Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Så jäkla skön förmiddag! Vad lite sömn kan göra ändå?! Sov i alla fall en 6 timmar inatt... Efter frukost och dusch (!!) gick vi ut på en lååååång promenad jag och lillgrabben. Han somnade och sover än i vagnen.. Så jag har hunnit med att käka lunch, skriva dagbok och slappa i solstolen. Det är guld att få barn i mars!!

(Dock har jag fortfarande ont "där bak" vid nummer två... Men det känns också lättare efter lite sömn!)

• tovemaja

Förresten kpax: håller med om kroppen post-graviditet... Har också "respekt" för min... Trots degig mage och gropar i lår/rumpa. Tappat 11 utan ansträngning (av 18) men nu har det stannat av lite. Får sluta med gofikat om jag ska bli av med resten kanske! Men avskyr fortfarande mina fula lila streck på brösten :(

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-03-19 12:41:07 följande:
    Jag får sota för min goda nattsömn idag. Hon sover ca tio minuter i streck, sedan ska hon ha bröstet. Nåja, förr eller senare blir hon väl utmattad?!

Hur långt /länge törs du gå? Jag är rädd för att underredet ska paja om jag går ut för hårt, har en del tyngdkänsla, och bäckenbotten är verkligen inte kry.
    Jag vågar gå 1,5 timmar i terräng för känner inte alls att det påverkar läkningen...men det är ju också snart tre veckor sedan min förlossning. Dock ser jag till att ha ammat precis innan och går betydligt kortare om han verkar tjurig! Men oftast somnar han fint i vagnen.. Går ca 2ggr/dag.

Folke hänger på mig i sin babybjörn nu i eftermiddag.. Det tackar armarna för! Vi har också just börjat med napp vilket brösten tackar för!
  • tovemaja
    KarinIngrid skrev 2015-03-19 13:39:39 följande:

Precis varit på sista koll hos barnmorskan

Han ligger nedsjunken med huvudet i bäckenet så hon trodde vilken dag som helst nu!!!

Spännande!! Ladda med mat och vila!
  • tovemaja
    JhjärtaK skrev 2015-03-19 15:33:35 följande:

Nu är töserna här smile1.gif

De kom ut igår med planerat snitt och allt gick toppen! Två rätt så rejäla tvillingar på vardera knappa 3 kg smile1.gif .

Snittet var en bra upplevelse och iom att jag inte ammar så kan jag få ordentlig smärtlindring vilket är toppen! Det här dygnet på bb har varit så jäkla vilsamt och inte alls som när dottern föddes och vi var osäkra förstagångsföräldrar som kämpade med en mycket krånglig amning. Denna gången är det smooth sailing och de tar flaskan väldigt bra och är tydliga med när de vill ha mat (ger dem mat var 3,5-4 timme om de inte sagt till innan).

De mest sover, äter och bajsar och är helt fantastiska smile1.gif

Grattis!
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-03-19 15:35:46 följande:
    Oj! Hoppas jag också kan och vågar gå så långt om nån vecka, måste göra mycket för viktminskningen tänker jag, jag har ju inte gått långpromenader på många månader. Efter promenad nummer två (20 minuter) kände jag mig helt slut i ryggen, det märks att muskelkorsetten inte är i så bra skick, jag ska försöka tänka på det.
    Lät fel' går inte alltid så långt! En av promenaderna på dagen är bara ca 30 min :)
  • tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-03-19 16:41:51 följande:
    Önskar att jag kunde gå ut flera gånger per dag, men när man bor på tredje våningen utan hiss blir det ett stort projekt att ta sig ut en gång om dagen. Längtar tills vi kan flytta härifrån...

Vad använder ni för napp? Har försökt med flera olika sorter, men Valter får typ kväljningar och spottar ofta ut dem illa kvickt.
    Ja, har jättetur att jag bor som jag bor... Vi flyttade hit i juli. Men å andra sidan är det väldigt ensligt och jag gissar att jag kommer bli lite ensam.

Vi har precis börjat med napp så det funkar inte alla gånger än... Men lugnar oftast! Använder just nu minsta mam-nappen. Vi har lite olika här hemma.
  • tovemaja
    Mildamilda skrev 2015-03-19 16:39:57 följande:

Nu är lilleman snart två dygn och mjölken börjar rinna till, vilket innebär för mig som är jättekänslig för hormonförändringar att jag gråter för allt och har konstiga tankar och känslor... Nån mer som har det så? Hur länge håller det på? Till exempel tycker jag jättesynd om storebror fast eg har han ju fått det finaste man kan få - ett syskon.

Jag lipade två dagar för ingenting! Fortfarande jobbigt ibland, speciellt på kvällen när han bara gnäller. Förmiddagar är bästa tiden.

Styrka åt dig!
  • tovemaja

Trist att höra om allas dåliga nätter! Hade ju ett par i streck nyss! Inatt fick jag däremot sova tillräckligt, skönt! Och Joel fick ta honom på morgonen! Men han jobbar ju och vi har därför bestämt att han får sova i gästrummet i och med att Folke stökar de första nätter...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?