Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2014-08-07 10:08:53 följande:

Postafen måste man få det på recept eller finns det receptfritt?

jag har inte tid hos barnmorskan förrän nästa fredag! Och jag börjar känna mig vädligt matt och hängig för jag är konstant illamående och svårt att behålla nån energi alls..

Det finns receptfritt - det är mot åksjuka :) Fråga på apoteket så hjälper dom dig säkert. 
  • Villhaenbebbe

Vi har en resa till USA inbokad över jul och nyår - jag kommer då flyga i vecka 28 samt 30. Jag vet helt ärligt inte om jag vågar det, det känns väldigt riskabelt när det är så långa flygresor (mellanlandning både på dit och hemvägen)

Vi ska åka dit och fira min pappa som fyller 50 och det känns jättejobbigt att inte kunna följa med, han kommer bli så ledsen (såklart kommer han bli glad att han ska bli morfar, men besviken att jag inte kan följa) 

Jag ska prata med BM om detta vid inskrivningen, jag vet att man kan flyga då - men risken finns ju att bebisen kommer då, även fast risken är liten.. 

• Villhaenbebbe
    Skumbollen skrev 2014-08-08 15:44:14 följande:
    Om du kan flyga är nog inte det viktigaste du skall kolla upp. De flesta reseförsäkringar täcker bara fram till vecka 28, skulle det hända något under resan så blir det till att betala själv. Sen har jag för mig att inresereglerna är rätt hårda i USA och skulle de vid gränskontrollen bedöma att det är för stor risk att släppa in dig så blir det till att vända på klacken och åka hem igen. Lycka till med googlandet :)
    Tro mig googlandet är jag expert på och har redan gjort haha - det finns försäkringar som täcker upp till v.32.  

Men det är inte bara flygandet som du säger som problemet heller. Hela min familj har börjat planera besök på diverse nöjesfält, shoppingcenter osv osv. Det känns tungt att man kanske inte kommer kunna vara med på allt eller inte heller ha orken för att gå runt i flera timmar. 

Jag är absolut inte ledsen på något sätt att jag är gravid (snarare ÖVERLYCKLIG) - jag är bara ledsen att jag inte kan vara med på resan helhjärtat om ni förstår vad jag menar. 
    Pappa har sett fram emot och planerat detta länge. Men som sagt, inget beslut är taget ännu, jag ville bara vebtilera lite :)
  • Villhaenbebbe
    Pyret 85 skrev 2014-08-08 15:57:14 följande:

förresten, har ni andra någon "känsla" av vilket kön som bor i magen? Jag är helt bombsäker på att det bor en liten kille i magen. drömde också härom natten att det var en pojke.

Jag har en känsla av att det är en tjej där inne - vet inte varför men det känns bara så! :)
  • Villhaenbebbe
    Hanna1989 skrev 2014-08-13 12:30:21 följande:

Är det någon mer som har riktigt konstiga cravings? Förra veckan hade jag 2 dagar då jag enbart va sugen på Findus grönsakssoppa, idag mår jag illa utav att bara tänka på den och kan enbart tänka mig att äta Gorbys piroger ( inte så bra näring för babyn men är det den enda näringen jag kan få i mig idag så är det bättre än inget ; ) )

Även mariekex, frukt, morötter och skorpor funkar Haha

Jag har ganska strikta matvanor annars med mycket bra och nyttig mat men just idag går det bara inte.

Koffeinet däremot har jag inte rört på en vecka nu och det känns superbra! Inte ens sugen.

Haha jag är precis som du. Var här om dagen så jäkla sugen på en sallad från ett specifikt ställe i stan - tyckte det var jättegott. 
    Nu är det min värsta mardröm att behöva äta sällad därifrån, vänder sig i magen när jag tänker på det.. 

Jag kan få dille på en viss mat och bara MÅSTE ha den, senaste dagarna har det varit köttfärsfrestelse (?? sån man fick i skolan), våfflor och rostbiff. Det är är saker som jag vanligtvis inte äter.. haha
    Min sambo har fått åkt till affärn dagligen för att inhandla så jag kan få mina specifika maträtter.. 

Jag är överlag jättesugen på frukt, fruktsallad, smoothies, paprika och annat som känns "fräsht" :) 
  • Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-08-15 18:03:46 följande:

Är det någon som känt att det ilar i livmodern? Är i v11 och idag har det känts som att set ilar eller som lätta huggningar lite snett till vänster i livmodern.. Vad kan det innebära?

Jag känner också så och är i vecka 9. Hugger till i vänster sida, men aldrig känt nått i höger sida haha..

Jag får även ibland ont så det känns som sendrag i livmodern, men det varar bara nån sekund :)

Nu har ryggen dock börjat värka, i ländryggen och ner mot svanken. Jag har aldrig ryggvärk annars så det är lite obehagligt när man inte är van!
  • Villhaenbebbe
    Kpax skrev 2014-08-15 22:19:25 följande:

Jag har inte heller någon koll på vilka alla (någon) är :)

Idag är det jäkligt kämpigt med hormonerna. Jag har hatat min sambo och gråtit två gånger idag, helt sjukt, jag är egentligen sansad.

Illamåendet håller i sig, och magen är fortfarande knackig.

Brösten är ömma, men till min stora glädje är mina BHar lite för små nu. Äntligen bröst! ;)

Ja det är väl allt jag har att komma med.

Ska ni ta magbilder? När börjar ni isf med det?

Haha känner igen humöret.. Storlipa igår då jag knäckte en nagel hahah..

Jag ska ta magbilder, tänkte börja nu faktiskt :) är i vecka 9!
  • Villhaenbebbe

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

• Villhaenbebbe
    Apricosen skrev 2014-08-21 20:34:23 följande:

Varför är det inte vanligt att ha ont nu? När jag fick mf hade jag däremot inget ont alls,

Av det jag läst så verkar ryggvärk så tidigt vara ovanligt och komma igång senare i graviditeten.

Ringde även min mamma som sa att det måste bero på nått annat än bebisen (har dock aldriiiig ont i ryggen annars)

Nu är jag inte dum och tror på allt min mamma säger eller allt som står på internet. Haha.. Vill mest bara kolla om någon upplever samma för att lugna min oro
  • Villhaenbebbe
    Storkbo skrev 2014-08-21 21:16:20 följande:

Villhaenbebbe...jag är i v 13 å min ryggvärk har kommit denna vecka...känns som länden ska gå av...eftersom ja har så himla lågt blodtryck vill ja helst ligga just nu pga yrseln å mattheten...det uppskattas inte av ryggen...vet ju knappt hur ja ska ligga så inte ryggen ska värka...

Men ja har lovat mig själv att inte klaga utan bara vara glad för att ja är gravid efter allt som varit ;)

Tack för svaret :)

Åh jag känner med dig, har nog inte riktigt lika ont som dig, men är ändå fruktansvärt obekväm när jag ska sova/ligga ner. Min snälla sambo improviserade ihop en vetekudde (fast med ris i haha) som jag ligger med i sängen just nu. Känns iaf lite bättre!

Hoppas det snart blir bättre för dig med! :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?