• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jamen sådär ja, RUL avklarat!

Allt såg bra ut, och det är en liten flicka där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så det lär väl dröja innan jag känner sparkar. Så himla skönt att veta (så gott det går) att allt är okej. :)

Vi blev flyttade tre dagar, så nu är BF 5/3.

• Kpax
    tovemaja skrev 2014-10-03 18:06:21 följande:

grattis! Nu har vi samma BF-datum!

Ja det har vi ja, kul!

Min mage syns rätt rejält nu också, fast det är väl inte glasklart att det inte är begynnande fetma, hehe. :)
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-10-03 18:57:37 följande:

Åh så härligt med bra RUL! Och kul att ni fick reda på kön också

Ja nu när vi hade bestämt att vi ville veta hade vi blivit besvikna om det inte gick att se :)
  • Kpax
    Teresiat skrev 2014-10-03 19:58:02 följande:

Åh vad härligt med rul! Tänk att vi redan är framme vid veckorna för rul. Nu håller jag tummarna för massor av ul-bilder. kpax, fick inte ni ngn bild? :)

Jo, bebisen var inte så samarbetsvillig, men några okej bilder blev det! Jag lyckas aldrig lägga upp bilder från plattan, men jag ska prova från datorn imorgon.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-10-03 20:35:42 följande:

Ja vi vill också veta och hoppas att de hinner titta efter det. Såg dock i kallelsen idag (till specMVC) att de inte har avsatt tid till att kolla kön . Men med UL varannan vecka framöver så borde de ju kunna kolla någon gång hoppas jag ändå

Ja, du borde ha goda möjligheter att få se kön med alla dina ultraljud! :)
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-10-03 20:35:42 följande:

Ja vi vill också veta och hoppas att de hinner titta efter det. Såg dock i kallelsen idag (till specMVC) att de inte har avsatt tid till att kolla kön . Men med UL varannan vecka framöver så borde de ju kunna kolla någon gång hoppas jag ändå

Ja, du borde ha goda möjligheter att få se kön med alla dina ultraljud! :)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 10:55:02 följande:

Vi har inte fått någon kallelse eller info alls. Bm bokade tid när vi var hos henne och fick det bara på en liten lapp.

Vi fick information om ultraljudet två gånger, först från barnmorskan, och sedan i själva kallelsen till ultraljudet.

På båda ställena står att EN vuxen får följa med in, inga barn. Och så stod det att man skulle dricka två glas vatten en timme innan eftersom det var lättare att se om urinblåsan var full.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-10-04 14:19:55 följande:

precis känt mina 3 första buffar innifrån! Utan tvekan bebis!  LYCKA!!! 18+1 idag!

Åh vad kul! Jag har känt lite, jag är ganska säker på att det är bebis. Igår på ultraljudet kände barnmorskan sparkar, så häftigt! :)
  • Kpax
    Teresiat skrev 2014-10-04 15:06:13 följande:

Idag har vi bokat vår vagn + babyskydd. Det blev bugaboo Buffalo och maxi cosi med adapter. Det köptes på babyproffsen, 14 600 kr för allt och då fick vi 1749 kr i rabatt då de hade kampanj på babyskydden... Känns som ett stort steg :) nu ska jag sy ett babynest... Önska mig lucka till ;)

Vad kul! Jag håller på med vagnresearch, men hittar så lite om Stokke trailz och crusi.

Har du hittat mönster till babynest online? Kul att sy själv! Jag är lite sugen på att sticka en filt, måste bara lära mig sticka...
  • Kpax

Vad har ni för tankar om vanlig kontra ergonomisk sittdel till vagnar?

Jag tänker att vanlig borde vara bättre med tanke på att barnet kan ligga lite hur som helst vid vagnvila, men tror jag hört att små barn sitter bättre i ergonomisk sittdel, plus att det verkar finnas fler intressanta vagnar att välja mellan då.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?