Inlägg från: Lejonhierta |Visa alla inlägg
  • Lejonhierta

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hoppar in här jag med. Väntade tvillingar fram till i torsdags då jag fick missfall på tvåan som varit lite slöare än ettan sedan start. Massor med ont och ivf därav tidiga ul.

Har bf ca 10/3 och det blir femte barnet.

Kaskadkräks minst en gång per dygn och gjort i två veckors tid, så min ständiga vapendragare är en liten rulle soppåsar. Postafen hjälper inte ett smack. Har tyvärr även redan foglossningar vilket beror på min bindvävssjukdom som gör att jag är lösare normalt i alla leder och fogar.

Tycker allt smakar läskigt sött och humöret är halvlabilt åt det irriterade hållet. Annars är väl livet rätt hyfsat....

• Lejonhierta

Tack, ska på ul om två timmar för att kolla hur det ligger till i "enrummaren" , hoppas såklart allt är som det ska med den som stannade kvar.

• Lejonhierta

Tänkte hoppa över liggvagn och satsa på en smidig sittvagn istället. Vis av erfarenheten. Jag är inte den som går promenader och tidigare har jag burit i babyskyddet som även funkat sätta tvärs över kundvagn då man handlar. Det var bara då nr 3 o nr 4 var små som jag verkligen använde tvillingvagn men det är bara 14 månader mellan dom.

Tvättmaskinen kommer få tjänstgöra som skötbord, med en bra plastad tunn madrass och handduk funkar det fint.

Däremot blir det nytt babyskydd till bilen, vill absolut inte köpa begagnat på den punkten.

• Lejonhierta

Oj, händer mycket i tråden då man inte är in och läser på någon dag. Hoppas du får ett bra besked @vaniljhjärtan.

Här är det lite oroligt fram och tillbaka, kroppen försöker stöta ut den döda tvillingen så jag blöder fortfarande, men ettan verkar må bra än sålänge. Trött som tusan och käkar mina järntabletter. Kaskadkräks några gånger per dygn och får ibland inte ens behålla vatten. Igår kväll började jag lipa då jag kräktes upp ett glas juice som kom både via mun och näsa eftersom det kommer så häftigt. Gör verkligen ont att få magsafter i näsan och i luftröret. Kände mig så jäkla liten och klen. idag har jag peppar peppar än sålänge fått behålla ett halvt glad pepsi, en kopp te samt en fralla och 4 salta kex, fördelat på två små måltider. Får en ofrivillig bantningskur -precis vad jag behöver -NOT. Är ju klent byggd sedan tidigare.

Hoppas ni alla får en fin dag. Kramar.

• Lejonhierta

Tack... fast ska jag se bakåt på tidigare grav så kan jag nog räkna med att kräkas minst 8 veckor till om jag har otur... Obestämd

• Lejonhierta

Nope, inte sjukskriven, har semester en vecka till och sedan börjar jag mjukstart veckan därpå, har 6 veckorsschema och en av de veckorna så har jag bara ett arbetspass, må vara 18,5 timmar men ändå...
    Fast vi pratade om det igår jag och sambon, mår jag såhär om två veckor så får de banne mig sjukskriva mig. Jag jobbar med lindrigt utvecklingsstörda som har ganska grav NP-diagnostik, i huvudsak autism och det skulle inte fungera att be brukarna " vänta lite -jag ska bara kräkas klart först".

Å andra sidan har vi en hel del hot och våld, så de som är gravida brukar bli avstängda från jobbet från mitten av grav. Återstår att se.....

• Lejonhierta

Nja, vi får se, tror chefen tänker omplacera mig till kontorstjänst under henne. Varit på tal tidigare. De ville även jag skulle söka tjänst som vik. verksamhetschef då den andra chefen ska vara föräldraledig från november. Men kändes inte aktuellt nu. Vet ej om chefen vet, men mina kollegor vet samt vår ssk eftersom det är ivf. Chefen har vetat om de två tidigare försöken, men hon gick på semester lagom tills vi drog igång och sedan gick jag på semester...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?