Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ända sen jag plussade har jag varit supernoga med vad jag ätit, bestämde mig tidigt att äta så nyttigt och bra som möljigt. Dels för att det är det bästa för både mig och barnet, dels för att jag har väldigt lätt att lägga på mig vikt och inte vill gå upp 20 kilo under graviditeten!

Så första veckorna gick jättebra, jag åt mycket fisk, frukt och grönt, inga sötsaker alls och kände mig mätt o belåten och mådde bra.

nu är det värre med maten.. eftersom jag mår konstant illa och har så grymt svårt att äta nåt alls och behålla det så trugas det med allt möjligt just nu och jag är glad om jag överhuvudet taget får i mig lite energi.

Men jag får tänka så att när illamåendeperioden är över får jag gå tillbaka till nyttigatänket igen! Just nu trugas till o med en kaka ibland, eller ett par skedar glass, allt för att få minsta energi. Men jag kan knappt ens äta det. :(

• KarinIngrid
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-07 09:58:38 följande:

Hitills så har postafen funkar för mig mot illamåendet - fick till och med tillbaka min aptit efter jag tagit en tablett :) Har nu tagit det varje morgon och då går det faktiskt ganska bra - kan känna av svagt illamående någon gång ibland - men det går härda igenom :)
    Som jag förstår det så funkar det jättebra för vissa och inte alls för andra!

Postafen måste man få det på recept eller finns det receptfritt?

jag har inte tid hos barnmorskan förrän nästa fredag! Och jag börjar känna mig vädligt matt och hängig för jag är konstant illamående och svårt att behålla nån energi alls..

• KarinIngrid
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-07 10:18:01 följande:
    Det finns receptfritt - det är mot åksjuka :) Fråga på apoteket så hjälper dom dig säkert. 

Tack snälla, jag ska ta mig ner till apoteket på lunchen idag och se om de kan hjälpa mig, det börjar bli ohållbart att inte få behålla nån form av energi.

Igår fick jag jag endast behålla en halv knäckemacka och lite vatten, på hela dagen, och dagen innan det, en knäcke och en halv banan...
    Idag har jag än så länge endast fått behålla en kopp te...

Man vill ju samtidigt inte klaga eftersom jag är så överlycklig efter denna efterlängtade graviditet! Men jag måste ju få energi!!

hoppas verkligen att detta lättar om inte alltför länge!
    hur länge har ni andra varit så illamående ?
    Jag har hört att fram till vecka 10 sen brukar det avta.. nån som vet?

• KarinIngrid

Jag har också fått mage redan!
    Är bara i vecka 8 men kan inte knäppa mina vanliga byxor, det skiljer 2-3 cm mellan knappen o knapphålet!!

Och då har jag ändå gått ner 3 kg senaste två veckorna då jag har svårt att behålla mat!

Så idag måste jag gå o handla lite nya kläder, jag kan ju inte gå omrking hur länge som helst med oknäppta byxor! Har suttit på jobbet hela veckan utan att knäppa byxorna för jag har tänkt att magen bara är lite svullen och det ska gå tillbaka lite eftersom det är för tidigt för magen att börja växa, men det känns inte som det kommer bli så!

• KarinIngrid
    Hanna1989 skrev 2014-08-08 09:29:29 följande:

Jag har ingen mage alls är bara lite mer svullen än vanligt men däremot brösten..... : S

Gjorde en bröstop. för ca 2 år sedan eftersom de jag hade försvann helt med all träning, gjorde en av de minsta storlekarna för att jag ville ha dem naturliga och har varit SÅ nöjd och ingen har misstänkt något men nu känns det snart som att folk kommer börja fråga om jag har opererat brösten istället för om jag är gravid haha

ojdå! Mina har också svällt upp lite till min sambos stora nöje :)
    Blir nog till att fixa lite nya bh:ar snart för de börjar spänna utanför!
  • KarinIngrid

Jag har också ont i ryggen, från svanken och upp strålar det mot skulderbladen! Känner mig som en gammal kärring, trodde inte heller det hade med graviditeten att göra?
    Men är det fler som har det så kanske det har det ändå?

• KarinIngrid
    Joooj0 skrev 2014-08-08 13:35:40 följande:

Jo jag läste det nånstans, och jag har oxå från svanken och uppåt, vet inte alls hur man ska vila pga av detta, blir helt orkeslös, vad orkar ni göra hemma? För mig är d som en lott varje dag:/ och känner inte igen mitt humör, vill orka! Hur känner ni? Känns som vi har en del lika pga av att vi är i samma v.... Peppa varann!

Det är samma här, vissa dagar går det rätt bra med vardagslivet medan andra är allt som gäller hur man ska hitta en bekväm sits i soffan.. :)

Min sambo är en ängel än så länge men jag fasar för den dagen hans tålamod tar slut! Vi är ju bara i andra månaden!! det ska hålla många månader till!

Men han är fortfarande rusig av lycka efter plusset och gör allt han kan för att underlätta för mig

• KarinIngrid

Jag är vecka 9 nu och har inskrivning på fredag!
    Min mage är uppsvälld som en ballong men jag har gått ner 2-3 kg för jag har så svårt att behålla mat... Jag hoppas verkligen att det vänder snart.

min sambo lägger handen på svullna magen och pratar med bebisen:) Jag försöker säga att det inte är mycket till bebis därinne än men det struntar han i! Så gulligt!

• KarinIngrid

Knäckebröd här med, med bregott, färsk gurka och örtsalt.
    Det är det enda som går ner smärtfritt.
    Allt annat blir jag illamående av och det kommer upp 9 ggr av 10 :(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?