Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Fortfarande 4

Har precis fått värkstimulerande dropp!

Så nu borde det sätta lite fart!

Ingen bedövning än.

Funkar fint med andning än så länge

Men börjar nog snart bli dags för lustgas nu när det blir tuffare värkar.

• KarinIngrid

52 cm

4010 gr

27 mars kl 00:46

Äntligen ville jag komma ut till mamma o pappa!

Förlossningsberättelse kommer senare!

• KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2015-03-27 10:17:26 följande:

Tvära kast hos bm idag. Först började jag gråta för att jag kände att allt var hopplöst och hon pratade om igångsättningsdatum. Sen lovade hon att undersöka om något hänt och ge mig hinnsvepning om det var möjligt. Men sen mätte hon blodtrycket... Det hade stuckit 150/100. Så nu har jag tid på specmvc i eftermiddag. Bm tror de kommer sätta igång det om det inte visar sig att jag har börjat öppna mig vid undersökningen eftersom jag har redan gått över tiden. Annars avvaktar de kanske ett tag. Får se. Var iaf inte det jag förväntat mig av besöket. Får se vad som händer i eftermiddag

Jag o Julian håller tummarna och skickar massa pepp!'
  • KarinIngrid

Hoppas det går bra Trollunge!!!

Vi skickar massa pepp

Vi ligger o väntar på pappa som är o hämtar bilen. För vi får åka hem idag!!

• KarinIngrid

Nu har vi kommit hem

62 timmar gammal!

Mamma har tagit världshistoriens skönaste dusch och fått sova en hel timme.!!!!

Pluppen har fått rena fina kläder och myst på pappas mage och dedsn ammat och fått massa riktig mjölk som nu äntligen runnit till !

O pappa sover nu :)

Så nu är vi alla tre hemma o har börjat varva ner!

Ska gå in i bebisbubblan hemma nu ett tag så kanske inte skriver på ett tag.

Trollunge. Det låter definitivt som det är din tur snart' för mig gick slemmisem dygnet innan han föddes!

Lycka till du och övriga som inte fått era klimpar än. Ni har nåt otroligt häftigt framför er!

• KarinIngrid
    laila88 skrev 2015-03-30 23:11:22 följande:

phpqnZnMp61099.jpg

Hemma nu med våran lilla Vilja, igen :) igår kom vi hem och nu känns allt bättre, amningen börjar ta sig och vi känns mycket lugnare och tryggare. Hon har gått upp i vikt också så hon väger nästan som startvikten som låg på 3020g och 47 lång :)

Ska fara å lämna nån tårta eller nånting till BB i dagarna framöver, som tack för allt. Känns verkligen som natt och dag jämnfört med förra gången jag fick min son. Alla har kämpat med alla medel för att hjälpa mig med amningen,natt och dag kom dom in varje amning då jag behövde och hjälpte till. Dom tröstade och peppade då jag grät och allt kändes så tungt. Helt otroligt bra har dom varit! :)

Åh så söt hon är!

Skönt att det börjar släppa o funka bättre med amningen.

Och att höra att du fått så bra hjälp.

Får man fråga vilket bb det är!

Jag o lille Julian hade också superstrigt första tre dygn o fick fantastisk hjälp på bb på KS.
  • KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2015-04-04 20:22:41 följande:

Ca 30 timmar efter de första värkarna där på natten till den 3 april föddes vårt lilla charmtroll. Så han kom på min födelsedag trots allt. Det var en väldigt utdragen förlossning med först en lång latensfas (typ från 2 på morgonen till 19 på kvällen) Vid åtta var vi på förlossningen och jag var öppen 4 cm och slapp därmed åka hem igen. Fram tills jag var öppen 7 cm klarade jag mig utan något smärtstillande alls även om det var jobbigt men just vid 7 cm tog det stopp och då började vi med tens och värmekudde vilket jag överlevde på en halvtimme innan jag testade lustgasen. Vilken skillnad det blev trots att jag fortfarande kände allt. Detta var runt 2 på morgonen. Krystningarna var jobbiga och jag var väldigt nära att ge upp allt när de kom. Men just då var det skiftbyte och den bestämda barnmorskan och undersköterskan såg till att jag inte fick ge upp. De tvingade mig att byta ställning för att vi skulle få ut honom men dt var många gånger jag bara ville ge upp för det kändes som att huvudet aldrig ville komma fram även om jag fick känna på det. Men till sist kom bara hela bebisen ut med en krystvärk och så hade jag mitt lilla underverk på magen.

Blev bristningar på insidan för han hade satt handen vid huvudet som Stålmannen så dels hade det gjort det svårare för mig och dels hade han skurit upp insidan. Vi blev även tvungna att stanna en stund på komplikationsavdelningen (eller vad den heter) för jag hade feber och kunde inte kissa. Men nu är allt bra och vi befinner oss på familje-BB och försöker förstå att nu är allt över och det stora föräldraäventyret har börjat.

Äntligen!!! Så glad för dig!

Grattis

Hoppas allt går bra nu!!
  • KarinIngrid

Oj vad avundsjuk jag blir att läsa om bebisar som sover 3-5 timmar i sträck!!

Lille Julian är nu 10 dagar och har sovit tre timmar i sträck en gång!

I övrigt är det 1-2 timmar som gäller. Det känns som jag ammar konstant och ytterst sällan hinner somna själv mellan amningarna. Jag lyckas kanske skrapa ihop 2-3 timmar sömn totalt per natt bara.

Hoppas verkligen att han utökar sovperioderna snart för jag är konstant utmattad och svimfärdig.

Vi ska till bvc på tisdag första besöket och ska be om råd ang att eventuellt börja med flaska så att min sambo kan ta nåt av nattmålen.

Ska bli spännande att se om han gått upp i vikt. Hoppas det eftersom jag tycker att jag inte gör annat än ammar honom busen??

Men i övrigt ska jag inte klaga. Njuter av att sniffa på min bedårande lille pojke och förundras över att han är min?? Hjärtat svämmar över när jag ser på honom!

Svider fortfarande lite i stygnen men avslaget har minskat rejält o jag har gått från megabindorna ner till idag använda vanliga trosskydd det är skönt.

Lite känningar av foglossning när jag går men hoppas det är på väg bort!

• KarinIngrid

Förlåt för dålig uppdatering på sistone. Det har varit lite kaos hör hemma :)

Mycket nytt att ta in och lära sig kring det nya livet. Lille Julian är ett matvrak och äter typ hela tiden! Sover som max 2 timmar i sträck så det blir inte mycket sömn för mig. Går lite i dimma o är konstant trött men ändå så lycklig :) min son är underbar. Äter. Sover o bajsar som sig bör och bedårande vacker. I

Nu är han hela två veckor! Jag kan inte förstå var tiden tar vägen. Jag har dålig koll på vad som är dag o natt o vilken veckodag det är :) är helt i bebisbubblan.

Hoppas att det ska bli lite bättre att han utökar sina sovtider lite. 3-4 timmar vore kanon!

Amningen funkar ordentligt nu allafall. Första veckan var riktigt jobbig men nu rinner det på bra och han är nästan tillbaka på sin födelsevikt.

Nästa vecka ska min sambo tillbaka o jobba och det känns lite läskigt att bli ensam med Julian samtidigt som det ska bli lite mysigt.

Jag tänkte börja med lite promenader också. Om det fina vädret håller i sig.

Hoppas allt är bra med er och era små

• KarinIngrid
    tovemaja skrev 2015-04-15 10:46:07 följande:

Kul! Då är vi några stycken! Rätta mig om jag missat någon.. Ebe, snö, madelia, sommarstad, trollunge och lilllouise!

Låter det lagom med mål på 0,5kg /vecka för er också? Tänker att man rapporterar vikt en gång i veckan om det känns ok samt peppar varandra i tråden med bra mat och hur man rört sig. Jag kommer även skvallra på mig själv när jag inte gör som tänkt :)

Jag vill också vara med!

Gick upp 18 under graviditeten. Nu två o en halv vecka efter har jag 9 kvar.

Samt att jag gärna tar ca 10 till sen :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?