Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mitt lilla charmtroll!??

• KarinIngrid

Snyft. Min lilla pojke är inte liten bebis längre. Han har tvärt slutar amma. Bara tvärskriker när jag försöker...
    Och inatt ska han sova i eget rum!!!

• KarinIngrid
    tovemaja skrev 2015-10-09 21:48:50 följande:

Hehe.. Men sovplats styr ju knappast han över själv :)

Amning... Ja, efter några sjuknätter där han krävt att sova med bröstet i munnen för att kunna sova så längtar jag tills han är amningsfri så jag kan inte sympatisera just nu :) är vanligtvis tacksam för att det funkat så smidigt för oss och försöker med perspektiv. Grabben är ju ändå 7,5 månader så rimligtvis borde mer än hälften av amningsperioden passerat nu...

Hehe nä jag klagar egentligen inte alls!
    Det bara kändes lite sorgligt. Helt plötsligt duger inte mamma längre... Typ :)
    Helammade till 5 månader och har delammat nu en dryg månad. Men nu tycker han att det får vara slut så var det med det. :)
    Är glad att han växer och utvecklas såklart!!
  • KarinIngrid

Matkasse 650 per vecka = 2500 per månad
    Övrig matshopping ca 2500 per månad
    Här ingår ersättning/gröt/välling
    Hygien, blöjor etc ca 1000
    Så totalt ca 6000 per månad
    2 vuxna plus en liten :)

• KarinIngrid

Ja visst känns det overkligt att våra små är över ett halvår!!!
    Minns ni känslan när ni fick plus på stickan??
    Jag och min sambo skrattade och grät om vartannat! Det var 23:e juli 2014 det!!!

• KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2015-11-10 06:50:51 följande:
    Låter hoppfullt. Då hoppas jag att det är tänder på g och inget annat eftersom vi andra inte mått dåligt.
    Julian hade diarre som höll i nästan fyra dagar!!! 15-20 blöjor om dan!! Slemmigt o grönt. Jätteäckligt. Så i fredags tittade en tand upp och genast försvann diarren! Sen i söndags o igår var det tillbaka. Och ja idag tittade andra tanden upp och diarren försvann i första blöjan.
    Så det verkar helt klart finnas ett samband!
  • KarinIngrid
    ebe91 skrev 2015-11-27 10:22:45 följande:
    Kerstin för mig är typ ett skällsord, haha! Typ om man tänker helt galet eller är klantig.. "Men din kerstin", haha! Så det går inte ;) Märta vet jag vi hade på tal när vi väntade Bosse, tack för påminnelsen! Det är ju jättefint tillsammans med Bosse :) Tycker jättemycket om Svea också, men det döpte jag min ena katt till (andra hetet Sven). Namn är verkligen svårt!
    Ingrid är fint
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?