BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Precis varit på sista koll hos barnmorskan
Han ligger nedsjunken med huvudet i bäckenet så hon trodde vilken dag som helst nu!!!
Precis varit på sista koll hos barnmorskan
Han ligger nedsjunken med huvudet i bäckenet så hon trodde vilken dag som helst nu!!!
Ja vi verkar vara en klick kvar med samma dilemmor... Förvärkar, falska alarm och barnmorskor som givit oss falskt hopp.
Inatt hittade jag någon forskning om att den genomsnittliga graviditeten varar 268 dagar mellan äl och födsel... Var tvungen att räkna ut på kalkyleramera.se hur jag låg till och insåg att 268 dagar var igår... Vår son föddes efter 265... Suck
Vi färdknäppte även igår, vilket iof var trevligt, fick inte ens en extra ond sammandragning av eskapaden.
Idag hade det varit perfekt om hon kom, alla barnvakter står redo att ta vår son :) vi är laddade till tusen! Kom ut nu :)
Bf plus 3
Stort grattis cymi till en superfin liten tjej!
Vad det gäller sömn, snuttande, napp etc. Så skall det bli mycket intressant att se hur deg går.
Vår son föddes ju med ett allvarligt hjärtfel så vi fick ju inte hem honom fören han var 9 veckor. Under hans första två månader låg han på rum tillsammans med 2-4 andra nyfödda. Eftersom han hade flera nålar och infarter i kroppen så var hud mot hud omöjligt. Det som slog oss under dessa månader var att det var inga barn som inte sov/åt när de skulle. Alla låg tryggt i sina sängar, med napp och sov. Vi föräldrar fick trösta på andra vis när det ibland inte gick att plocka upp dem helt enkelt. Men får lära sig att krama dem dör de ligger genom att hålla på huvud och rumpa, kroppsmassage, annan beröring och konstigt nog funkar det.
Så är det en slump? Att alla dessa barn inte blev snuttbarn, bärbarn etc?
Nu säger jag inte att det är fel att man ger sitt barn allt man har så ta det inte som kritik nu alla som fått sina godingar. Jag tycker bara det skall bli intressant med ett friskt barn? Kommer hon som sin bror vara trygg i sin egen säng, äta regelbundet och sova hela nätter efter 2 månader? Vi kommer iallafall försöka :)
Då var vår lilla Siri här :)
Vilken skillnad det var att föda sitt andra barn! Men sonen kämpade jag på i ca 16 timmar totalt, varav 12 gjordes på förlossningen.
Denna gång gick vattnet vid tretiden när vi var hemma hos mamma och fikade. Kunde inte bli mer perfekt då vi bara kunde lämna sonen där och åka in för en kontroll.
Eftersom jag inte hade några värkar fick vi åka hem, i lugn och ro fick vi packat ihop det sista, städat undan hemma och kollat på en film. Värkarna kom bara sporadiskt.
22.30 började de komma vart tredje minut och göra ganska ont så jag ringde förlossningen ganska omgående.
23.00 parkerade vi på östra, jag kräktes ned blomkrukorna på utsidan och fick skämmas lite ;)
23.15 var det dags för ctg och lustgas. Var öppen 3 cm bara...
Efter ett galet intensivt värkarbete och ett antal svordomar... Kallade till exempel narkosläkaren för en jävla kommunalarbetare som tog sån tid på sig när jag ville ha Eda... Min man fick skämmas lite :)) så var det
01.00 var det dags att krysta, vilken skillnad på att krysta utan Eda! Kroppen vara tog över och det gick lite väl fort, Siri blev lite dålig av det snabba händelseförloppet så jag fick skynda på ännu mer. 01.23 på söndagsmorgonen är hon född!
Gick sönder lite i mellangården, men det måste ju vara det perfekta stället att spricka på, känns inget nu och inga problem med att varken göra nr ett eller två.
Nu ligger vi och väntar på att bli utskrivna och jag skall läsa ikapp i tråden :)
Hoppas det är någon mer av oss med alla falska alarm som fått, och ni som väntar.... Håll ut! :)
Firade att vi klarat oss hemma ien vecka med ett litet glas champagne igår. Genast ska en barnlös och ganska avlägset bekant kommentera att hon förväntar sig stt det var alkoholfritt. Alltså, jag har lusläst Livsmedelsverkets sida och Adam hade ätit innan och fick tidigare urpumpad mjölk efter. Ingen blev det minsta påverkad och jag sköljde ner mitt glas med en halvliter vatten. Är jag världens sämsta mamma nu? Jag har inte tänkt dricka alls typ under amningen men detta var bara för att fira lite extra. Less jag blir :-/
Tror min slempropp har börjat lossna för flytningarna är inte likadana. Istället för vita är de beiga (ledsen för detaljer). Molvärken har inte försvunnit sen i torsdags förutom att jag inte känner något när jag vaknar på morgnarna. Hoppas att det är på gång för det känns jobbigare och jobbigare med smärtan trots att jag inte kan identifiera den i något mönster tillsammans med sammandragningar.
Lucy har blivit hård magen :'( skriker när hon försöker bajsa och ut kommer hårda kulor efter ett tag. Bytte från semper till nan för hon spydde så mycket, nån som haft ersättning som vet om det kan va därför? Nån som haft bebis som varit hård som vet om det brukar gå över eller om jag ska ringa bvc på måndag? Började ikväll...
När börjar de sova längre än 2-3 timmarspass? Kommer bli knäpp känner jag, nu får jag sova på fm då mannen har Lucy men sen börjar han ju jobba... Så trött!
Å va svårt det är att avgöra om det är fostervatten eller kiss som kommer när jag är på toa, alltså kissar gör jag ju, men direkt efter känns det som det kommer nåt lite tjockare från fel ställe, men då hade det väl kommit i trosorna också eller? Är väl inte så mycket att göra åt ändå förren värkarna sätter igång, men är nyfiken på om det är på G eller inte :), 4 dagar över tiden idag...
Skall tillägga när vattnet gick förra gången kom det Max en dl totalt, sen kom det inte mer. På förlossningen trodde de inte det var vattnet utan flytningar. Sen när de satte skalpelektroden så kom det (till deras förvåning) inget vatten då heller. Sonen låg och täppte till hålet så vattnet kom efter honom som DN flodvåg... Så om du tror på vatten stå på dig :) lycka till!
Minimimängd för bebisar är 100mml Bm/ersättning per kilo och dygn. Ytterligare en kunskap lång sjukhusvistelse givit oss.
Ni som pumpar bröstmjölk, vad har ni för pump? Jag har en äldre Philips avent , manuell, och den funkar inte, vet inte om det är fel på den eller om jag inte kan...
Då var vår fis 3,5 veckor, 5175 gram tung och 57 cm... Tror vi göder fram en liten brottare här ;) livet med en nyfödd och en 18 månaders går över förväntan och de båda äter och sover som de ska, precis som vi beställde dem med andra ord :) Tiden att surfa runt på telefonen är dock ett minne blott så nu får jag tacka alla goa mars-mammor för den här tiden. Lycka till med alla små framtida partiledare, fotbollsproffs och musikaliska under :)