Kpax skrev 2015-10-06 21:50:17 följande:
Vi köpte en likadan i lördags :)
Vi har en BMW 320, så tydligen var våra valmöjligheter väldigt begränsade ("hög kardantunnel", som jag just lärt mig). Vilken opraktisk bil! Dyr i inköp, dyr försäkring, litet bagageutrymme och nästan omöjligt att få plats med en bilstol (två är helt uteslutet). Så går det när sambon får fria händer...
Nåja, nöjd med stolen i alla fall, Josefin tycker om den!
Haha, vi hade en 330 innan jag blev gravid. Vi böt redan förra hösten för vi insåg att den inte direkt funkade som familjebil! Sambon lovade mig att vi skulle byta bil när jag tog körkort (vilket nu är 2,5 år sen) då jag inte nådde fram till pedalerna i bmwn, men icket! Jag fick ta två kuddar från vardagsrummet istället... Haha! Tur vi skaffade familj så vi fick en vettig bil (även om det nu är en passat och en av de bilar som är drabbade nu under där där vw-skandalen...).
Vi har en axkid duokid, men den är från 9kg o B vägde sist 7,5 så vi avvaktar lite. Vet att man även kan kolla hur stabilt barnet sitter o gå efter det, men vi avvaktar ändå somsagt. Tycker han är lite liten i kroppen. Även rätt skönt att kunna lyfta ut hela stolen, o speciellt då vi ska på affären för har ett vagnchassi i bilen som jag kan klicka fast babyskyddet på.