Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skumbollen skrev 2014-12-12 13:26:06 följande:
    Jag tyckte det var tvärtom, jag hade fokuserat så på att få komma ner på tvåsiffrigt att jag nästan kände mig färdigbakad när appen sa 99 dagar kvar.... Ganska snart insåg jag att det var ju för sjutton över tre månader :)
    Haha, lite jobbigare läge!

Men du har rätt i att under 100 låter som att det snart är klart, men det är många veckor kvar ännu.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-12 18:45:25 följande:

Jag har ju inte haft så mycket problem med hormonerna tidigare, men senaste veckan har jag hatat andra människor. Herregud, helt orimliga känslor! Avskyr verkligen folk! De är i vägen när jag jobbar, handlar, kör bil and what not.

Inte optimalt som butiksmedarbetare i julruschen. Hoppas det går över nu i helgen.

Usch då!

Känner igen mig, men om det är till någon tröst så brukar det inte sitta i så jättelänge för mig :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-12 20:38:53 följande:
    Skönt att höra! Hoppas det gäller för mig också :)

Bara ett par veckor kvar, sen får jag förhoppningsvis vara hemma, och i annat fall blir det lugnt på jobbet efter nyårsinventeringen :)
    Skönt att få vara hemma grav.penning!

Jag är ju sjukskriven nu så jag är ju hemma, men det är jäkligt svårt att vara hemma och det enda jag får göra är att ligga i soffan eller sängen mest hela dagen. Men jag ska verkligen försöka ge min kropp vila nu så kan blodtrycket förhoppningsvis stabilisera sig med medicinen
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-12 21:22:04 följande:
    Ja, om det nu blir beviljat, det vet jag ju inte än. Men jag har verkligen otroligt svårt att göra ett bra jobb. Usch, ingen rolig känsla alls.

Jag skulle inte vilja byta med dig, fy för att må så risigt och behöva vara orolig. Det brukar ju kunna bli värre med oron när man inte har ett jobb att fokusera på, oavsett om oron är befogad eller inte.
    Precis, oron är det jobbigaste. Eftersom man inte gör något mer än att vila är det svårt att hålla fokus på annat än detta.
  • snö 81
    Astilbe skrev 2014-12-13 18:32:01 följande:

Måste fråga någon. Har i kväll plötsligt fått sammandragningar supertätt. Nog var tredje-fjärde minut den senaste timmen. De gör inte ont. Är det normalt att de kommer så tätt när livmodern tränar? De känns kusligt regelbundna men detta är min första graviditet så jag har ingen susning om vad som är normalt och vad som bör kollas upp. Någon som vet?

Jag hade massor med sammandragningar i min förra graviditet. En dag hade jag väldigt många och rätt regelbundna sammandragningar så jag ringde förlossningen och fick komma in. Det var ingen fara alls, men det kändes skönt att kolla ändå.
  • snö 81

Då har jag precis överlevt kompiskalaset för dottern som blir 5 år nästa vecka. Tog in mamma till hjälp eftersom jag måste vila så mycket jag kan. Nu behöver jag återhämtning ända fram till julafton ;)

• snö 81
    Kpax skrev 2014-12-14 17:38:09 följande:

Hur ska man bädda i vagnen i början av mars?

Jag har ingen aning! Fårskinn i botten? Har man det även om man har åkpåse, eller är det bortkastat då?

Eller ska man ha skinn men inte åkpåse? Hur mycket kläder ska bebisen ha med åkpåse respektive filt /täcke och liggdelslocket?

Usch, jag vet inte vad jag gett mig in på...

Jag har aldrig haft fårskinn i liggdel, däremot i sittdelen på vintern när dottern sov utomhus. Och då hade jag även åkpåse.

Jag kommer att ha åkpåse och om det är jättekallt blir det fodrad teddyoverall inuti och om det inte är så kallt blir det bara en stickad overall. Vet man att man måste plocka upp bebisen ur vagnen är det bra om man har en fodrad overall så det inte blir för kallt.
  • snö 81
    chikita124 skrev 2014-12-14 18:41:52 följande:

jag kommer bara ha täcke o kudde i min vagn sen locket förståss min bebis skall komma 2 mars..till sittdelen blir de åkpåse eller fårskinn men inte i mars:)

Ja, det beror ju lite på var man bor. Här borde det vara full vinter när bebis kommer med tanke på att jag bor i Norrbotten.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-14 19:12:29 följande:

Ja, verkligen skönt att få barn i mars! Jag är också sjukt peppad inför barnvagnspromenaderna, så jag hoppas att bebisen kommer tycka om att åka vagn :)

Täcke och kudde säger flera alltså... Är det samma grejer som till spjälsäng /vagga då?

Jag håller ju på att virka en filt, så jag tänker att när det blir lite varmare kanske fleeceoverall, filt och lock blir lagom? Åkpåse ser så jäkla mysigt ut, och jag tänker att det skulle vara skönt att slippa bylta på så mycket kläder. Men då får man förstås problem om bebisen behöver lyftas upp under promenaden. Men hur mycket brukar de behöva lyftas upp?

Oftast tar du ju inte upp barnet om du är ute på vagnpromenad, men alla barn älskar ju inte att åka vagn så det kan ju hända att du får bära ungen på vägen tillbaka hem eller så.

Min dotter älskade att åka vagn sim pyttis, men jag känner många som fått bära bebisen och skjuta vagnen framför sig :)
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-12-15 09:22:17 följande:

Provat rita i mobilen, med magbild som grund :)

phpD06eqE21305.jpg

Få se om bilden kom med nu :) lite roligt tidsfördriv

Häftig bild!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?