Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nixe skrev 2015-03-17 21:47:56 följande:

Är så sjukt nervös inför imorn! Känns ju helt absurdt att jag ska få en bebis! En människa! Aah!! Jag jobbar ju ändå med såna där men alltså, en egen? Har städat och tvättat och fixat hela dagen. Avslutade med en långsam promenad på 5 km så nu blir det dusch och sen fasta till imorn då vi åker hemifrån strax innan kl 7. Lär inte sova en endaste blund i natt trots att jag känner mig trött. Håll gärna tummarna imorn, lär väl bryta ihop helt av all spänning när man kliver in på op. Bara att själv plötsligt vara patient känns väldigt läskigt och konstigt. Men snart får vi iaf se vad det är för liten filur som väntar där inne :D

Ha en trevlig dag idag! Hoppas allt går kanon & att du känner dig trygg i situationen! Och snart träffar du din baby ;)
  • Misty W
    Nixe skrev 2015-03-18 15:55:51 följande:

08:53 i morse kom vår lilla Adam äntligen ut! 3860 gram tung och 51,5 cm lång. Snittet gick bra även om jag tyckte det var ganska oenhagligt, bedövningen tog lite snett och långsamt så fick ligga med huvudet i nedförsbacke och lite så. Kunde inte slappna av så jag låg mest och skakade. Men nu är han äntligen här, en pojke så som vi trott från början :D

Va kul! Grattis & välkommen Adam!

Jobbigt att du behövde ligga "upp & ner"! Hoppas att du får det du behöver och att ni kan njuta av lillkillen utan smärta!
  • Misty W
    Nixe skrev 2015-03-20 00:06:13 följande:

Här är han också, lite lik figurerna i Snobben med sitt runda lilla ansikte :)

php0796jj02527.jpg

Vilken liten skrutt! Så söt lilla Adam!
  • Misty W

Jag blir galen på min sambo! Han har tagit Elton i natt, men jag har hämtat/värmt flaskan ena gången, bytt blöjan vid 2 tillfällen under natten samt att jag gick upp vid 6:30 & tog den matningen samt fixar med dottern som ska till skolan. Så han har alltså inte suttit vaken hela natten utan fått flaskan i Ganden & matat/rapat och fått liten att somna om 2ggr. Ändå så får jag jordens jävla utskällning för att jag har "sovit hela natten och han får minsann aldrig sova"

Zzzzzz jobbiga jävla snubbar!

• Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-03-19 15:33:35 följande:

Nu är töserna här smile1.gif

De kom ut igår med planerat snitt och allt gick toppen! Två rätt så rejäla tvillingar på vardera knappa 3 kg smile1.gif .

Snittet var en bra upplevelse och iom att jag inte ammar så kan jag få ordentlig smärtlindring vilket är toppen! Det här dygnet på bb har varit så jäkla vilsamt och inte alls som när dottern föddes och vi var osäkra förstagångsföräldrar som kämpade med en mycket krånglig amning. Denna gången är det smooth sailing och de tar flaskan väldigt bra och är tydliga med när de vill ha mat (ger dem mat var 3,5-4 timme om de inte sagt till innan).

De mest sover, äter och bajsar och är helt fantastiska smile1.gif

Grattis till tjejerna!!!

Skönt att du kunnat "vila" på bb iallafall & bra att maten funkar.
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-20 19:58:31 följande:

Idag känner jag mig rätt ledsen. Det är väl för sent för baby blues egentligen? Det har ändå gått 11 dagar. Jag saknar min sambo och livet vi hade innan bebisen. Jag är trött och känner mig otillräcklig, och de här känslorna gör mig rädd och ger mig otroligt dåligt samvete.

Jag älskar ju den här lilla korven, och ångrar ingenting. Men det känns tungt redan nu, och det borde jag inte tycka.

Jag hoppas verkligen att det bara är en tung dag, jag vill bara vara 100% glad över att jag äntligen har min underbara bebis här!

Är det någon annan som känner igen sig?

Jag tror att man kan få sånt oavsett hur många dagar det gått! Man får känna så! Det är ju en helt ny värld som du klivit in i.

Själv är detta min 3:e men jag kan sakna att vara ensam med min sambo oxå! Dock kom ju våran första för snart 9år sedan men jag kan ibland titta på barnlösa par och vara avis. Men jag skulle aldrig ångra mina barn eller byta bort dom mot något i hela världen!

Kärlek till dig!
  • Misty W
    Cymi skrev 2015-03-21 10:23:39 följande:

Igår morse började värkar från ingenstans, vid 22 började de tätna och vid 1 på natten var det dags att åka in. Vi ringde till BB Stockholm där vi skulle föda men det var fullt, Danderyd lika så så vi blev skickade till BB Sophia. Vi kom dit vid 2 och värkarna blev snabbt värre. Jag tappade koll på allting och var inte särskilt närvarande och trodde jag skulle dö i slutet av öppningsfasen, men jag överlevde och klockan sex imorse kom hon äntligen ut. Lilla Lucy, 50 cm, 3200 gram och älskad till tusen. Jag behövde inte sy och är stolt över att jag klarade det utan bedövning :)

phpgsjRIX80950.jpg

Grattis till en super söt liten tjej!!!
  • Misty W
    Mildamilda skrev 2015-03-21 17:53:11 följande:

Har alla bestämt namn? Vi har ingen aning om vad lilleman ska heta! Funderingar: Jonatan, Ilon, Elton, Vide... Storebror heter Noel.

Vårt senaste tillskott heter ELTON Kim Börje. Elton är tilltalsnamn, Kim är släktnamn från min sida & Börje efter min farfar som dog samma vecka jag fick + & så va bf på farfars födelsedag.

Syskonen heter: Kim TYRA Eminea och DEVIN Kim David
  • Misty W
    SvanE skrev 2015-03-22 03:12:35 följande:

Ska läsa igen så fort jag kan! I torsdags bestämde vi oss tillslut för att åka in för en sovdos. Hann ut till bilen och värkarna gick från 1 på 10 min till tre på 10. Kom in och det fortsatte. Jag hade inte öppnat mig något alls sedan kollen 24h tidigare så låg fortfarande på 1,5cm. Valde att ta morfin och bricanyl och slumrade sedan igenom natten. På morgonen kom värkarna av sig själv och vid us. Vid 10 var jag öppen tre. Badade, lustgas, EDA och 15.19 är världens finaste lilla kille ute. Är supernöjd med förlossningen och känner att det gick bra utan att ha sovit så mycket. Men NU är jag trött och än så länge är han snäll :) 3776g, 53cm född v.40+4

Grattis!!!!!
  • Misty W
    SvanE skrev 2015-03-22 21:39:21 följande:
    Våran kille har fått namnet Lukas med Valentin som mellannamn efter min morfar :) phpoR5Bk796269.jpg
    Vilken liten skönhet! Och fina namn!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?