Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Bör väl tilläggas att jag inte gjort mer än ammar sedan han kom heller! Någon långsam promenad per dag Max... Så tror absolut att vissa bara går upp mer än andra men förhoppningsvis tappar det lättare sedan :)

• tovemaja

Stort grattis till bebisen kpax! Skönt att det verkar ha gått bra trots att det låter märkligt att du fick kämpa på så länge utan bedövning och att du fick Eda när du var öppen tio?? Eller fattade jag fel?

Ang. Din huvudvärk... OM du fått samma som jag fick (hoppas inte) så hjälper det massor att ligga med huvudet helt platt, ingen kudde, och hinka i dig koffein... Kaffe och Cola. Jag köpte även värmande omslag för nacken som lindrade en del. Var helt borta efter en vecka men då fick jag ju diagnosen rätt sent... Tror det gått på ett par dagar annars!

• tovemaja

Någon (trollunge?) frågade hur det känns nu efter elva dagar med Folke på utsidan. Allt har liksom lugnat ner sig äntligen. Nätterna är ju rätt tuffa eftersom han sover Max tre timmar (oftast mindre) innan det är dags för käk... Men dagarna är mysiga med tupplurar, promenader, familjemys och bra amningssessioner! På torsdag börjar dock maken jobba så då blir det ju tuffare då vi ska klara allt "markarbete" själva! Skönt att han går ner till att jobba 80% i april!

• tovemaja

Misty: stort grattis! Läskigt med "kallsupen" men skönt att allt verkar gått bra i alla fall! Vad avundsjuk jag blir på att din grabb vill sova i egen säng! Här har jag Folke i princip sovandes på mig... Har jag tur får jag över honom i babynestet!

• tovemaja
    snö 81 skrev 2015-03-11 03:06:31 följande:

Alltså nu börjar jag på riktigt bli less på detta. Igår kväll låg vi i soffan och kollade på tv, hade onda sammandragningar var 5:e minut i två timmar ca, rätt jobbigt sådär. Går och borstar tänderna och får ytterligare en sammandragning och hinner tänka att fan, det här börjar ju göra rätt ont, det kanske är på gång. Går upp i sängen och där klingar det av helt :( Sover ok fram till 02 då jag vaknar av mensvärk och har nu haft en ond sammandragning - 1 på en timme! Hur länge ska man behöva ha såhär????

Kan inte säga mer än att jag lider med dig och hoppas du får sova lite till. Själv fick Jag sova hela 3 timmar i natt innan han vaknade för att påbörja nattpasset! Men jag slipper å andra sidan alla vidriga onda sammandragningar. Kram och styrka till dig!
  • tovemaja

Idag har jag haft en sådan perfekt dag som jag drömde om under graviditeten! Fick sova bra, bara två långa vakentimmar... (Plus lite amningspauser). Maken tog Folke när han vaknade och badade honom... Jag ammade och sedan tog maken ut honom på promenad en timme medan jag fick duscha, äta långfrukost och fixa lite hemma... Sedan sov Folke 2 timmar i vagnen och då sov jag också... Sweet!

Maken lagade sedan lunch medan jag ammade och sedan gick jag och Folke ut på låååång och solig promenad medan Joel planterade och grejade i landet. Nu sover Folke igen och jag och Joel har fikat i kvällssolen och nu slappar jag på soffan och tittar på skidorna. Underbar, underbar dag!

Imorgon har dock de första 10 dagarna gått och Joel ska börja jobba... Känns läskigt att plötsligt stå med allt själv men spännande också! Skönt att det bara är två dagar till helgen!

Mammalivet är härligt just nu!

• tovemaja

Hu! Fått känna på mammalivets baksida ikväll då jag och maken stressade upp varandra med att Folke verkat slö (snäll) idag.. Och jag börjat räkna andetag per minut osv. Jösses, detta är ju bara början på en livstids mamma-oro!

• tovemaja

Wow! Nu händer det grejer! Stort grattis Sparv15!! Häftigt! Ser fram emot en berättelse snart!

Sommarstad: lycka till nu idag, vilket superspännsnde dygn du har framför dig!

Mimmipig: en till som sover illa i natt om det är till någon tröst!

• tovemaja
    Dideliana skrev 2015-03-12 10:19:40 följande:

Nu är vår lilla prinsessa född. Blev igångsatt den 4/3 pga allvarlig hepatos. Annie föddes 5/3 kl 21.28 efter en helvetes förlossning. 51 cm lång och 3490 gram tung. Grattis till er andra som fött och lycka till ni som är kvar.

Stort grattis!!!
  • tovemaja

Grattis Madelia!! Skönt att det gått bra ändå!

Hur var det kpax, har ni fått komma hem?

Snö: håller tummarna för att detta är dagen d för er!!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?