Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Pojkmamma01 skrev 2014-12-26 21:03:28 följande:

Ligger jag lite snett så känner jag sparkar mot revbenen på vä sida.. Tycker allmänt att det sparkas mest på vä sida, ner mot urinblåsan och rakt upp.. Inte så mycket på vä sida.. Nån annan som lagt märke till det?

Vi var på bio och såg The Hobbit. Jisses vad det sparkade i magen när det var som mest liv i filmen.. Hörseln måste ju funka på lillfisen iaf..

Omeprazol is the shit! Och Nezeril just nu.

Här ligger bebisen mest på höger sida och trycker ofta på urinblåsan så jag är kissnödig hela tiden. När det sparkar så är det ofta mot revbensbågen på höger och längst ner i magen på vänster.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-12-27 10:10:38 följande:

Var inne på förlossningen sent igår kväll/natt. Fick ont i magen strax under revbenen igår kväll och efter några timmar hade det bara blivit värre. Vet ju att sådan magsmärta kan vara symptom på havandeskapsförgiftning och med min medicinering för blodtrycket kändes det som bäst att kolla upp.

Bebisen mådde jättebra, men mitt blodtryck var högre igen. I övrigt såg allt bra ut, men dom ville lägga in mig för observation men det ville inte jag. Har fått lova att höra av mig om det börjar kännas mer och i så fall komma in igen.

Har fortfarande ont, men vet inte varför. Dom kunde inte se att det var tecken på havandeskapsförgiftning, men samtidigt kunde han inte säga att det inte var det...

Usch då jag har hade också skitont under revbenen igår så mycket så det gjorde ont att andas, men som tur var så släppte det efter en timme. Jag kollade blodtrycket själv då (svärföräldrarna har blodtrycksmätare) men blodtrycket låg på 110/70 som tur var.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-12-27 10:57:42 följande:

Skönt att det gick över för dig. Jag hade 165/102 som högst igår inne på förlossningen.

Oj det var högt! Jag har lite ont till och från nu med. Men jag tror att det är magen som trycker, jag har ingen lust att åka in i onödan då vi har -22 grader och 12 enkel resa till förlossningen
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2014-12-28 17:02:49 följande:

Tror det är bara utseendemässigt. Känner av fogarna betydligt mer den här gången och är lite smått otymplig.. fast då är jag å andra sidan överdrivet vig och smidig som ogravid så det är väl inte så märkligt:PJa det har ju ingen större betydelse hur liten eller stor magen är, barnen verkar ju kunna få plats oavsett. Var som störst med första barnet och han vägde 2720g när han kom ut. Var mindre med andra barnet och hon vägde 3090g. Följer jag mönstret borde den här knodden väga betydligt mer:P

Stör mig dock på att folk alltid ska kommentera storleken på min mage, hur liten den är, att dom inte begriper vart jag gömt undan bebisen osv :( har alltid fått kommentarer om min låga vikt i övrigt så det irriterar mig

Jag har ett gäng extra kilon sen tidigare och några gravkilon sen förra gången och jag får ofta frågan om jag är säker att det bara är en . Och ändå är det ganska många som missat att jag är gravid
  • LillLouise84
    aanna.a skrev 2014-12-30 14:28:36 följande:

En fråga; vilka har och vilka har inte tagit reda på vilket kön bebisen har? Skriv gärna varför ni tagit reda på det / inte tagit reda på det med :) rätt kul att veta! (Och ingen pajkastning på varandra nu om var som är rätt eller fel, är bara kul att veta varför vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat)

Jag och min sambo har valt att inte ta reda på könet på vår lilla bebis. Dels för att det känns roligare på förlossningen att ha en liten överraskning och för att det känns konstigt att man ska ta reda på könet bara för att man kan. Men det känns som att vi är rätt ensamma om att inte veta vad det är för kön på vår bebis ..? :)

Vi har inte tagit reda på könet eftersom vi båda tycker att det förstör spänningen. Likadant gjorde vi förra gången.
  • LillLouise84

Ni som har ansökt om graviditetspenning hur lång tid tog det att få svar? Jag skickade in för minst tre veckor sedan och har bara fått svar att de ska utreda vilken ersättning jag har rättighet till. Sen har min chef fått inkomstförfrågan. Jag väntar ihjäl mig, jag vill veta nyss! Jag börjar få svårare och svårare att jobba, eftersom jag kör lastbil och kommer nästan inte emellan två parkerade lastbilar och då ska jag också lyckas klättra upp i lastbilen.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2014-12-31 16:04:10 följande:

Det tog nog tre veckor ungefär, och nu har det ju varit en massa röda dagar också.

Jo de jobbar väl inte direkt arslet av sig på försäkringskassan så här i jultider. Däremot fick jag brev om att jag skulle lämna in inkomstuppgifter inför föräldraledigheten. Tre gånger har de nu fått inkomstuppgifter på lika många veckor, snacka om att de jobbar mycket i onödan.
  • LillLouise84

Igår gick jag igenom alla bebiskläder efter dottern. Det var inte mycket som passar nu. Hon är född i juni och blev överöst med sommarklänningar och mycket kortärmade bodys. Så i storlek 50 har vi en body och ett par byxor, men i 56 finns det lite mer. Däremot har vi nog närmare 10 pyjamasar och sovpåsar. Det vi saknar är fleeceoverall och tjockare mössa. Idag var vi och shoppade lite och gick in på polarn och pyret och tittade på fleeceoverall, deras var så stel och hård och kostade 599 så det får jag leta vidare. Jag tänkte även kolla på syskonvagnar men det finns ju knappt några i butikerna, så tråkigt att inte kunna se utbudet när jag vet att det finns massor av olika.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-01-04 10:01:48 följande:

Haha, jag ska också laga mat på slutet tänkte jag, tömma frysen på gammalt skräp och fylla den med bra matlådor så man slipper laga om man inte orkar i början. Jag är inte alls speciellt förtjust i snabbmat, till skillnad från sambon.

Men de här planerna kommer jag inte berätta om för vanligt folk, det låter ju galet präktigt.

Att göra matlådor jättebra, det gjorde jag förra gången. Men det dumma var att dottern var kolikbarn och tålde absolut inte att jag åt något med lök, inte ens när den var rejält tillagad och lök hade jag i det mesta av matlådorna för att få lite smak. Även fikabröd är bra att ha när det ramlar in folk som ska titta på bebisen.
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2015-01-04 12:22:01 följande:

Jag har tänkt att börja baka i samband med att jag går hem, men får se om jag orkar med det då. Annars blir det köpbröd 

Matlådor får maken fixa det är han som är matansvarig här hemma men det är nog bäst att skippa löken 

Jag tänker också baka när jag går hem. Nackdelen är att jag har cravings på lussebullar och kanelbullar just nu, så hur mycket som hamnar i frysen vs den växande magen det får vi se
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?