• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-06-24 09:06:05 följande:
    Jag har också bara en svag liten hormonrand och lite deg som avslöjar att jag varit gravid. Efter förra graviditeten syntes det inte alls att jag varit gravid och jag hoppas degen försvinner så att det blir som sist. Men gör det inte det så är det helt ok ändå! Jag har tyvärr desto mer bristningar på brösten. Eftersom jag inte ammar har jag nu två hängiga skinnpåsar helt utan spänst pga alla bristningar från två graviditeter. När jag beklagade mig för mannen så sa han med glimten i ögat att dom är lite längre än innan. Jag kontrade med att hans jämförbara kroppsdel minsann inte är det ;)
    Haha bra kontring!

Ja, vi får väl se hur tissarna ser ut när jag slutar amma... Har nog fått ngn bristning där iofs, men dom är fulla av bristningar sen jag var typ 14-15 o började med p-piller... Så mina tissar har alltid sett ut som ett par solar ;) jag beklagade mig hos sambon för ngn vecka sen att tissarna såg lite hängiga ut, han sa att det inte räknades som hängtissar innan man kunde fästa en penna under dom... Vilket jag kunde... Haha!
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-06-25 19:38:04 följande:
    Här lever jag verkligen i bebisbubblan och tid för sambon finns det sällan. När de andra två var små mådde jag hemskt dåligt om vi inte fick tid för varandra men den här gången är det liksom mer okey. Vi har inte haft sex på ett halvår nu, det kan gå flera dagar innan vi ens ger varandra en puss och jag går och lägger mig vid 8 så någon filmkväll är bara att glömma. Men det känns helt okey faktiskt. Vi har varit tillsammans i snart 9år och gått igenom rätt mycket så att det är såhär en kort period är inte hela världen:) vi vet vart vi har varandra ändå och det viktigaste är att vi talar om att vi älskar varandra:)
    Jag har ett ganska stort bekräftelsebehov av min sambo och behöver verkligen närheten från honom också, även fast vi varit tillsammans 8 år snart... Jag tyckte det var ganska jobbigt första veckorna efter förlossningen då vi "inte hann" med varandra, men vi pratade lite och insåg att just då fick det räcka med att ligga sked ett tag på kvällen. Pussas gör vi varje dag, och rör vid varandra (typ om jag går förbi honom när han sitter vid datorn etc). Jag känner att det är viktigt att vi ror om varandra, även om bebistiden bara är en kortare period.
  • ebe91

Idag är första dagen på sambons semester (av 6 veckor). Vi åkte ut till svärföräldrarnas stuga imorse och ska stanna till imorgon. Hela dagen har spenderats utomhus, antingen har lilleman legat i vagnen eller på en dyna på altanen (hade ett paraply för att få skugga åt han). Nu är jag o han ute i våran sovstuga och han har precis somnat så ska snart gå in igen till dom andra o se film, sen tror jag att jag o sambon ska fiska lite i älven (stugan är precis bredvid älven så babyvakten är perfekt sånna här tillfällen!).

• ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-06-29 20:51:37 följande:
    Låter ju underbart! Har ni inte en massa mygg/knott? Här är det hemskt just nu! :( är det inte stark sol så är det så mycket ohyra att vagnen med myggnät är enda sättet att kunna vara ute med Selina och hon gillar ju inte vagnen:( jag är rädd att jag får spendera hela sommaren i soffan i år:(
    Mjo, är endel flygfän... Vagnen går det ju super då det finns myggnät o faktiskt gick det bra på dynan också, så länge vi var på altanen :) vi var ute till efter middagen, då blev det för mycket... Blev inge kvällsfiske just på grund av myggen, var för mycket flygfän nere på bryggan... Så nu har jag krypit ner bredvid lilleman igen och ska lyssna på en ljudbok, sambon är kvar inne i storstugan med hans föräldrar ett tag till :)
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-06-29 20:51:37 följande:
    Låter ju underbart! Har ni inte en massa mygg/knott? Här är det hemskt just nu! :( är det inte stark sol så är det så mycket ohyra att vagnen med myggnät är enda sättet att kunna vara ute med Selina och hon gillar ju inte vagnen:( jag är rädd att jag får spendera hela sommaren i soffan i år:(
    Mjo, är endel flygfän... Vagnen går det ju super då det finns myggnät o faktiskt gick det bra på dynan också, så länge vi var på altanen :) vi var ute till efter middagen, då blev det för mycket... Blev inge kvällsfiske just på grund av myggen, var för mycket flygfän nere på bryggan... Så nu har jag krypit ner bredvid lilleman igen och ska lyssna på en ljudbok, sambon är kvar inne i storstugan med hans föräldrar ett tag till :)
  • ebe91
    Mullan skrev 2015-06-30 16:51:21 följande:

Här står jag och hänger medans storasyster badar :) /Lucas

Har ni några bilder på era små som ni vill dela med er av?:) phplWa89477908.jpg

Vad söt!

Här är en bild på Bosse från igår (får se om den hamnar åt rätt håll..)
  • ebe91
    ebe91 skrev 2015-06-30 17:16:04 följande:
    Vad söt!

Här är en bild på Bosse från igår (får se om den hamnar åt rätt håll..)
    phpwTuAxl95091.jpg
    Haha självklart hamnade den på sniskan...
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2015-06-30 22:11:54 följande:
    Vi har provat både tempen och Windi. Även rapsolja och idag provar vi messmör, dag 9 utan bajs
    Jag skulle nog rekomendera laktulos före messmör, för det bör man inte ge förrän barnet är 6 månader..
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2015-07-01 08:30:38 följande:
    Messmör var bvcs rekommendation. Jag träffade en 11 veckor gammal som ätit messmör ett tag på bvcs rekommendation. Men det är olika på alla ställen.
    Ahaa, konstigt då messmör innehåller så mycket salt och kan vara skadligt för njurarna.. (Enligt vad jag läst mig till).

En väninna till mig hade jätteproblem med förstoppad bebis, visade sig vara mjölkproteinallergi. De fick ligga inlagda under utredningen för att få igång magen och hitta en ersättning som dottern klarade.
  • ebe91

Åh, vi har haft en sån bra natt! Jag var ett surarsel hela dagen igår pga brist av sömn (+pms då jag inväntar den där jäkla mensen igen...). Men kl 21 gick jag o lilleman o sov, med 3-4 uppvak sen dess för mat är jag nu en ny människa! Att få sova närmare 12 timmar med några kortare uppvak är något jag inte längre tar för givet...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?