• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skumbollen skrev 2014-10-18 09:45:43 följande:

Trist med en dålig dag! Man är inte stark när de kommer. Jag har haft två sena missfall (v21 och v23) och fick efter det gå igenom alla tänkbara utredningar. Jag hade under en tiden både ett ganska stressigt och tungt jobb och tror jag frågade säkert hundra gånger om det kunde hänga ihop... Läkaren var väldigt bestämd med att så är inte fallet. Det finns (fanns då iaf) inga studier som visade att det fanns ett samband. Man vill ju så gärna ha ett svar på varför saker och ting sker, en logisk förklaring... Det är säkert så din kollega hanterar sitt missfall...Sen skall man ju givetvis alltid lyssna på sin kropp oavsett om man är gravid eller inte :)

Mysigt att hon kickar på dig, jag längtar efter lite aktivitet jag med :)

Vad skönt att höra!

Jo det är klart, det är väl hennes sätt att hantera det, och det ska jag inte ta ifrån henne (om hon inte börjar gå på mig, då klöser jag ögonen ur henne. Haha, nej då). Dumt att ta det hon sa som ett personangrepp, jag tänker inte klart. :)
  • Kpax

Vi har inte köpt något än, och vi vet inte ens vad man behöver (förutom vagn och andra stora saker), eller vilka storlekar man ska satsa på. Meeeen vi hinner :)

• Kpax
    laila88 skrev 2014-10-18 22:23:36 följande:

Jag har hittat en vagn som jag verkligen vill köpa! Den är på blocket, kommer inte köpa en helt ny för massor med tusen och denna var perfekt!

MEN jag vågar inte köpa den så här tidigt :/ jag vill åtminstone vänta till efter RUL men då kommer den säkert va såld. Vilket dilemma :)

Vad är det för vagn? De jag är intresserad av (brio go next och stokke Trailz) verkar inte finnas på blocket, de kanske är lite för nya och inte hunnit bli utväxta. Kanske dyker det upp någon kring årsskiftet. Det måste väl vara lagom att köpa vagn två månader före bf? Alltså, det borde väl räcka menar jag?
  • Kpax
    mizzidus skrev 2014-10-19 16:06:22 följande:

Hej tråden, får se om jag får någon respons denna gång då...

Jag tänkte fråga en ganska konstig fråga men här kommer den :)

Har någon som jag liksom börjat "flaga" på bröstvårtorna? Det liksom läggs något vitt på toppen som jag kan skrapa bort med nageln som känns som skinn typ, lite svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag menar, jag är inte ofräsch eller något sånt för jag duschar regelbundet

Så har jag litegrann även om jag inte är gravid, att huden liksom är lite fjällig? Jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara udda, och jag tycker inte det blivit värre under graviditeten.
  • Kpax
    Chuckiiii skrev 2014-10-20 13:24:00 följande:

Skulle kunna döda för ett glas rött!!

Jag köpte gravidjacka på tradera, va på hm o testade deras storlekar och budade sen hem en för halva priset!

Ja gud vad gott med ett glas rött!

Men men, efter graviditeten är det amning och vaknätter som gör att man är på tok för trött för vin, hehe :)
  • Kpax
    Astilbe skrev 2014-10-21 00:02:41 följande:

Har börjat känna något de senaste dagarna som känns som typ en nerv som rycker fast i magen. Kan det vara fosterrörelser? Hur har det känts för er andra?

Precis så kändes det för mig i början! Det kan fortfarande (veckor senare) kännas lite så, fast oftare regelrätta, om än svaga, buffar. Som om någon slår väldigt löst med baksidan av fingrarna. Så himla häftigt när man känner något där inne :)
  • Kpax

Alice är superfint, men det har legat i topp flera år, så jag är rädd att det känns för vanligt i förskolan och skolan.

Andra fina namn :

Cornelia, Josefine, Nora, Vera, Lo, Ellen, Alde.

Vi är långt ifrån ett beslut, och tycker rätt olika. Kommer bli långa intressanta diskussioner... Jag kanske tar upp frågan under förlossningen. ;)

• Kpax
    Chuckiiii skrev 2014-10-21 20:33:07 följande:

Min sambo är heelt inne på Alice! (Lite roligt också då min systerdotter kallade honom det innan hon kunde uttala Alex) Men för mig ärret helt förstört då det var toppnamnen 2013:(

Hoppas det blir en kille så man slipper den fighten!

Jag har nämligen inte ett enda tjejnamn på lut. Förutom Juno möjligtvis:)

Ja, jag reagerar inte alls på om andra ger sina barn top 10 -namn, men jag har själv tyckt att det varit skönt att få vara ensam om mitt namn i klassen och ofta bara delat det med max en person till i skolan. Jag heter Karolina, så det är ändå inget udda namn direkt. Vill bara undvika Johan, Linda, Daniel - träsket, vi hade flera av varje i klassen :)
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2014-10-21 18:56:19 följande:

Jag gillar Alice som bara den! Det är dessutom släktnamn på båda våra sidor så hade vi inte haft bästa vänner med en Alice så hade det nog varit givet trots sin topplacering :)

Hade vi haft det i släkten hade jag kanske bortsett från topplaceringen ändå, det är ju så fint...

Jag har inte kollat vad topplaceringar innebär i antal nu för tiden. Namn har säkert större spridning idag, så topp 10 kanske ändå inte innebär 2-3 i varje klass, utan 2-3 i skolan? Jag ska kolla det!
  • Kpax

Nu har jag kollat lite statistik.

Alice har senaste åren fått ungefär lika många bärare som Cecilia och Caroline fick 1983-1985. Det var ju inga konstiga namn, men jag har aldrig känt mer än en Cecilia eller Caroline "i taget". Det var bara en Cecilia, en Caroline och en Karolina (jag) hela låg- och mellanstadietiden (1-6, A och B) och en Caroline och en Karolina på högstadiet (7-9, A-D).

Då känns topplaceringen genast inte alls så farlig!

Fast jag är osäker på om jag läser tabellerna rätt...

Enligt dem fick ca 800 personer per år tilltalsnamnen Frida eller Jessica 1983-1985, och det är namn jag upplevt som vanliga. Att jämföra med ca 5,500 Anna och 7,500 Maria.

Låter det här rimligt?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?