Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag är också sjukligt uttråkad!!!!

Har sonen hemma idag, men han njuter av ledigheten så han ligger med filt i soffan och kollar på film. Jag känner mig rastlös men orkar ändå inte ta tag i nått vajande eller så.

Dessutom så ska sambon ut ikväll, så man blir ännu mer ensam & värdelös!

Ser fram emot helgerna när man kan hänga, men nej då måste han gå på hockey och dricka öl med hans överdrivet törstig kompis! Hade man inte varit så jävla uttråkad & orkeslös så hade jag inte varit så gnällig och bitter! Tror Han ska få köpa hem goda saker som jag kan roa mig med hela kvällen ;) inte långt kvar till man får återgå till det normala livet med en liten dos onyttigheter på lördagar...

• Misty W

[quote=74932414][quote-nick]tovemaja skrev 2015-02-27 11:32:42 följande:[/quote-nick]

Inskrivna och väntar på beslut om de ska ta hål på hinnorna. Bara öppen 3 men har fått vila äntligen!

[/Spännande! Håller tummarna för att du hinner vila lite innan allt drar igång :)

• Misty W
    Kpax skrev 2015-02-27 11:16:44 följande:

Jag passar på att äta en massa gott nu. Jag fattar ju att det fortfarande är onyttigt, men jag skiter i det och unnar mig att äta vaniljmunkar flera gånger i veckan, plus att jag bakar ganska ofta (fast äter inte så mycket av det). Men jag ser ändå fram emot att äta nyttigt igen, och röra på mig, så jag känner inte att jag halkat in i dåliga vanor för alltid. :)

Detta är min sista graviditet så nu ska jag njuta dessa sista 10 dagarna innan jag måste börja fasta inför snittet dag 11.

Tror jag ska be om 2 olika glassar & choklad :) haha
  • Misty W

Ok, tack! Inget jag tänkt på heller.

Men hur funkar det vid kejsarsnitt? Klipper inte dom direkt?

• Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-02-27 20:13:13 följande:
    På mig klipper de direkt men det är ju för att jag väntar två st som dels delar moderkaka och dels måste de snitta genom moderkakan då den ligger i framkant långt ner. Hur det är med enlingar vid snitt vet jag faktiskt inte.
    Jag kommer inte ihåg hur dom gjorde med sonen, sjukt va man hinner glömma på 6år :)
  • Misty W

Idag håller jag nog på att bli tokig. Det drar, svider & hugger i (som det känns) urinblåsan!

Har ni så?

• Misty W
    Murrmys skrev 2015-02-28 06:49:22 följande:

Hej tjejer!

Jag hängde i den här tråden när jag nyligen plussat men sen blev det inte av att jag var in på FL nåt mer...men nu är jag tillbaka ;)

30 år och väntar mitt andra, makens 3:e barn den 7/3 så bara en vecka till BF. Men jag tvivlar Starkt på att bebis kommer då, med sonen gick jag över 17 dagar så mentalt är jag inställd på att få barn runt den 20:e ;)

Jag har mer förvärkar än förra gången men det är inget som är direkt smärtsamt, däremot är fogarna mitt hatobjekt, de begränsar mig som tusan! Får gå till min massör 2 ggr/v för att hålla det i schack.

Och jag har så mkt större mage denna gång, ligger på tvillingkurva men bm säger inget speciellt om det, jag är lite nojig över att det ska vara en bamsebebis eller att något är fel. Har sf mått 37,5 nu i v 38+3 och har gått upp apmycket i vikt, 16 kg sen inskrivning och 20 sen jag blev gravid typ :(

Hur går det för er andra? Är det någon som fött redan? :) finns det någon lista där alla bf och information är?

Ha en skön lördag allihop!

Jaha.. Då ligger nog jag också på tvillingkurvan ???? jag har 38.5 i sf och hon tyckte att den va närmre 39, men får inte skriva in det förns den passerat 39 sa hon. Jag va i 37+1 i onsdags när hon mätte ;)

Fast mitt andra barn va stor (5085g, med snitt 39+0) så räknar med att den här sonen följer sin bror. Tror att han kanske är lite längre men inte lika tung. Honom plockar dom ut 10/3 med snitt och kommer då va i vecka 39+0

Min första kom via igångsättning 20 dagar sent pga att jag föll mellan stolarna. Hon vägde 4440g så jag kör på stora barn ;)
  • Misty W

Mina barnmorskor jag haft (olika vid alla 3 barnen) plus att dom på SöS räknat på att bf dagen är 40+0, men samtidigt är det ju så olika på vad dom vill att man svarar när dom frågar vilken vecka man är i. Vissa vill veta ex 36+4 medans den andra vill veta det som v.37

En hel djungel runt graviditeter & barnafödande :)

• Misty W
    tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

Åh grattis!!!!! Va kul att han kommit. Hoppas att låt gått bra!

Då har vi väl 2 tappra krigare i tråden än så länge!

Längtar ihjäl mig efter åran nu när bebisarna börjar göra entré!

Min barndomsvän fick sina tvilling grabbar igår i v.33+4 (?)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?