BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Haha och här i vecka 31, känns som om ungen ska raml ur fiffin vilken dag som helst och har sjuka sammandragningar. Dock får han gärna stanna iaf 6-7 veckor till. Puhhjhh
Haha och här i vecka 31, känns som om ungen ska raml ur fiffin vilken dag som helst och har sjuka sammandragningar. Dock får han gärna stanna iaf 6-7 veckor till. Puhhjhh
Men gud, tänk att du är så långt gången redan! Du kommer föda innan jag ens hinner sluta jobba (och när jag slutar jobba har jag drygt tre månader till bf), jag som tycker att jag kommer få tätt mellan barnen! :D
Roligt!
Haha, ja hur tar man det lugnt?? Ser inte så värst mycket fram emot att vara höggravid och jaga barn i sommarvärmen, hehe.
Klart det kommer gå bra! Jag räknar med några tuffa månader (Första hade kolik och sov bara 30min åt gången), men sen blir det nog bra!
Vi var också helt oskyddade nu när lillebror blev till och sa händer det så händer det. Men det lustiga va att just när han blev till så var vi i Sthlm och bodde på hotell, för första gången utan bebis, så vi passade på att ha lite roligare sex än missinären (i extrem tystnad för att inte väcka Olle), och under denna resa kom han aldrig i mig, så visst kan det hända ändå! :) hoppas det löser sig för dig, vare sig det är mensen eller graviditet!
Ultraljud idag. Allt såg bra ut, men blev flyttad fem dagar åt fel håll den här gången också. Nåja, vad är väl fem dagar när bebisarna ändå inte passar sina BF-dagar.
Könet får bli en överraskning, men gissar på en tjej till :)
Alltså jag blir tokig på min son! Han är en sån jäkla rackarunge. Gör bara hyss, och skrattar hysteriskt när man säger åt han. Ibland kan jag ju inte göra annat än att skratta åt han... Gräver han inte ur jord ur blomkrukorna så rullar han ut hela toarullar, eller äter kattmat, eller river ur alla lådor i köket, eller klättrar upp på fönsterbrädan, eller häller ut pappas snus, eller spottar tutten i toaletten, eller... Ja ni förstår... Han hinner överallt. Och jag med min stora gravidmage har inte en chans att hinna ikapp han. Sitter vi och leker på golvet och han bestämmer sig för att springa iväg har han ju minst 10 sek försprång.
Tack o lov att man kan börja vara ute med dom, idag har vi haft 18 grader och sol så vi åkte in till en större lekpark (än den lilla i byn) och lekte 1,5h timma imorse med ena svägerskan och min syster (med barn såklart).
Jag mår faktiskt rätt bra! Börjar känna mig rätt otymplig, fast jag har rätt liten mage ;) vissa rörelser gör ont (det värsta är typ om man ska dra till mattan med foten, det gör jätteont i skelettet kring musen). Annars kan jag inte direkt klaga! V 34 idag :) hur mår du då? Inte länge kvar för dig!
Ligger och vilar med Folke och känner hur minihopp buffar runt i magen. Får lite ångest när jag tänker på vilka intensiva år som ligger framför oss... Hur vi ska orka med!? Mini i magen var ju som sagt inte planerad även om han är välkommen. Har foglossning och mår ganska dåligt i graviditeten just nu och är bara i vecka 30. Har tur som har min man hemma100% på pappaledighet och att jag jobbar... För helgerna är värst när jag kånkar runt på Folke eller plockar efter honom.
Vet ju att det löser sig men just nu känns det läskigt detta!
En fråga angående utomhuslek. Vad har ni på era 1åringar nu i sandlådan då galon är för varmt och vanliga brallor blir så jätte smutsiga? :/
Vi har fått problem på kvällarna med O, och jag tycker det är så svårt när man inte blir klok på vad som är tokigt. Han lägger sig vid 19 för att sen vakna och skrika som en tok vid ca 21, och inget annat hjälper än att ta upp honom. Då blir han pigg och är vaken till 23-00 för att sen somna med mig i sängen och sova ostört till morgonen. Han har säkert i 9 mån sovit utan problem på kvällarna så det här något nytt.
Jag börjar tänka att han kanske sover för mycket på dagen nu? Dagarna ser ut som följande
Nångång mellan 5:30-6:30 - morgon
9-10:30 sova förmiddag
13:30-15:00 sova eftermiddag
19 - lägga sig för kvällen
Alltså ca 13,5h per dyng? Eller räknar jag fel? *gravidhjärna*
Hur sover era nu? Jag är ju gravid i v 38 och sover med Olle på dagarna nu för att orka, känns också jättejobbigt att hålla på å peta i detta då vi när som helst ska få lillebror. Så typiskt att det ska börja strula med sömnen nu. Han har fått två nya tänder nu i dagarna så kanske kan vara det också? Någon som har liknande problem?