BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag har köpt samma stl (34-36 dvs S) på HM som jag har annars också, men har noterat att just deras svarta jeans är smalare och även stelare trots att man haft dom någon dag -sjukt osköna vs övriga jeans -jag har 4 par. Favoriterna är en som de har med extra låg skärning fast hög mudd (hatar hög mudd men hittar inga med låg som jag vill ha) de har även lite slitdetaljer på benen. Sitter perfekt på mig. De svarta åker gärna ned och ger aningens Gällivare i häcken trots att de är så tajta, men antar det är för att tyget liksom inte formar och ger efter, för har ett par blå likadana och de är sjukt mycket skönare... Deras tröjor och toppar behöver jag numera M i för magen är så stor. Kom på att jag köpte en jeanskjol i stl 36 men den var liten i stl även om rumpan och benen. Konstigt för jag har bara fått mage.
Har beställt lite toppar från Lindex, men är riktigt irriterad på att man bara kan köpa på nätet och inte prova, för vill man skicka tillbaka så får man ju betala frakt = kostar ju att prova kläderna. Nåväl, köpte tre toppar och två är lagom och en är jättestor trots samma stl.
Har dock handlat en del på Bonprix och är faktiskt nöjd. Mest för att jag tycker de har ganska hyfsat utbud men också riktigt bra priser. De är snarare något stora i stl så kan vara något att tänka på. Enda jag är missnöjd med är en manchesterkjol som är vinröd, den var inte alls sådär fint djupröd som jag väntat mig, men behåller den i alla fall. Tråkigt med Bonprix är att de inte är så snabba i leveransen -eller så är jag otålig ;) . Har även köpt vinterjacka här.
Jag har gärna termoleggins till kjol nu på hösten och har helt enkelt handlat billiga på ica/ citygross men gått upp en stl och funkar, men viker ner precis vid magen. Möjligt det går att klippa ett V och tråckla för att de ska bli lite vidare uppe i linningen som är lite stummare än resten.
Funderar på mina frusna ben i vinter, over knee eller knälånga raggisar kan ju funka till kjol och termoleggins men vete katten om jag vill lägga ut snordyrt med pengar på termobyxor, såg att Halens har termokjol billigt, frågan är hur de är uppe i midjan och om det går vika ned framtill eller hasa ned utan att man ser ut som tonårssonen där kallingarna helst ska synas 5 cm ovanför jeanslinningen...
Någon som har koll? -tyckte priser var ok 250-300 beroende på kort/lång modell.
Finns ju ett alternativ till och det är ju att emigrera till varmare land och komma åter sista veckan man får flyga
Kram på er...
Jag ville verkligen ha de där grövre skinnyjeansen, fast inte så förbannat tighta. Men gällivarehäng är så jävla fult, det slipper jag gärna.
Noterade att det var dåligt med fickor på typ alla gravidbyxor, det är ju annars en smart uppfinning om man vill kunna ha med sig en telefon eller en nyckelknippa... *mutter mutter*
Angående kalla ben hade HM jättefina stickade knästrumpor i två färgkombinationer, tänker mig att de hade varit jättefina till en manchesterkjol, eller till leggings och min nya långa flanellskjorta.
Hööks har en knälång täckkjol med bred mudd i midjan. Visserligen dragkedjor både fram och bak, uppifrån och ner, men det kanske inte är så fult?
Ser nu att du ju redan hade svarat på min fråga om Lindex frakt.
Och ja, jag är himla sugen på att flytta till Australien, men då svettas man väl ihjäl runt jul istället.