Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-21 01:39:51 följande:

Fråga: när man får förvärkar, eller värkar, var sitter smärtan då? I hela magen eller bara i underlivet? Jag fick just sån otrolig smärta, men bara längst ner i magen/underlivet. Vet inte vad det var. Bäbisen rörde sig dessutom massor samtidigt och tryckte ut kroppsdelar åt slöa håll på obehagliga sätt. Undrar om han släppte sin fixering och vände sig? Eller om det var ett smakprov på en värk?

Exakt som dig har jag känt senaste veckan, min lille var dock ruckbar sist så börjar misstänka att nu kanske han fixerat sig. Känns ibland jäääätteobehagligt när han rör sig och gör ont liksom fram på blygdbenen och ner i fiffi, blir nästan som ett hugg och jag tappar andan. Detta är dock inte i samband med att magen blir hård eller så, så jag tror inte det är förvärkar för mig iaf!
  • Villhaenbebbe
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

GRATTIS!!!! :) :)
  • Villhaenbebbe

Nu var det längesen man kollade in här och oj vad det hänt grejer!

Grattis till alla som fått sina bebisar!! Så kul att det poppar ut små gryn dagligen nu :) :)

Själv har man 14 dagar kvar till BF idag, men har åkt på 40 graders feber och halsont, så nu får han mer än gärna stanna kvar där inne tills det gått över.. Men så snart jag är frisk är han varmt välkommen, längtar så ofattbart mycket nu! :)

• Villhaenbebbe

Nu behöver jag lite råd för att kolla med er om det kan vara så att min slempropp börjat släppa, idag vid 16 så låg det en slemmig klump i trosan när jag skulle kissa, den var grumlig gul/vit och som snor i konsistensen. Inte mer än en tesked.

Sen så nu när jag skulle kissa för kvällen så kom det mer, då såg det ut som någon snytit sig på toapappret ungefär. Inget blod i den eller så! Ber om ursäkt för äckelinfo, men vet att detta tagits upp tidigare :) luktade även och det var helt luktfritt.. Tror ni det kan vara slemproppen som börjat släppa?

• Villhaenbebbe

Vi har också fått vår pojke, i måndags kom han, 5 dagar innan beräknat :) jag hade en jättebra upplevelse av förlossningen och det var över alla mina förväntningar!

Dock kämpar vi lite med amningen, tar länge innan han får bra grepp och när han väl får det suger han bara någon minut innan han börjar skrika och tappar greppet! Så nu har jag amningsnapp som hjälp, då får han ett fint grepp och suger länge! Och verkar mätt och nöjd :)

Lycka till alla som har förlossningen kvar och grattis till alla bebisar :)

• Villhaenbebbe

En update från oss!

Lillen sover väldigt mycket och är så snäll, sover på nätterna men vaknad 2-3 och 6-7 för att äta :)

BVC var på hembesök idag och han har gått upp i vikt, 100g sen i fredags. Vilket jag tyckte kändes lite, men hon sa att det var helt normalt.

Dock så är han gul (har varit det sen dag två) och hon nämnde att det är därför han sover mycket. Men eftersom han äter och bajsar/kissar som han ska samt går upp i vikt så ska jag inte oroa mig.

Men nu trodde ju jag bara att jag hade fått en snäll bebis och inte att han sov pga gulsotet. Så nu blir jag orolig att han är för slö och äter för lite. Han äter 5-15 min per bröst trots att vi använder amningsnapp, har läst att amningen oftast blir längre då..

Någon fler som har/haft en bebis med gulsot? Är era bebisar slöa?

• Villhaenbebbe
    Mildamilda skrev 2015-04-06 17:39:24 följande:

Ni som pumpar bröstmjölk, vad har ni för pump? Jag har en äldre Philips avent , manuell, och den funkar inte, vet inte om det är fel på den eller om jag inte kan...

Jag har en medela harmony manuell pump och den funkar toppen för mig, får ut 100-150 ml när jag pumpar med den! Men jag har hört att det kan variera myclet och gör vissa funkar det inte att pumpa.. Har du ingen kompis som har någon pump av annat märke som du kan testa med? :)
  • Villhaenbebbe
    niobit skrev 2015-04-06 20:50:52 följande:

Hallå allesammans!

Längesedan jag skrev i tråden nu men jag läser varje dag :) Vi fick en liten flicka den 25 mars kl. 19.36 tre dagar innan BF.  Hon föddes 13 h efter vattenavgång. Häftigt att uppleva att vattnet gick, och vilka määäängder med vatten det var! Förra gången tog dom vattnet på mig. Förlossningen gick snabbt efter att latensfasen var över. Hon föddes 1 h och 15 min efter jag började känna styrka i värkarna och tre krystvärkar senare var hon ute! Det var en bra förlossning och jag känner lite sorg över att det förmodligen var den sista. Vi har ju redan en pojk på snart fyra år och känner oss ganska nöjda.

Amningen fungerar efter lite bök bra. I början kom möjlken alldeles för snabbt så jag fick lägga mig ner. Nu går det bra att sitta upp så länge jag håller ett finger liksom över vårtan så det inte rinner så fort.

Dottern ska förmodligen heta Julie, det är sambon som velar lite innan vi bestämmer helt, inte för att vi har något annat alternativ ;)  Nätterna här hemma är lite sådär. Hon är mycket vaken och lite missnöjd ibland. I¨går skrek hon en timme annars skriker hon bara korta stunder. Jag är rätt så ovan bebisar som ens skriker då sonen var så _otroligt_ tyst och jag är livrädd för k - ordet och hoppas hennes mage ska få vara lugn. Igår var jag helt vimmelkantig av sömnbrist då hon var vaken mellan 01,30 - 05,00. Hon somnade en gång emellan där men då vaknade hon när jag la över henne i nestet.

Vi har inte varit på besök hos BVC ännu då vår sköterska varit sjuk. Så vi har inte börjat med d-droppar. När gjorde ni det?

Jag sprack bara lite lite på förlossningen så jag behövde inte sy. Men jag kan tycka att det kliar liksom i själva underlivet nu. Tänkte ett tag om det var svamp men kan det kanste vara någotannat? Kliade till så dant att jag har haft sveda halva dagen... hehe.

Avslaget kommer och går. Det kan vara borta i nästan två fagar för att sen komma tillbaka med besked.  

Kram på er allesammans!

Gud! Känner igen mig i så mycket du skriver!

Känner mig också ledsen över att det är över. Jag vill dock ha fler barn då detta var mitt första men jag är ledsen för att jag aldrig kommer få uppleva en förlossning för första gången igen och en så bra förlossning dessutom!

Hade också en superbra förlossning och behövde inte sy något, fick bara ett blåmärke där nere som gjorde lite ont ca 2 dagar efteråt sen så har det känts som vanligt tills nu, två veckor efter har det börjar klia så sjukt mycket! Misstänker att det är svamp eller så är det för att man måste ha bilda hela tiden och aldrig får lufta (jag sover vanligtvis helt naken). Tänkte ta upp detta på BVC när jag ska dit på torsdag innan jag behandlar för svamp!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?