Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Så många fina RUL och tillhörande bilder!

Ja nu längtar jag väldigt mycket efter att torsdag skall komma

• JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-24 21:32:18 följande:
    Yes! BabyPlus! Jag fick en offert på 989 euro inkl frakt. Jag tror jag tar färgen Dark Khaki, lite roligare än helsvart. Svart är ju annars väldigt stilrent, men tänker på min kompis som utbrast "svart?! Ingen bäbis är söt i svart!". smile1.gif
    Vad ingår då? Chassi, två liggdelar och två sittdelar? Kan man beställa babyskydd och adapter från dem också?
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-24 21:32:18 följande:
    Yes! BabyPlus! Jag fick en offert på 989 euro inkl frakt. Jag tror jag tar färgen Dark Khaki, lite roligare än helsvart. Svart är ju annars väldigt stilrent, men tänker på min kompis som utbrast "svart?! Ingen bäbis är söt i svart!". smile1.gif
    Haha, sorry. Såklart behöver du inte två liggdelar, tänkte att jag skrev i tvillingtråden
  • JhjärtaK
    pink76 skrev 2014-10-26 22:16:36 följande:

Känner ni bebben något?

Jag är ivecka 20+0 med mitt andra barn menjag känner fortfarande inga rörelser. Vi har varit på rul o sett honom röra påsig, han dansade runt rejält, men jag känner fortfarande ingenting.

Jag har känt ytterst lite och väldigt sällan men min moderkaka ligger i framvägg så det är förklaringen. Kanske är det samma för dig?
  • JhjärtaK

Någon mer än jag som blivit så himla hungrig helt plötsligt? Vecka 18 nu och det har kommit den senaste veckan.

• JhjärtaK

Usch, inatt fick jag världens hostattack och jädrans vad ont det gjorde i ligamenten!! Bävar inför att få en förkylning nu kan jag säga om bars 40 minuters hostande gav den smärtan, aj aj aj! :-O

• JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-27 14:25:16 följande:

Då har även jag varit hos barnmorskan, lilltjejen hade 134 hjärtslag per minut. Ni som jan teorierna, stämmer det med flicka? Vår son låg alltid runt 150 slag så jämför man med våra två så är det skillnad. Hb och socker var perfekta :) gött det!

Angående prutning så ska man absolut pruta! Iaf i butik, förra gången vi beställde vagn med alla tillbehör, babyskydd och bas och spjälsäng med madrass. Totalpris 17500kr, frågade om rabatt... Fick 15000, frågade vad priset blev om vi betalade allt på plats istället för att lägga handpenning, fick efter lite knappande ett pris på 13900 :)

Skall absolut göra så igen! :)

Rent teoretiskt så "skall" det ju vara högre puls på tjejer och lägre på killar men jag tror sådär på de där "könsbestämmande" teorierna, tror att det mest är skrock men lite kul att jämföra ändå
  • JhjärtaK

Ang Ullareds mammakläder så kan jag rekommendera deras mammatights till direkt efter förlossningen. De är inte så stora (var iaf inte när jag väntade dottern) utan passar perfekt när man är sådär "härligt" plufsig efteråt.

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-28 14:11:30 följande:
    Ja, vi har en riktigt härlig walk-in i sovrummet, nästa magbild kanske kan visa upp mer av den ;)
    Fin mage min navel ploppade aldrig med dottern utan bara försvann och den är redan på god väg att göra det denna gång också. Har en grund navel så det går fort.
  • JhjärtaK
    bb2014 skrev 2014-10-29 14:51:12 följande:

Årets vaccin är dessutom ett kombivaccin med ett svininfluensavaccin, vilket inte gör mig mer sugen. Men propsar min bm för det så gör jag det.

Även om det är ett kombivaccin så är denna version vältestad via den vanliga processen och de ämnen som i några fall orsakade narkolepsi finns ej med längre.

Jag tänker vaccinera mig, tänker på samma vis som Skumbollen att man inte bara gör det för sig själv utan även för dem som inte har lika bra motståndskraft

Vi får det gratis via jobbet men först den 27 november, känns lite sent eller har jag fel??
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?