Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-02-14 08:44:28 följande:
    Vi har några hus med par i medelåldern också och några pensionärer men alla kommer väldigt bra överens. Mitt emot oss har vi ett par på över 80år som alltid ger våra barn julklappar, och som alltid lämnar ett vykort till barnen i brevlådan när våra barn lämnat sina tusen teckningar i deras brevlåda:) när snön rasat från vårat tak tidigare år (innan vi införskaffade en snöslunga) kom alltid den farbrorn förbi och slungade bort allt åt oss! Verkligen ÄLSKAR det här kvarteret:)
    Vad rart! Som extra mor/far-föräldrar!
  • Mimipig

Alla hjärtans dag. Kommer ni att fira och bli firade tro? Jag har köpt en kokbok och slips (oh, ja, fantasilöst) men jag räknar med att maken glömt bort mig.

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-14 09:32:29 följande:
    Vi brukar aldrig fira, men vi ska köpa lite goda ostar (bara pasöriserade... Och inget vin...) att smaska i oss ikväll. Apropå min viktuppgång, hehe :)

Vad är det för kokbok du köpt? Jag funderar själv på att investera i en.
    Flexitarianens kokbok - mycket grönt, lite kött. Svinbra! Inga pekpinnar.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-02-14 18:15:17 följande:
    Alla hjärtans dag ja, det inget vi firar, men jag köpte röda tulpaner och en ask med gelehjärtan till mannen igår när jag var och handlade.

Idag har vi firat dagen med att åka runt och beställa kakel och tapeter och nu målar mannen taket i tvättstugan medan jag fixar middag :)
    Han hade mkt riktigt glömt bort att köpa nåt till mig och fick riktigt dåligt samvete och tyckte synd om sig själv för denna miss. Jag blev inte särskilt ledsen. Slipsen han fick kostade 99kr på hm. Jag ville mest vara en besserwisser och visa att jag kom ihåg. Inte så ädelt direkt.

Ett målat tvättstugetak är ju en bra present annars.
  • Mimipig
    Nixe skrev 2015-02-14 16:08:36 följande:

Näst sista arbetspasset idag. Hoppades på ett lugnt sådant men har fått springa som en tok på en massa akutlarm hela dagen för att väcka liv i en blå bebis utan andning och trösta föräldrar :( nu är jag så trött i kropp och hjärna att jag knappt vet vad jag heter. Hoppas sista passet imorn blir lagom smärtsamt...

Blå bäbis utan andning låter väldigt läskigt! Får ni alltid liv i dem? Är det vanligt?
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-14 19:34:04 följande:
    Det verkar vanligt att man går ner en del, och liksom aldrig kommer igång med att aktivt försöka få till en förändring. Jag ska försöka att inte hamna där, utan vara lite aktiv så fort jag kan, och äta bra mat men inte banta (speciellt eftersom jag vill amma).
    Jag känner mig löjligt sugen på all möjlig träning och ser framför mig hur jag kommer att njuta av att springa på div träningspass i vår. Jag har inte ägt ett träningskort på många år och om jag ska rannsaka mig själv så tror jag bara att det här är önsketänkande så länge foglossningen håller mig borta från all typ av motion. Frågan är hur duktig jag är när det är upp till bevis... Men jag är en jävel på långa, raska promenader i alla fall. Alltid nåt. Och det är sant.
  • Mimipig

Ja, som ni ser ligger jag vaken, sen tresnåret ungefär och läser igen lite i tråden och kastar ur mig nattliga funderingar.

Ang vikt, träning och kroppens reaktioner så ska det verkligen bli intressant att se vad den kommer ta sig för framöver. Den har ju reagerat på många nya sätt bara under graviditeten. Kroppsreaktioner som förvånat mig: inget illamående alls - hade räknat med lite åtminstone. Foglossning - det hade aldrig slagit mig innan. Halverad kroppsbehåring - någon mer? Slutat svettas nästan helt - trodde på motsatsen. Så vad ska den hitta på framöver? Under förlossningen? Därefter? Den har ju helt klart ett eget liv.

• Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-02-15 07:03:39 följande:
    Jag har nog aldrig haft så fint och tjockt hår som nu! Har i vanliga fall väldigt tunt hår och brukar tappa MÄNGDER (antagligen pga dåligt näringsintag när min IBS härjar). Det brukar vara så illa att jag inte ens kan ha håret utsläppt för då ligger det hårstrån överallt sen. Nu tappar jag istället knappt något alls och håret känns som sagt tjockare än någonsin, trots att jag lever på lite och ingenting i matväg. Jag njuter så mycket jag bara kan av håret nu, vet ju att jag lär bli skallig efter förlossningen och amningen;)
    Mitt hår på huvudet har inte ändrats alls, jag tappar som vanligt även nu. Jag håller tummarna för att du får behålla ditt efter förlossningen! Vissa förändringar består tydligen. Tex fick min mamma bra järnvärde efteråt, något hon aldrig haft innan. Och min kompis gick från frusen till varmblodig.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-15 08:46:07 följande:
    Haha, ja bra med en separat tråd, så slipper man läsa om skiten om man inte vill. :)
    Realistiskt kommer min "vikthets" bestå av amning, promenader och att kapa intaget av glass, godis och bullar till lördagar. Jag vet att jag inte kommer att bli någon Olga Rönnberg. På sin höjd kanske jag testar Friskis mammjympa. Men bara dessa saker är en stor skillnad från dagsläget, så jag förväntar mig mirakel och snabba resultat
  • Mimipig
    Astilbe skrev 2015-02-15 13:28:28 följande:
    Vad bra att veta! Då bör vi ju kunna fortsätta. Jag är också svullen och superkänslig där nere och det känns inte alls särskilt skönt i början men det släpper efter några minuter och känns som vanligt sen. Däremot börjar jag känna mig lite disträ eftersom jag måste mota bort två fötter från revbenen under tiden...men vad gör man inte smile5.gif
    Jag önskar att jag hade blivit en sån där sexgudinna under graviditeten, men icke. Vi har inte sex alls längre, men jag är heller inte sugen alls. Sist (eh, när var det tro? En månad sen? Två?) fick jag sådana kraftiga sammandragningar efteråt i ett dygn att vi bestämde att strunta i det till efter förlossningen - eller när vi vill få igång den kanske. Jag blev störd av att känna bäbisrörelser samtidigt också, jag fattar ju att han inte är del av sexet, men det krockar i mitt huvud ändå. Tyvärr. Men jag har istället fått rätt intressanta sexdrömmar på nätterna. Det är nytt. Och alltid nåt...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?