Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-11-23 11:46:29 följande:

Igår köpte jag nya batterier till badrumsvågen. +12kg ungefär. Där ser man!

Förutom viktuppgång lider jag (fortfarande) av nästäppa, halsbränna, kramp i fötterna, noll sexlust, foglossning, och mardrömmar. Det är egentligen inget att gnälla över, jag är oändligt tacksam över att slippa märkliga smärtor i livmodern (har haft molvärk i samband med sammandragning en gång) och blödningar. Känner bebisen varje dag också, även om hon är väldigt lugn.

Jag märker nu att min tolerans inte är den bästa. Jag blir lätt irriterad på andra människor, som kollegor, kunder och folk på internet.

Efterlyser fortfarande det vackra håret och strålande hyn!

Var hos barnmorskan i onsdags, och allt var bra. Magen var normalstor och hjärtat lät som det skulle! Vi är anmälda till föräldrautbildning i januari, mycket spännande.

Jag väntar också på den strålande hyn och håret. Dessvärre har jag bara blivit snustorr i ansiktet och flagnar från panna och näsa - jättekul!!

Jag har inte så många krämpor egentligen, men noll sexlust är alldeles tillräckligt ;)

Jag vägde mig i torsdags och konstaterade att jag ligger på +6 kg ungefär.

Gick i alla fall in i en ny vecka idag, jippii. V.24 (23+0)
  • snö 81
    Madelia skrev 2014-11-23 13:18:23 följande:

Vecka 24+5 och upp 8-9 kg. Var hos bm i tisdags. Hjärtljudet var normalt och SF-måttet inom normalkurvan även om det var i den nedersta kanten. php4eYPYN03942.jpg

Fin mage!
  • snö 81

Såhär såg min mage ut i torsdags morse, lite lagom stor. Men så fort jag klär på mig ser jag jättestor ut

• snö 81
    Nixe skrev 2014-11-23 16:40:03 följande:

Åh vad fina magar ni har! Min tycker jag inte växer alls men när jag tittar igenom bilderna inser jag ju att det gör den nog faktiskt :) Börjar bli dags att gå upp en tröjstorlek på jobbet också..

phpT0QE2H15750.jpgphpbmyrRS61364.jpg

Haha, ja den ser ut att vara i minsta lagen den tröjan :)
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-11-23 19:09:39 följande:

Fick idag en såndär gratis-box :) Vi föräldrar tidning, en rese tandkräm, en napp, en haklapp, nån sorts tvättduk man slänger med tvätten, två blöjor och våtservetter. :) 

Vilken av boxarna har du fått?

Jag väntar på en från Babyland med posten och sen har jag ett kvitto på att hämta en från ett ett apotek inom apoteksgruppen tror jag det var.
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-11-23 20:16:17 följande:
    Det är den du väntar på som jag hämtade ut :) Fick min med posten också. Tror det är den enda som jag får tillgång till :) vi har inte nåt apotek inom apoteksgruppen här.
    Det finns en att få via nåt apotek som hette Floyd's eller nåt, men ett sånt har vi då inte här där jag bor.

Sen så delar Libero ut en påse via BB, men i mitt landsting delar dom inte ut reklamprodukter så då mailade jag Liberos kundtjänst och frågade om den går att få på något annat sött. Dom lovade art det skulle gå att lösa om jag skickar ett mail till dom när bebis är född.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2014-11-24 00:45:24 följande:

Jag har fått en massa små röda prickar på bröstet upp mot halsen. De ser ut som små spruckna blodkärl, fast i prickform. Läste en gammal FL-tråd att de kommer pga ökad blodmängd och tryck. Någon som känner igen detta eller tom varit med om det vid tidigare grav? Det verkar oklart om de försvinner efter förlossningen, enligt tråden.

Jag har också fått såna. En på bröstet, en på axeln och en på underarmen... Hoppas verkligen att de försvinner sen.
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-11-24 09:06:55 följande:
    Jag har fått sådana vid ögonlocket upp mot ögonbrynet. Tänkte det kom efter jag sprungit ute i kylan men det kanske är gravidrelaterat det också.

Har börjat få ont i ryggen när jag sitter på jobbet och har därför tagit med min pilatesboll som jag sitter på halva dagen och övergår till min vanliga stol halva dagen. Det hjälper väldigt mycket men eftersom pilatesbollen är lite får låg i förhållande till skrivbordet så är det inte helt optimalt. Men nu har jag fått veta att de höj- och sänkbara skrivborden som alla ska få kommer redan på fredag! Känns fantastiskt skönt eftersom jag tror min rygg mår bättre av variationen stå/sitt.
    Hm, kanske skulle inhandla en pilatesboll. Mitt bäcken och rygg är inte alls i fas just nu...
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-11-24 10:54:40 följande:
    Jag tycker definitivt att den är värd pengarna. Fick en av min make förra julen. Använde den inte så mycket då men nu när jag är gravid så används den varje dag på jobbet. Det är skönt att man inte sitter så statiskt även om jag ibland har lite problem med balansen. Det gäller även att se till att man har rätt kläder på sig eftersom iaf jag sitter ganska bredbent för att få en bekväm ställning med bra balans. Men eftersom vi inte är är gravida under sommaren när man har betydligt mindre kläder på sig (och inte leggings under kjol) så känns det som ett icke-problem ;)
    Bollen är ju perfekt att ha hemma sen när värkarna drar igång, fram till dess att man är välkommen till förlossningen.

Nej, det där med kläder är ett icke-problem eftersom man är gravid på den kallare delen av året.
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2014-11-24 11:12:15 följande:
    Eller ett problem eftersom jag har betydligt fler sommarklänningar som hade funkat under längre tid på graviditeten än vad jag har höst/vinterkläder Flört
    Jo, samma här. Och jag fick en hel påse med mammakläder av en kollega, men hon har varit gravid vår/sommar så det var inte mycket som passade :(
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?