Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Då ska jag dra iväg på mitt sista bm besök idag och äntligen skriva sammanfattningen. Vi har väl försökt 3ggr snart, men är inte hon sjuk är magen förstår eller som sist när hon skicka mig till spec. Mvc för att jag tyckte lilleman va segare.

Jag ligger på på 6 dagar kvar till snitt så ska köpa med mig gips bindor hem så att vi kan gjuta av magen i helgen.

• Misty W

Då va det klart!

SF 40 ;) ungen ligger kvar under revbenen och eftersom det är snitt så slipper jag bry mig om att han inte åker ner.

Trycket låg bra och hjärtat picka på. Socker och hb hoppa hon över eftersom allt varit bra hela vägen. Gått upp 22kg från inskrivningen så vägde 96kg.

I vanliga fall så kör vi vikt, blodsocker, hb, tryck och urin. Sen mäta magen, lyssnar på hjärtat.

Jag har för mig att jag skulle ha blodproppen med mig, men min bm sa att dom har samma data system. Jag har som tur är mina blodproppen från när jag tog immuniserings sprutan så jag tänkte packa ner dom iallafall ;)

• Misty W
    Nixe skrev 2015-03-04 14:31:47 följande:

Men måste du inte ha ett aktuellt bastest taget? Jag har möte med narkosen en vecka innan snittet och sen måste jag till lab för att bastestet max får vara fyra dagar gammalt sett från operationstillfället. Jag trodde det var standard? De tar hb och allt sånt då också så jag ser ingen jättepoäng med sista bm-besöket som är två dagar innan. Behöver ju varken provpapper eller sammanfattning med till narkosen.. Och mitt låga hb kan hon ju ändå inte göra ngt åt. Missade ju förra tiden då jag var sjuk men bm hörde inte ens av sig (jag bad sambon ringa och avboka men det glömde han visst bort). Hon har ju dessutom aldrig vägt mig så det finns ju ingen anledning för henne att göra det nu ändå. Sånt tas ju också innan op.

Hmm.. Vart ska du snittas? Jag snittas på SöS i Sthlm. Jag tror att jag ska lämna prover dagen innan snittet när jag ska va på inskrivning i 3 timmar. Men kan ha fel. Jag har ju gjort blodtest öde vid inskrivningen och i v.25 pga rh-negativ och tog spruta i v.31(?) men får väl helt enkelt vänta och se. Fick fylla i en elektronisk hälsokontroll för några veckor sedan.
  • Misty W

En vecka efter jag fick + på Stickan vs

Idag v.38+1 med ett snyggt märke efter leggings mudden ;) men vafan, man får se ut så här när man är höggravid och ligger 22kg + på vågen ;) haha

• Misty W
    Nixe skrev 2015-03-04 18:11:50 följande:
    På BB Sophia, så samma landsting ändå. Ok men då är det nog det de tar dagen innan. Jag har ju mötet en hel vecka innan så det är nog därför det blir provtagning emellan :) Tänker att inskrivningsproverna ju är ganska mkt äldre än fyra dagar :p
    Ja va skumt, fast om du skrivs in en vecka innan så är det ju bättre med provtagning emellan ;) när snittas du? Men BB Sophia är privat va?
  • Misty W
    Nixe skrev 2015-03-04 18:37:02 följande:
    Ja jag antar att narkosbedömningen räknas som någon sorts inskrivning också :) Har första tiden på morgonen den 18:e så två veckor kvar nu. Ja, fast de är ju inte privat-privata ändå. De ingår ju i vårdval Stockholm och kostar precis som de andra sjukhusen osv.
    Ok, jag har dålig koll. Vet att undersköterskor & bm har grymt bra lön där. Min kompis jobbar på SöS förlossningen och många gick till bb Sophia & lyfte lönen med typ 6000:-

Bra att nån betalar hårt arbetande vård personal!

Spännande att det närmar sig nu!
  • Misty W

Hur går det för Lavish?! (Stavade säkert helt galet nu) har hon åkt in?

• Misty W

Oj vilken natt ni haft här inne :)

Hoppas på att ni får ut dom små liven snart.

Lavish (?) hur går det för dig?! Har du åkt in? Fött nån liten än? ;)

Jag ska kämpa mig igenom den här dagen och sen har jag fyllt upp fredagen med grillat hos mamma & pappa,

Lör: dottern på kalas sen drar vi alla 4 iväg för bowling & resturang middag. En sista lyx grej innan vi blir 5st i familjen.

Söndag: dottern har fotbollsträning, vi ska göra min gipsmage, tvättstugan, packa ihop det sista i väskan.

Sen är det äntligen måndag!

Då ska jag och sambon hänga & vid 13:30 är det dax för 3 timmars inskrivning på SöS.

Tisdag! Dagen D! Jag längtar!!!!!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?