Bosse äter en halv burk till lunch och en halv burk till middag (har ammat honom en gång på morgonen, en gång på em och ev efter middagen innan kvällsgröten). Nu håller jag ju på att byta ut till ersättning istället så nu är det ingen direkt ordning på något ;) sen äter han ju endel på natten också, vilket jag försöker vänja av nu.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?