LillLouise84 skrev 2014-11-09 09:06:13 följande:
Wihoo äntligen v 22. Nu börjar det bli dags för gravidförsäkring och söka graviditetspenning. Om min kropp håller så länge så har jag 10 och en halv vecka kvar att jobba. Någon mer än jag som ska söka graviditetspenning?
Jag tänker också göra det!
Tanken var att jag skulle jobba januari ut (bf 5/3), men tillbringa sista månaden i kassan istället för i köttdisken. Sedan blev det prat om att kanske sitta i kassan sista TVÅ månaderna eftersom jag är så pass stor och klumpig redan nu. Men nu senast pratade chefen om att ha kvar mig på färskvarorna januari ut, men lösa det så att jag inte behöver plocka något tungt. Bara beställningar, flöden, datum etc.
Men jag känner efter den här veckan att det inte kommer funka. Jag behövermycket hjälp redan nu, och det är inte försvarbart att dubbelbemanna typ 20h/v. Jag tycker inte alls om att sitta i kassan, och i perioder har jag haft riktigt ont i svanskotan och inte kunnat sitta på stolar, så jag är rädd att det blir värre längre fram.
Kanske vore det bättre om jag gick hem så tidigt som möjligt, så frigörs mina timmar...
Jag måste räkna på hur mycket pengar jag förlorar, och prata med min chef om en bra lösning. Men jag skulle isf kunna gå efter julhelgen (före jul är otänkbart med mitt ansvarsområde).
Du ska alltså jobba till v 32? Hur kom du fram till den gränsen?