• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-11-25 19:04:06 följande:
    Men hon är ju inte ett dugg liten haha! Vi får DAGLIGEN kommentarer om hur stooor hon är och att nog måste hon väl vara ovanligt stor för åldern. Mest troligt beror det på att jag är så liten i kroppen att hon ser större ut än hon är när jag bär på henne. Hos sambon ser hon jätteliten ut:)
    Jag satt o kollade i Bosses BVC-bok, han ligger -1 på viktkurva och -1,5 på längd. Men då kollade jag på vuxna, och jag ligger -2 på längd och sambon -1 så kan ju förstå om vi inte får någon lång unge :) Bosse lär ju ändå växa om mig när han är 13-14 år gissar jag.

Har suttit och spånat på namn till lillebror/lillasyster på morgonen. Jag tycker sååå mycket om Hilding. Men sambon vägrar... Tjejnamn är svårare, där har jag inte fastnat för något jättemycket. Men Sally eller Selma har varit på tal iallafall. Namnet ska (såklart) passa med Bosse, och vill inte ha ett till barn på B, ska vara ett äldre namn och nu inget "smeknamn" som Bosse är. Inte för likt alltså. Alma tycker jag iofs också är fint, men det heter svärmors grannes unge (haha långsökt..) men deras ungar och svärmors alla barnbarn lekar jättemycket. + att deras Alma kommer gå i Bosses klass då dom är jämngamla o vi bor i samma by...
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-11-27 08:37:06 följande:
    Sally låter som ett jättebra alternativ - det heter nämligen min stora tjej ;)
    Annars tycker jag att Kerstin och Bosse skulle passa bra ihop. Vet även ett par som har en Märta där lillebror heter Bosse.
    När det gäller pojknamn tycker jag alltid att det är så mycket svårare med bra namn...
    Kerstin för mig är typ ett skällsord, haha! Typ om man tänker helt galet eller är klantig.. "Men din kerstin", haha! Så det går inte ;) Märta vet jag vi hade på tal när vi väntade Bosse, tack för påminnelsen! Det är ju jättefint tillsammans med Bosse :) Tycker jättemycket om Svea också, men det döpte jag min ena katt till (andra hetet Sven). Namn är verkligen svårt!
  • ebe91

Var på julfest med sambons jobb igår, lämnade B hos farmor mellan 16:30-22:30. Hade gått hur bra som helst, men jag satt från kl 20 o tänkte om jag kanske skulle åka hem o hämta han... Han sov när jag kom dit så tog bara på mössan o bar ut han med en filt runt sig. Han somnade om direkt. Jag var rädd han skulle vakna till o hålla igång hela natten ;)

• ebe91
    Kpax skrev 2015-11-29 19:20:22 följande:

Men oj vad mycket tänder!

Josefin fick sina första två runt sex månader (varför skriver jag inte upp sånt?!) och nu när hon är nästan 9 månader börjar jag ana svullnader i överkäken. Går inte så fort :)

En liten uppdatering:

Jag har jobbat en månad, och det är roligt att vara tillbaka. Samtidigt känns det skit att bara få några timmar med Josefin, jag missar så mycket tycker jag...

Hon somnar nu runt 19.30 i sin egen säng, och där sover hon fram till 6, med 0-3 uppvak (ibland räcker det att stoppa in nappen, ibland måste man bära henne en stund).

Jag har kopparspiral, men tänker boka tid för att ta ut den. Mensen kom tillbaka för typ fyra månader sedan, och sen dess har jag haft mellanblödningar i princip hela tiden. Jag har max två helt blödningsfria dagar före och efter mens. Orkar inte med den skiten. Vi vill börja försöka få till ett syskon om någon månad (shit, när jag skriver det känns det ju vansinnigt!), så jag kommer inte bry mig om att ersätta den med något.

Jag är inne och läser en snabbis då och då, men missar säkert massor, så om jag inte svarar så är det för att jag inte sett någon fråga! :)

Vad roligt att höra av dig, har tänkt på dig o funderat hur det gått på jobbet ! :) vad skönt att nätterna verkar fungera rätt bra, B vaknar rätt liknande, nu är det 4e natten utan mat (inte i rad utan senaste 2 veckorna) och det är så skönt att sömnen är mer sammanhängande!

Jag börjar jobba 1 mars, har lite ångest men längtar samtidigt tillbaka. Hoppas kroppen klarar det, kommer vara i v22-23 (?) och med B blev jag sjukskriven 50% från v21 pga foglossning. Men, sen skickade jag in en jobbansökan för en annan tjänst igår... Kommunen istället för landstinget.. Så får se hur det går där :) har ju tänkt att jag ska söka mig åt kommunen (bättre arbetstider, mindre stress, mycket bättre lön, ingen pendling) så passade på att ta chansen. Får jag det inte är det inte hela världen, har ju min tjänst att återgå till den dagen jag ska börja om på riktigt (kommer ju jobba knappt 2 månader nu).

Jobbigt att spiralen inte funkar, men kul med syskon!
  • ebe91
    Trollunge85 skrev 2015-12-01 15:53:32 följande:
    H sover också kasst med uppvak. Jag har dock lärt mig sova trots att han äter. Har upptäckt att han missar ibland så emellanåt är det gott om sugmärken på mina bröst.. Känner att det är tur att jag inte börjar jobba helt förrän i april för vet inte om jag klarat det utan vår gemensamma vila på eftermiddagen då jag ibland sover, ibland bara vilar.

Men trots det är vi fortfarande inne på syskonförsök. Inte för att det blir många försök med ett barn som ska vara nära och ha bröstet vid varje uppvak.. Så det kanske dröjer minst ett år innan det blir något men den här gången vill vi inte vara så planerande som med H (det tog ju ändå ett år att få honom trots äl-test och allt sånt)
    Vi vart rätt förvånade när vi plussade igen, det var den gången vi fick till det den månaden! Vi bodde ju över 2 veckor hos svärmor (vägg i vägg med deras sovrum) och hade bosse sovandes med oss så någon form av mys var det ju inte direkt tal om :) och då körde vi dessutom med avbrutet samlag den gången vi fick till det, men antingen var det väl någon försats eller så han det komma lite i mig innan han drog ut. Så kan förstå sambons reaktion när jag ringde och sa att jag var gravid "hur gick det här till?" (Följt av ett asgarv från hans sida)...
  • ebe91
    Kpax skrev 2015-12-01 17:42:22 följande:
    Hur känns det att komma tillbaka för att jobba bara två månader? Gör du det av ekonomiska skäl, eller något annat?

Jag känner knappt att jag kommit in i rutinerna än, trots att jag jobbat en månad (men det är väl olika på olika jobb såklart), därför blev jag nyfiken på hur du tänkt :)

Om jag blir gravid i januari vet jag inte hur jag ska göra med jobbet riktigt. Jag ska vara ledig juni-augusti, och när jag väntade Josefin slutade jag jobba två månader innan bf... Så blir jag gravid snabbt går jag nog inte tillbaka efter sommaren.

Lite ångestladdat att säga att jag ska vara hemma igen, men så kan jag ju inte tänka. Familjen är ju det enda som är viktigt "på riktigt".

Hoppas du slipper foglossning den här gången, men det kanske inte är så troligt tyvärr.

Håller tummarna för nya jobbet! :)
    Jag hade tänkt börja jobba i maj, men då är jag ju berättigad grav-penning så vi fick tänka om lite. Är inte av ekonomiska skäl, utan jag vill att sambon ska vara hemma lite han också (han kommer vara hemma från slutet av jan-mitten av augusti då vi är i thailand 28 jan-21 feb, sen 1 vecka hemma tillsammans o ställa tillbaka dygnet innan jag börjar jobba). Känner bara att jag behöver få göra något annat om jag ska vara hemma 1-1,5 år extra! Hoppas jag avskyr jobbet och längtar tillbaka till att vara mammaledig, så jag får som en nytändning! Och jag vet ju då att det är en kort tid bara.

Ne, vet också att det oftast blir värre andra gången och kan gissa att det inte är till min fördel att det blev så tätt..

Tack, har dock ångest för att meddela min nuvarande chef att jag söker nytt jobb (om jag måste ange en referens blir det ju hon o då måste jag ju meddela henne det). Är 4 sköterskor som sagt upp sig på avd på loppet av 2(!!) veckor. Vi ska vara 17 totalt men det har vi aldrig varit...
  • ebe91

Hur går ni när ni badar de små? B badar 1ggr/veckan, skulle kunna bada oftare men kommer mig aldrig för att bada han typ.. (På jakt efter ett badkar så jag slipper badbaljan...). Använder knappt olja utan bara vatten. När ska man börja använda någon mildare tvål oså? (Shampoo kan jag utesluta då han inte har många strån).

• ebe91
    Mullan skrev 2015-12-02 22:51:35 följande:

Jag tvättar Lucas varje dag. Sen bad/dusch varannan till var fjärde dag. Varför badar ni barnen så sällan? Tycker dom inte om de? Är dom extremt torra i hyn?

Han hade problem när han föddes med torrfläckar så då badade vi honom max 1ggr/veckan, sen har det bara fortsatt så. Hade vi haft badkar hade jag badat oftare med han, hatar den där jäkla badbaljan...
  • ebe91

Nu är det förresten länge sen jag såg några bilder på era kråkor, så jag lägger upp en på Bosse som toga för två veckor sen (har typ bara filmer i mobilen? Är väl för att han ständigt rörs och låter det är lättare att filma än att knäppa ett kort).

• ebe91

Alltså måste bara dela med mig! Har en svägerska som fick barn 17 dar innan oss som vi umgås väääldigt mycket med, nu har det visat sig att även de blivit gravida igen och denna gång skiljer det 1 månad mellan våra beräknade förlossningsdatum, hon förlöses alltid med ks drygt 2 v innan och jag gick ju över sist 9 dagar så chansen finns ju att det blir 1-2v mellan dessa troll också :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?