Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-05 00:30:26 följande:
    Jag har många men korta korta värkar. Fast så var det förra barnet också. Då hade jag 30 sekunders värkar varannan minut.

Nu har jag med kanske 3-4 minuter emellan små små värkar. Så har det varit i nästan 40 minuter. Funderar nu på att gå ner och lägga mig i soffan och kolla på film, för sova känns det inte riktigt som bebisen vill att jag ska göra, och uppspelt och spänd är jag förstås också smile1.gif
    Upp och rör på dig så det kommer igång :)
  • Skumbollen

Nej vad trist för er som trodde det var på gång! Själv låg jag på soffan och började känna tryck nedåt och onda sammandragningar. YES tänkte jag och studsade upp för att hålla igång. Fick bäddat sängar och farit runt mer än vad jag gjort de senaste veckorna!

Men det verkar varit falsklarm, nu sitter jag här helt trasig i fogarna ( men med renbäddade sängar iaf :) )

• Skumbollen
    fruberg skrev 2015-03-05 19:53:06 följande:

4 doser cytotec och 2 hinnsvepningar..lite värkar..

Oj vad segt det går din stackare! Du skall se att det kommer smälla på snart! Hejja! :)
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2015-03-06 11:51:48 följande:
    Jag tror inte att jag haft några cravings alls denna gång. Men i eftermiddag ska vi gå och köpa en god flaska rödvin som får stå här hemma och vänta på den dagen vi kommer hem från BB med en liten. Då ska vi fira med ett glas vin! Lär ju räcka med en klunk för mig ;)
    Gött! Jag har lagt en moet i kylen som vi fick i julklapp :)
  • Skumbollen

Haha, rött vin, vitt vin, öl, bubbel... Jag är inte så kräsen :) med sonen längtade jag bara efter mustiga rödviner, denna gången har jag knappt saknat rödvin utan fokus har legat på bubbel :)

När jag drack alkohol första gången förra gången hade jag räknat med en "billig fylla", nästan som att få vara tonåring igen. Tyvärr uteblev den helt och det visade sig att jag tålde alkohol precis som innan... Jaaaaahopp! :)

Undrar om inte det blev bäbis för lavish ändå... Hon bara försvann ju :) hoppas nu några till ser dagens ljus innan helgen är slut!

• Skumbollen
    snö 81 skrev 2015-03-06 18:55:47 följande:

Min pappa är som rolig. Han är den enda nu i helgen som kan ta dottern ifall det skulle bli bebis så han ringde och frågade hur det är, om det är nåt barn på gång. Han ville liksom stämma av vad han kan hitta på i helgen :)

Min pappa gjorde detsamma... Frågade om det var lugnt för de skulle på mat och vinprovning :) så vi fick byta så syrran fick jouren på vår lillpojk :)
  • Skumbollen
    Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Härligt att höra av dig och stort grattis till er stora lilla tös! :) fick de fylla på dig med nytt blod efter moderkakan trilskats? Återkom gärna och berätta om förlossningen när du orkar och har tid, deg hade varit kul att läsa :)
  • Skumbollen

Är det någons barnmorska som erbjudit att smörja tappen med prostaglandin?

En god vän till mig blev erbjuden det istället för hinnsvepning i vintras när hon väntade andra barnet. Hon frågade om jag inte kunde be om det nästa gång hos bm. Om jag fattat det rätt så är väl det samma hormon som i färdknäppen?

Det här saxade jag från niomånader.se

"Sedan 20 år har vi möjlighet att efterlikna den naturliga förlossningen genom att vi kan ge prostaglandin gel lokalt i livmoderhalsen eller i slidan, vilket ger en utmognad/uppmjukning av livmoderhalsen. Hos 30 % av de kvinnor som får prostaglandin räcker endast en behandling för att förlossningen skall starta medan hos de resterande 70 % behövs ytterligare prostaglandinbehandling eller ett värkstimulerande dropp."

Låter ju förträfflighet mina öron :)

• Skumbollen
    snö 81 skrev 2015-03-07 11:34:17 följande:
    Prostaglandin kan används vid igångsättning om man har en mogen tapp. Tror inte att det är så speciellt många barnmorskor som har möjlighet att erbjuda sånt.
    Kanske inte, men om en kan erbjuda så borde ju alla kunna. Det är ju samma med hinnsvepning, en del gör det gärna, andra är helt emot. Barnmorskeyrket måste ju förövrigt ha den mest luddiga arbetsbeskrivningen som finns.... Känns som de flesta BM tycker och tänker väldigt mycket utan egentliga belägg :)
  • Skumbollen

Oj pink76! Vilken soppa ni hamnat i! Fy fan vad jobbigt rent ut sagt. Precis som de flesta andra här så kan jag ingenting om sådana hör förfaranden och kan tyvärr inte säga något tröstande, förutom att jag hoppas att ni får ordning på kaoset såklart!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?