Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

anonym81 skrev 2015-04-02 12:55:38 följande:

17:15 igår forsade vattnet, 18:10 blev vi inskrivna på förlossningen och vår lilla Wilda föddes 21:17 :). Blödde som en gris, och fick en påse järn i morse då hb låg på 88, men mår bra nu och sitter i bilen på väg hem :). Ska bli såååä skönt att komma hem. 3900g och 49cm lång

phpcJbY1p79876.jpg

Stort grattis! Snabba bud när det väl drog igång?!
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-02 11:49:03 följande:
    Vi hade inte heller någon bra natt. Mistluren drog igång vid 22, och jag fick verkligen inte tyst på henne. Försökte allt, och fattar inte vad jag gör fel! Sambon tog henne och då somnade hon i hans famn. Jag är ju glad för det, men känner mig så misslyckad som mamma. Det är ju min mage hon bott i, det borde väl vara jag som är störst trygghet...

Hur som helst har hon sovit oroligt och vaknat så fort jag försökt flytta mig längre ifrån henne. Och hon är fortfarande orolig, sparkar mycket och är inte nöjd mer än en minut.
    Tror det handlar om att de små liven känner ens frustration... Så det är ju så bra att man är två! Verkligen! Jag tycker det är Asjobbigt att det är tvärtom...

Vi får kämpa på ett tag till med våra kvällsgnällisar!
  • tovemaja
    Nixe skrev 2015-04-02 12:44:19 följande:
    SvanE skrev 2015-04-02 12:35:49 följande:

Håller med jag också, verkar som att jag börjar komma ifrån att gråta varje kväll men har då istället ångest för att lillens mage inte ska krångla. Ibland vill man spola några veckor för att man ska (kanske) få några dagar i sträck som ser liknande varandra ut :)

Känner precis likadant som er! Har känt mig lite onormal som inte bara gått runt och skrattat och myst dessa två första veckor som man ju "ska".
    Tror väldigt få går runt och bara myser de första veckorna! Men få pratar om det eftersom man är rädd att det låter som man inte älskar sitt barn.. För att man inte älskar situationen.
  • tovemaja

Pepp pepp Lavish!!

Jag är såååå trött idag! Vilken skillnad mot igår då jag fått sova så bra! Lilleman har sovit massor, dock endast i selen på mig eller i vagnen då omöjligt för mig att gå någon vettig vila idag.

Snart kommer bästisen med din 10 månaders plus make och då är påskkarusellen med alla besök igång! Phu... Är det fel av mig att längta lite till tisdag då allt är över? :) ska självklart bli kul också men har bara noll energi idag!

Glad påsk hörrni!

• tovemaja

Får Josefin D-vitamin i annan form? Bara nyfiken på om det finns för Folke blir sur varje gång han får dem...

• tovemaja

Jag som fasade för påskens alla besök hat haft en superkväll och dag med bästa vännen och hennes familj... Folke har varit superbebis och vi fick sova ganska bra inatt. Korta pass men lätt att söva honom efter mat.

Ang. Vikt så gick jag upp 18 och har 5 veckor senare 5 kvar men nu går det lååååångsamt ner vilket känns ok. Gissar att de sista är "bull - och kak kilon" :)

Glad påsk!

• tovemaja

ang. preventivmedel kommer vi nog fortsätta som förut. Alltid haft extremt regelbunden cykel och med lite stöd av termometer just runt ägglossningen kan jag veta i princip till 100% när ÄL inträffar... så inget preventivmedel för oss... bara använda kondom om lusten faller på just vid ÄL. Är inte sugen på barn snart direkt... om något år kanske det känns annorlunda.

• tovemaja

Stort grattis Trollunge! Inte många bebisar kvar nu! ToveS hur går det för dig? Längesedan du skrev,.. Hoppas allt är bra.

Har själv haft en fin bebisdag, han har varit en ängel... Men jag har varit galet trött eftersom han sov så dåligt natten till idag. Nu vaknade han precis för mat och jag håller tummarna för att han fortsätter sova långa pass i natt... Orkar inte två nätter på rad med entimmarspass max....

• tovemaja

Premiär idag för mig och Folke att bara åka 40 min till stan för att fika... Var borta totalt 3,5 timmar och han sov sig igenom allting! Lyx! Men önskar fortfarande att han kunde sova så fint på natten;) illskriker i bilen varje gång men olika länge.

Nu hoppas vi på fin natt.. Vi är så trötta hela familjen att vi lägger oss vid nio! Glammigt liv! Men har börjat njuts mer och mer av livet som mamma nu... Gjorde inte det i början, blev lite av en chock tror jag. Visst är Jah frustrerad när han inte vill sova längre pass än 1,5 timmar på natten, som igår... Men han blir en nöjdare och nöjdare bebis! Och ok vad hjärtat svämmar över av kärlek emellanåt! Läskigt vilka starka känslor!

Min grabb har också gaser och knip men har inte fått till windi, vågar inte trycka in den för hårt och långt... Och han skriker så när jag testar. Men tycker att även gaserna är bättre!

• tovemaja
    Smulan 89 skrev 2015-04-05 21:18:31 följande:

Är jag ensam kvar nu? Bf+5.

Jag undrar ju dom sagt var ToveS tog vägen? Hon hade inte fått sist hon skrev men "försvann" sedan...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?