Cymi skrev 2015-02-18 10:16:44 följande:
Hur ofta känner ni barnet? Min vaknar lite på morgonen runt 7, sedan nån liten puff vid typ 11 och sen sover hon i princip mellan 12-15 eller bara nån liten liten rörelse, sen lite pet med benen och så lugn igen till typ 18, då rör hon sig igen och sedan lugnt till 21-23 nån gång då sätter hon igång som mest på hela dygnet. Känns lite väl lugn men allt är bra på kollarna hos BM så har väl en lugn unge antar jag, känns ju väldigt hemskt om nåt skulle hända så här sent
Jag har nog lite samma ordning på bebisen ;)
Han brukar röja lite efter 20 då alla barn ligger i Sängen, middag, disk och allt är avklarat. Sen kör han lite då och då fram tills jag somnar. Kan va så att jag känner honom liten rand Ärö jag vaknar och vänder mig, men inget som stör.
Varje morgon går jag uppochner kissar samt dricker nästan 1 liter kallt vatten (pga halsbränna kan jag inte dricka så mkt på kvällen och sen äter jag novaliucid på natten) och går sen och sover lite till. Då brukar han gå igång.
Jag är väldigt noga med att komma ihåg om/typ när han röde sig och att han faktiskt rör sig ett par gånger per dygn. För min kompis förlorad sin dotter i v. 37-38 i psd. Minns fortfarande hur hon beskrev att hon satt ute på gräset i solen med sin son och några timmar senare fick hon beskedet att dotterns hjärta slutat slå.
Det har förföljt mig genom både min sons graviditet (hände i samband med att jag fick mitt +) och även denna gången.
Men hon har fått två fina grabbar till efter det, den ena är bara några månader yngre än min son så hon leva raid ganska fört efter
Förlåt om jag skriver så hämska saker! Men detta har varit min stora skräck vid graviditet och första året..