Inlägg från: Lejonhierta |Visa alla inlägg
  • Lejonhierta

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-08-07 15:12:44 följande:
    Tycker absolut att det låter helt normalt att känna sig "som vanligt" en dag. Speciellt i början av graviditeten. Sen kommer dessutom de beryktade "spökveckorna" v 11-15 typ då man ibland inte har några symptom alls kvar och än kan man inte känna bebisens sparkar och man har inte fått någon bebismage att prata om heller (oftast iaf )
    Haha jag var hos läkaren idag för ännu ett ul i denna struliga graviditet. Är i v 10. SSk samt läkare kommenterade min jättebula, ser ut som jag är i 6 månaden Oskyldig
    Har bara ett bowlingklot och inget mer. Skrattande
  • Lejonhierta
    bb2014 skrev 2014-08-07 17:27:09 följande:
    Jag undrar om det är för att vi gjort IVF? jag har en kula redan i vecka 9. Glad och det är ju roligt, men jobbigt innan man vill att allmänheten ska veta.
    Ja fy, jag fick första frågan från utomstående redan i v 6. INTE kul, nu kan jag väl känna att skit samma, förutom att jag är gigantisk om magen så mår fostret bra så risken att vi förlorar denna också är ganska liten... Får ta den smällen då..
  • Lejonhierta
    Pojkmamma01 skrev 2014-08-08 17:58:56 följande:

Är det nån som känner av fogarna?

Precis som när jag var gravid med min son i 10:e veckan så har jag börjat få ont mellan benen.. Som i benet under vänster blygdläpp.. Ilar rakt upp i "Fiffan"..

Med den graviditeten så släppte det och kom tillbaka i 7-8 månaden. Med besked.

Japp, har haft sk trochanterbälte för foglossning i snart tre veckor nu och jag är i v 10. Inte jätteont hela tiden men ibland ett helvete. Fogen fram samt vänstra bak smärtar rejält. Högra är av en ridolycka låst och snedställd så sällan jag har ont där.
  • Lejonhierta

Usch, har ju kännt av min foglossning ett bra tar redan. Igår gjorde vi en snabbrunda på ikea, fick vila var och varannan meter och hade ganska ont. Inatt och idag har jag jätteont, så pass ont att jag knappt kan vända mig i sängen. Bara att inse att fortsätter det såhär så kommer jag inte kunna jobba..

Känner mig så ledsen och nedslagen.

• Lejonhierta
    bb2014 skrev 2014-08-09 12:50:11 följande:
    Tråkigt att läsa :( förstår om du känner dig nedstämd. Skickar en kram!
    Tack :)
  • Lejonhierta

Varit på kontroll idag pga missfallet på tvillingen. Solotvillingen mår strålande bra av vad det såg ut. Livlig krabat som sprattlade runt Hjärta.
    Den andra håller kroppen på att resorbera och den motsvarade v 7 enligt dagens mätningar. Nu har jag inga fler ul inplanerade pga missfallet utan det är inskrivning på fredag, då är jag i v 11 och sedan blir det KUB antagligen om en-två veckor och sedan RUL.

För varje kontroll-ul jag gjort så har jag varit mer och mer orolig för att solotvillingen skulle lämna in. Men det känns bra just nu.

Fått byta ut primperan mot lergigan comp och hoppas på mindre biverkningar.

• Lejonhierta
    Chuckiiii skrev 2014-08-13 09:57:31 följande:
    Vetekudden hjälper knappt! Ringde mvc häromdan men nu har det blivit mkt värre!

Det värsta är att jag typ inte har tid att gå dit, jobbar ons-fre och åker på semester på lördag, men måste kanske klämma in det tidig fredag..

Inget fogbälte, är det nåt man kan låna på mvc?
    Hos oss skriver bm remiss till ortopedtekniska och där har jag hämtat ut. Men egentligen menar dom att sånt får man köpa själv. Så då läxade jag upp min bm och sa att jag har ju en bindvävssjukdom och har ortoser i övrigt så jag ska ha remiss. Fick då svaret: vi brukar inte skriva det så tidigt. Ehh nä men så brukar ni inte ha patienter med Ehlers danlos syndrom heller svarade jag och fick min remiss. Så prova fråga efter remiss, för tidigare graviditeter har det inte varit några problem.
  • Lejonhierta

Märkligt, jag har gjort 8 UL i den här graviditeten och är i v11. Dels för MA sist men dels för tvillinggraviditet som ju resulterade i dålig tillväxt på ena och som blev ett missfall, så har ju en kvar nu. Tror dock att jag inte behöver fler ul nu, utan det är KUB och RUL som gäller framöver. De har även tagit Hcg i denna grav. Så här är de absolut inte snåla.

• Lejonhierta

Här i Kronoberg (Växjö med omnejd typ) så erbjuds alla gravida KUB. Tidigare erbjöds de över 35 fvp men det har man tagit bort och erbjuder som sagt samtliga. Fvp erbjuds du bara om KUB visar större sannolikhet än 250. Har förstått att just sannolikhetssiffran skiftar också över landet och en del har 300 och någon 400. Tycker 250 känns lite snålt.

Jag är 39 i år och hade tänkt fvp men nekas nu det så det blir KUB. Visar det nära sannolikhetsgränsen så gör vi fvp.

• Lejonhierta

Ja det lär ju inte så trevligt. Kunde ju skrivit att det inte finns möjlighet till ultraljud imorgon.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?