Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-02-17 11:18:17 följande:

fattar inte hur ni med barn sedan tidigare får ihop det! Tycker det är mycket nu med BM-tider och föräldragrupp osv. :) att därtill ha sjuka barn och usamtal? Phu!  Hat's off to you!

Det går av bara farten tillslut. Mina är ju ganska stora blir 9år och 6år så dom kan ju underhålla sig själva och leka med kompisar. Men man vill ju gärna vara där för dom. Speciellt när dom är sjuka.

Du märker om/när du skaffat syskon att man blir expert på att bolla med toabesök, matlagning, tvätt, disk, leka, naptime o.s.v

En sak som vi levde gott på när barnen va lite yngre, ibland även innan jag blev gravid va "Bolibompa sex" då passar man på att ta en snabbis mödans dom kollar på Bolibompa och varvar ner inför natten. Haha, förlåt om det låter galet ;)
  • Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-02-17 17:05:58 följande:

Haha, Bolibompa-sex, sjukt roligt . Dessa två blev nog till genom "passa på medan dottern sover middag"-sex

Nu kan man ju passa på lite oftare när dom är ute, spelar tv-spel eller tränar. Men har varit en bra hjälp när man vill mysa till det i vardagen.

Den här babyn blev nog till när vi va ute och "fixade" i lilstugan på landet när barnen, deras farmor, farfar, faster mediamonopolet & barn va vid bryggan & bada... Haha
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-02-17 15:18:00 följande:

Vi kör också "Bolibompasex" varannan vecka när vi har alla barnen här. Annars skulle det aldrig bli av :)

Men våra är 12, 10 och 5 så de två äldsta sitter i så fall vid datorn och den yngsta vid tv'n ;)

Däremot är det jäkligt mycket att rodda när man har flera barn sedan innan. Min man är och skjutsar och hämtar sina pojkar från träningar varenda em/kväll och på helgerna är det cuper och vanliga matcher. Jag försöker underhålla och umgås med min "lilla" med meningsfulla saker utan att anstränga mig alltför mycket.

Jag förstår att ni har det rörigt med alla aktiviteter. Jag tycker det är rörigt med att komma ihåg gympakläder tis, tors. Att tjata igång dottern för ombyte inför fotboll & innebandy träningar o.s.v

Vi får helt enkelt inse att föräldrar (oavsätt antalet barn) är superhjältar ;)
  • Misty W
    Astilbe skrev 2015-02-17 23:56:23 följande:

Tack för riktigt bra länk! Blev så inspirerad att jag hann kontakta en sjukgymnast för att boka in tider för träning och övningar till efter kejsarsnittet

Va bra! Jag hittade mina snitt papper igår och dom vill att man ska ha sätt filmerna så jag passades på att kolla igenom dom så jag hade det gjort ;)
  • Misty W
    Tussludd skrev 2015-02-18 08:19:05 följande:

Ja, det hade varit just något att berätta! Läste gamla trådar på FL igår om en kvinna som tröttnat på att vara gravid och gått på toa och lyckats klämma hål på fostervattnet så att förlossningen kommit igång. 2ggr!! Lät helt otroligt! Själv funderar jag lite över det där med dålig mage, har ni någon erfarenhet av hur lång tid det är kvar från det att magen börjar balla ur? fick nämligen springa på toa 3ggr i går kväll och har varit lite halvkass sista veckan. Hoppas på att det betyder att något händer...

Magen verkar lite skum nu sista veckorna. Min är antingen halv skum & jag springer på muggen flera gånger till att ha tvärstopp. Vissa dagar med tvärstopp blir istället helt Vasia och inte trevligt alls!
  • Misty W
    supervuppan skrev 2015-02-18 08:33:27 följande:

Tack! Nej är 3:e barnet, har en dotter på 8 (9 i maj) och en son som nyss fyllde 5. Så blir full rulle! 

Nästan som mina, dotter som blir 9 i juli och son som fyller 6år i april.

Hur känner dina barn? Sonen blev överlycklig när hanfixk vata att han skulle få bli storebror och inte vara minst längre. Han började rabbla vad vi behövde och ställde upp som barnpassning om vi behövdejobba efter vi kommit hem från sjukhuset ;) dottern tar det coolt, även om hon bara va ca 2år & 9mån när hon fick lillebror ;)

Vet ni va som gömmer sig i magen?
  • Misty W

Idag är det 20 dagar kvar till snitt, ska till bm idag för sammanfattningen. Jag är sjukt spänd ;)

• Misty W
    Cymi skrev 2015-02-18 10:16:44 följande:

Hur ofta känner ni barnet? Min vaknar lite på morgonen runt 7, sedan nån liten puff vid typ 11 och sen sover hon i princip mellan 12-15 eller bara nån liten liten rörelse, sen lite pet med benen och så lugn igen till typ 18, då rör hon sig igen och sedan lugnt till 21-23 nån gång då sätter hon igång som mest på hela dygnet. Känns lite väl lugn men allt är bra på kollarna hos BM så har väl en lugn unge antar jag, känns ju väldigt hemskt om nåt skulle hända så här sent

Jag har nog lite samma ordning på bebisen ;)

Han brukar röja lite efter 20 då alla barn ligger i Sängen, middag, disk och allt är avklarat. Sen kör han lite då och då fram tills jag somnar. Kan va så att jag känner honom liten rand Ärö jag vaknar och vänder mig, men inget som stör.

Varje morgon går jag uppochner kissar samt dricker nästan 1 liter kallt vatten (pga halsbränna kan jag inte dricka så mkt på kvällen och sen äter jag novaliucid på natten) och går sen och sover lite till. Då brukar han gå igång.

Jag är väldigt noga med att komma ihåg om/typ när han röde sig och att han faktiskt rör sig ett par gånger per dygn. För min kompis förlorad sin dotter i v. 37-38 i psd. Minns fortfarande hur hon beskrev att hon satt ute på gräset i solen med sin son och några timmar senare fick hon beskedet att dotterns hjärta slutat slå.

Det har förföljt mig genom både min sons graviditet (hände i samband med att jag fick mitt +) och även denna gången.

Men hon har fått två fina grabbar till efter det, den ena är bara några månader yngre än min son så hon leva raid ganska fört efter

Förlåt om jag skriver så hämska saker! Men detta har varit min stora skräck vid graviditet och första året..
  • Misty W
    pink76 skrev 2015-02-18 10:18:42 följande:

Oj, samma här. 10:e mars är det dags för den lille att komma ut. Jag är hemskt nervös.

Men, men, det är ju bara att gilla läget.

Har du snitt 10:e? Kul att ha nån med samma datum :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?