Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Äntligen har vi också varit på RUL
    Allt såg kanonbra ut. ca 20 cm stor, starkt hjärta som slog 144 slag per minut. Alla organ på plats, alla lemmar och annat! :) Hon sa att allt såg jättebra ut!

Så zoomade hon in framifrån och frågade om vi ville veta könet. Jag sa att jag såg direkt att det var en pojke. Då skrattade hon och sa att ja den här var väldigt lätt att bestämma, det var ingen tvekan. Man såg klart och tydligt könet och en pojke är det :)

För mig spelade det ingen som helst roll om det var en pojke eller flicka, jag är mest överväldigat över att ha fått sett bebisen och att allt ser bra ut!! min sambo har ett stort flin i hela ansiktet och upprepar "jag ska få en son" :)

• KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-10-30 11:12:59 följande:
    Så tydliga bilder, jättefina!

Sitter här och väntar på mitt RUL och som vanligt är de försenade. Blir så trött på det då jag är en väldigt punktlig person och dessutom så är det ju någon annan som "tar" min tid och med två så känns det som att varje minut behövs
    Jag förstår att du blir irriterad, det är jättejobbigt att sitta o vänta,det får vi alltid göra när vi är där också, oftast 15-20 minuter över tiden. dålig stil..

Men hoppas du får komma in snart och att allt ser bra ut!!!!
  • KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2014-11-03 14:50:50 följande:

Idag är det 50% avklarat för min del (teoretiskt då). Känns kul att uppnått den milstolpen men nu känns det som det bara kommer bli tyngre och jobbigare (och självklart känner jag inte att illamåendet var så jobbigt nu när det är flera veckor sen illamåendet härjade som ändå var ganska lindrig i förhållande till hur andra har det). Jag har en liten mage men det känns inte som om den riktigt kommit in i den stora växfasen än vilket känns skönt eftersom jag tycker det är tillräckligt jobbigt att konditionen är värdelös nu för tiden och andningen svårare pga svullna slemhinnor i näsan. Men det hade varit roligt med lite mer mage mest för att se lite mer gravid ut förutom på kvällen då jag fortfarande är tjockare än på morgonen.
    Jag har upptäckt en sak när jag går upp på morgonen. När jag direkt stiger ur sängen så är där inte jättemycket mage men sen under tiden jag gör mig i ordning är det precis som magen flyttar fram och på plats. Räcker att jag varit uppe i 10 minuter så har magen förändrats. Häftigt :) Fler som sett tyngdlagen jobba i realtid?

Samma här! 50% visar min app idag! Visst känns det skönt att veta att man är halvvägs, även om man har den tunga tiden kvar sen!

Min mage är också betydligt mindre direkt jag klivit upp, sen efter ett tag är det som du säger den sjunker ner o fram lite. Så när jag kär på mig byxorna är de lite stora och sen "växer" magen liksom i dem under kommande halvtimmen så sen sitter de mer tajt :)

• KarinIngrid

Det syns mer o mer på min mage nu, tydligen :)

Igår fick jag min första "åh vill du sitta ner" på tunnelbanan då jag fick ståplats i trängseln.

Jag blev helt paff först och tänkte men vafan, såå tjock är jag inte!! Men så valde jag att istället tänka att, men vilken snäll människa, sånna kommer jag önska det finns fler av om några månader så jag tog emot platsen med ett leende även om jag just nu inte känner att jag behövde den :)

• KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-11-07 14:11:04 följande:
    Åh men så snällt! Det hände mig först runt vecka 30+ några veckor men blev så glad så att jag nästan började gråta

Jag är ju bara i vecka 21 och känner mig inte såå tjock! Men det var trängsel och ståplats så jag ställde mig och lutade mig mot en vägg och då blev det väl att jag svankade så att magen kanske såg lite större ut än den var :)

men ja det var väldigt snällt av henne, även om jag som sagt blev rätt paff!

Men framöver så kommer man nog önska det fanns flera sånna snälla människor!

• KarinIngrid
    tovemaja skrev 2014-11-11 07:43:30 följande:

här är min lilla mage i v.24... jämförde med en vän som är i v.34 och min ser större ut. Hjälp, var ska detta sluta! Men hennes bebis är iofs 18% för liten så det är väl inget att eftersträva så...
    Jättefin mage! Och jättefin klänning!!

• KarinIngrid
    tovemaja skrev 2014-11-11 10:06:35 följande:
    tack... men det är ett nattlinne jag håller in bara :)
    haha hoppsan! Det såg ut som en fin klänning!!

• KarinIngrid

Min mage.

V 22

Av en del får jag höra att jag är jättestor för att bara vara vecka 22

Medan andra säger att den är pluttig. :)

• KarinIngrid

Hej alla kloka medgravida!

jag är i vecka 24 nu och har redan börjat få kraftiga sammandragningar så fort jag gör nåt minsta ansträngande. Och då menar jag minsta... jag har ca 400 m att gå till bussen när jag ska åka till jobbet och på den lilla biten får jag stanna 2-3ggr varje gång bara för att stanna och andas och slappna av magen som drar ihop sig! det känns som det är alldelles för tidigt för att få sammandragningar. är det någon som vet?

Jag har försökt läsa på vårdguiden och där står typ att sammandragningar är vanligt från halva graviditeten och framåt typ. Men det står inte i vilken omfattning.
    Det är inte så att det gör jätteont men hela magen krampar och det känns ytterst obehagligt, och om jag inte stannar och slappnar av så börjar det göra ont. Det försvinner dock ganska snabbt om jag står still o bara andas en stund.
    Min sambo har blivit jätteorolig och låter mig inte röra en fena hemma.

Men hur vet man vad som är normalt och inte ? Det känns som det är lite väl tidigt att få så starka sammandragningar ?

Det kommer bli väldigt långa 3,5 månad om jag ska hålla på såhär redan från nu!!

i övrigt har jag inga problem, inte ont, blöder inte eller så..

Någon som har liknande eller kan dela med sig av erfarenhet från tidigare? Detta är mitt första barn så man har ju ingen aning om vad som är normalt och inte!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?