BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Tyvärr var ju min man med hos bm och hörde henne säga att hon tydligt kände huvudet och fosterhinnan så han vill absolut inte färdknäppa... Det kan jag kanske förstå... :)
Godmorgon! Har varit väldigt dålig på att uppdatera nu, men dagarna med lilltjejen går undan på något sätt. Jag är inne och kollar av hur det går för er andra ändå och hoppas att alla har sina små ute snart:)
Tänkte kolla om några av er beställt babynest från någon på nätet? Och vad det isf kostade och hur lång tid det tog att komma? Vissa kanske har några färdigsydda. Jag skulle vilja ha ett till nämligen och kommer inte ihåg vart jag beställde den vi har nu.
Ja, det där med att bestämma innan hur man skall göra kan man ju bara glömma, det gäller allt ifrån var barnet skall sova, vad den skall äta eller om man kan vänja dem vid ljud eller inte som tidigare diskuterats. Man blir snabbt varse att alla barn är olika och att det är bara att hänga med i svängarna själv :)
Skrattar lite faktiskt när jag tänker på allt vi sa innan sonen kom.... Han skulle hänga med oss på allt, vänja sig vid russel och ljud, sova lite varstans mm... Jo tjena... Det var ju en god tanke om det inte var så att ut kom en unge som var absolut gladast och trevligast när han fick tydliga rutiner, sova i sin egen säng, ha det lugnt omkring sig vid sovdags etc. Han har ju fått haka på ändå, och vi har väl försökt leva vårt liv utan att bli sådana där mesproppar som vi kanske tyckte andra var. Men missar vi en läggtid, låter honom sova i bilen eller i vagnen etc så VET vi att det är på bekostnad av hur vår nästkommande dag kommer se ut, så är det bara.
Själv sitter jag och surar över att det inte blev någon vattenavgång igår. På barnmorskan lät det ju som att de skulle ske vilken sekund som helst. Jag försökte känna efter dör inne innan jag gick och la mig men det är ju värsta Bermuda triangeln där inne nu för tiden ;)
Har brutit ihop för att komma igen nu... bf imorgon, hade varit kul om hon kom då eftersom sonen kom på bf. Två vältajmade barn isåfall :)
Misty w
Jag tycker Elton är superfint, Viggo var ju coolt, men jag kunde inte sluta tänka på per Moberg i rederiet :)) men det var ju jag det.
Ni som haft mkt förvärkar och falska alarm, hur länge höll värkarna på och hur långt var det emellan? Nu har jag haft onda värkar med 2-6 min mellanrum i 2 timmar, håller i sig 30-60 sekunder. Behöver andas igenom dem... Ligger i badet och känner mig rädd ochnervös! Jag skulle ju chilla en vecka till!
Tovemaja
Prova att cykla med hans ben på skötbordet varvat med att trycka dem upp mot bröstkorgen. När du gjort det ett par gånger tar du tempen på honom. Lycka till
Jag gjorde det - jag kände på tappen. Eller rättare sagt: jag hittade ingen tapp (och ärligt talat kändes hela kanalen som en främmande kroppsdel i nytt material). Jag har haft spiral förut, så jag vet var tappen brukar sitta och hur den känns att ta på. Nu: hittade inget där. Ni som har bättre koll - kan jag dra några slutsatser av det här? Är den utplånad om jag inte känner den? Om den är utplånad, kan man dra någon slutsats kring när förlossning drar igång eller säger det inte ett dugg om någon tidsperiod?
Lillasyster lyser med sin frånvaro, skatteåterbäringen fanns på skv hemsida iaf. Yay!
Så det blev bebis trots allt mildamilda! Grattis!
Det är både min skräck och dröm att det skall gå snabbare denna gång, men överlag verkar ju andra barnet vara lättare att föda fram.
Nu har jag officiellt gått över tiden... Bf är passerat med 40 minuter... Det hade jag aldrig trott! Med förvärkar och falsklarm i en månad och med en pojk sen innan som föddes på bf så var vi nog ganska säkra på att denna tös skulle skynda på :)
Får hoppas på lite action inatt :)
Urs så less man blir på alla riktlinjer hit och dit. Nu på morgonen har det varit i nyheterna på fyran om gravida och viktuppgång. eftersom det ökar risken för diabetes så ska man helst sa hon "bara" gått upp 5 kilo och menade som att det var mycket?! Kan ha missat poängen men är det så hon menar är det ju sjukt! Sen så sa hon att man ska röra sig mycket och äta MINDRE! alltså va fan?! Som om det inte finns nog med press på vikt och gravida. Jobbigt som gravid person med ätstörningar eller dylikt att se en sådan nyhet också kan jag tänka mig. Det är en enorm press på vikten.