BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Men du har rätt i att under 100 låter som att det snart är klart, men det är många veckor kvar ännu.
Jag har ju inte haft så mycket problem med hormonerna tidigare, men senaste veckan har jag hatat andra människor. Herregud, helt orimliga känslor! Avskyr verkligen folk! De är i vägen när jag jobbar, handlar, kör bil and what not.
Inte optimalt som butiksmedarbetare i julruschen. Hoppas det går över nu i helgen.
Måste fråga någon. Har i kväll plötsligt fått sammandragningar supertätt. Nog var tredje-fjärde minut den senaste timmen. De gör inte ont. Är det normalt att de kommer så tätt när livmodern tränar? De känns kusligt regelbundna men detta är min första graviditet så jag har ingen susning om vad som är normalt och vad som bör kollas upp. Någon som vet?
Då har jag precis överlevt kompiskalaset för dottern som blir 5 år nästa vecka. Tog in mamma till hjälp eftersom jag måste vila så mycket jag kan. Nu behöver jag återhämtning ända fram till julafton ;)
Hur ska man bädda i vagnen i början av mars?
Jag har ingen aning! Fårskinn i botten? Har man det även om man har åkpåse, eller är det bortkastat då?
Eller ska man ha skinn men inte åkpåse? Hur mycket kläder ska bebisen ha med åkpåse respektive filt /täcke och liggdelslocket?
Usch, jag vet inte vad jag gett mig in på...
jag kommer bara ha täcke o kudde i min vagn sen locket förståss min bebis skall komma 2 mars..till sittdelen blir de åkpåse eller fårskinn men inte i mars:)
Ja, verkligen skönt att få barn i mars! Jag är också sjukt peppad inför barnvagnspromenaderna, så jag hoppas att bebisen kommer tycka om att åka vagn :)
Täcke och kudde säger flera alltså... Är det samma grejer som till spjälsäng /vagga då?
Jag håller ju på att virka en filt, så jag tänker att när det blir lite varmare kanske fleeceoverall, filt och lock blir lagom? Åkpåse ser så jäkla mysigt ut, och jag tänker att det skulle vara skönt att slippa bylta på så mycket kläder. Men då får man förstås problem om bebisen behöver lyftas upp under promenaden. Men hur mycket brukar de behöva lyftas upp?
Provat rita i mobilen, med magbild som grund :)
Få se om bilden kom med nu :) lite roligt tidsfördriv