Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Stort grattis septembermamma och lilllouise! Äntligen har ni era godingar här!

Mimmipig: hoppas det är på g nu!

• tovemaja

Idag är jag världens sämsta mamma! Folke bara gnäller eller skriker idag, så fort han inte äter... Och sover gör han bara i vagnen så jag inte kan sova när han gör det. Så han skriker, jag gråter och det känns som att han verkligen inte tycker om mig! Jag VET att det är övergående men man blir så ledsen och frustrerad. Vill inte vara ensam med honom mer för är rädd att jag inte ska orka! Skönt att mamma kommer idag och stannar till söndag! Och skönt att Joel jobbar 4 dagar/vecka nu istället för 5!. Någon mer som känner igen sig?

• tovemaja

Kpax: ledsen att höra om din gårdag! Gissar att det var en engångsföreteelse! Kram

• tovemaja

Amningen slutade göra vidrigt ont efter en vecka tyckte jag. Använde amningsnapp en dag för att avlasta de blodiga vårtorna :)

På så bra humör plötsligt, fått sova!

• tovemaja

Kpax: hur gör du för att lägga henne i egen säng? Sover hon när du lägger ner henne? Eller tar du henne direkt från amning och låter henne somna där? Folke sover ca halva nätter i sitt babynest men oftast somnar han bara där om jag liggammar honom i nestet..

Hur går det med de jobbiga känningarna "down under" förresten? Här är mitt onda "där bak" äntligen borta! Läkte av sig självt... Dock tig avslaget plötsligt fart igen typiskt nog! Var helt borta 2 dagar!

Septemberbarn08: hade ont under hela amningen första veckan men mest intensivt i början!

Kariningrid: hejar på dig!

• tovemaja

Grattis till nya bebisar! Önskar bara att allas barn skulle få komma nu! Verkar jobbigt för er som väntar!

Vår natt i natt var OK men inte så lyxig dom den till igår. Fick Max sova i tvåtimmarspass men kunde somna om rätt smidigt! Ska försöka vila på dagen. Cymi (tror jag det var som skrev) vet hur det känns med nätter som du haft i natt! Här verkar de hända mer och mer sällan i alla fall.. Hoppas på detsamma för dig.

Idag blir Folke en månad!

• tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-03-27 10:47:57 följande:

Valter har börjat ge riktiga svarsleenden nu. Allt gnäll och skrik är som bortglömt när man får ett tandlöst litet flin <3 phpDxHLAq68158.jpg

Längtar tills Folke ler medvetet! När började Valter med det?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?