BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Det verkar som att vi behöver en "gå ner i vikt efter förlossningen" tråd oxå ;)
Det verkar som att vi behöver en "gå ner i vikt efter förlossningen" tråd oxå ;)
Ja, som ni ser ligger jag vaken, sen tresnåret ungefär och läser igen lite i tråden och kastar ur mig nattliga funderingar.
Ang vikt, träning och kroppens reaktioner så ska det verkligen bli intressant att se vad den kommer ta sig för framöver. Den har ju reagerat på många nya sätt bara under graviditeten. Kroppsreaktioner som förvånat mig: inget illamående alls - hade räknat med lite åtminstone. Foglossning - det hade aldrig slagit mig innan. Halverad kroppsbehåring - någon mer? Slutat svettas nästan helt - trodde på motsatsen. Så vad ska den hitta på framöver? Under förlossningen? Därefter? Den har ju helt klart ett eget liv.
Nej, vi har inte sex längre tyvärr. Jag vill ha sex varje dag, men han har tappat all lust. Sist var på nyårsafton, efter lite "tjat" ifrån min sida. Han jobbar borta på veckorna och orkar/vill inte på helgen =(
Pissdag som gravid . Tycker att jag ändå sov helt ok inatt men känner mig ändå som en klubbad säl. Dottern fick feber igår IGEN (känns som hon varit mer sjuk än frisk de senaste tre veckorna...) och har såklart varit gnälligare än vanligt vilket går ut över stackars maken då jag verkligen inte kan hjälpa till med något alls typ
Har iaf lyckats packa ner bebisarnas grejer i bb-väskan samt två par mjukisbyxor till mig, ett par tights och en tunika att åka hem i samt ett par stödstrumpor. Tydligen rekommenderar sjukhuset att man använder stödstrumpor i 6 veckor efter snittet.
Ja och så har vi fått snittdatum också och hade gärna skrivit ut det här men iom att jag vet att det finns några som läser denna tråd som känner oss "irl" så får jag nog avstå då vi vill att det skall bli en överraskning för vännerna likt det blir om man föder vaginalt
Men vi får väl se om de stannar inne så länge. Medel för tvillingar är att födas i vecka 36+4 har jag för mig.
Stödstrumpor rekommenderas för att minimera risk för blodproppar.
Det där med vikten är knepigt :)
Nått jag kan bli tokig på är när Folk jag känner frågar:
-hur långt Det är kvar?
-Knappt 3 veckor.
-Det ser verkligen inte ut som om du ska föda barn om 3 veckor!"
-ok, men det ska jag, har gått upp över 20kg redan, så så liten kan jag inte va.
- VA?! Det syns inte.
Nähä, då är min fråga hur fet dom tycker jag ser ut annars?! Haha
En kollega frågade "fast du väger fortfarande tvåsiffrigt va?" för flera månader sedan, då vägde jag inte ens 70kg... Hon har iofs inte alla bestick i lådan.
Det här med vikt och om magens storlek är väldigt olika. Jag fick frågan många många gånger om vi verkligen var säkra på att det bara var en? Medans nästa person jag mötte inte förstod att jag var gravid när jag väntade dottern.
Den här gången var städtanten på jobbet värst, hon kom en dag och undrade vad jag ställt till med? Jag fattade men spelade dum, vad då ställt till? Då sa hon att hon hört att jag var gravid igen, och hon hade tänkt att jag blivit tjock, men jag var ju redan tjock så hon hade inte vågat kommentera.
Jaha, då va det måndag och första dagen på ännu en vecka!
Jag ligger vaken ensam i sängen sen sambons klocka ringde 05:00 & han åkte till jobbet vid 05:30. Är det bara jag som tycker att vardagarna är som transportsträckor? Från helgen dör man gör saker ihop till vardagen så man går på rutin & autopilot med siktet inställt på häng med sambo & barn när fredags kvällen kommer.
Börjar bli lite tråkigt! Gör jag har tröttnat på att va ensam på dagarna. Och nu är kroppen så seg att den stretar emot om jag går för fort, plockar runt på golvet för mkt, står för länge o.s.v
Men dom sagt så är det måndag idag & ett oskrivet blad är upplagt!
Trevlig vecka!