Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Det verkar som att vi behöver en "gå ner i vikt efter förlossningen" tråd oxå ;)

• Misty W
    Mimipig skrev 2015-02-15 04:29:40 följande:

Ja, som ni ser ligger jag vaken, sen tresnåret ungefär och läser igen lite i tråden och kastar ur mig nattliga funderingar.

Ang vikt, träning och kroppens reaktioner så ska det verkligen bli intressant att se vad den kommer ta sig för framöver. Den har ju reagerat på många nya sätt bara under graviditeten. Kroppsreaktioner som förvånat mig: inget illamående alls - hade räknat med lite åtminstone. Foglossning - det hade aldrig slagit mig innan. Halverad kroppsbehåring - någon mer? Slutat svettas nästan helt - trodde på motsatsen. Så vad ska den hitta på framöver? Under förlossningen? Därefter? Den har ju helt klart ett eget liv.

Illamåendet varade bara fram till v.14 denna gång. Tidigare 2grav höll det i dig mer eller mindre hela grav.

Foglossning hade jag med nr.2 och låg då sjukskriven & orörlig från v.16. Denna gång har jag bara kramper i ben och rumpa på nätterna så måste bända mig var 20:e minut.

Kroppsbehåringen har jag inte funderat på, men naglar & hår växer dom ogräs.

Svettas som en gris denna gången! Rinner nästan om mig efter nån sekund. Tur man inte luktar!

Så eftersom denna graviditet varit helt olik dom 2 andra så hoppas jag att alla kilon ska försvinna spårlöst under natten efter snittet! Haha
  • Misty W
    Smulan 89 skrev 2015-02-15 18:21:01 följande:

Nej, vi har inte sex längre tyvärr. Jag vill ha sex varje dag, men han har tappat all lust. Sist var på nyårsafton, efter lite "tjat" ifrån min sida. Han jobbar borta på veckorna och orkar/vill inte på helgen =(

Jag är super kpt nästan hela tiden, men jag känner mig helt avtänd när jag väl har haft sex, vilket inte är många gånger sen +.

Hade igår av nån anledning, bara blev så. Men snart är detta över och då kommer man nog tända till igen.

Min sambo vågade sex när jag väntade första barnet. Han va ung och inte så påläst så när min mage dök upp runt v.25 så trodde han att han skulle olla babyn i huvudet vid sex.

Andra barnet så hade vi sex då & då, och denna gången så tror jag att vi har haft sex 3 ggr sen v.12 :/
  • Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-02-15 18:40:30 följande:

Pissdag som gravid . Tycker att jag ändå sov helt ok inatt men känner mig ändå som en klubbad säl. Dottern fick feber igår IGEN (känns som hon varit mer sjuk än frisk de senaste tre veckorna...) och har såklart varit gnälligare än vanligt vilket går ut över stackars maken då jag verkligen inte kan hjälpa till med något alls typ

Har iaf lyckats packa ner bebisarnas grejer i bb-väskan samt två par mjukisbyxor till mig, ett par tights och en tunika att åka hem i samt ett par stödstrumpor. Tydligen rekommenderar sjukhuset att man använder stödstrumpor i 6 veckor efter snittet.

Ja och så har vi fått snittdatum också och hade gärna skrivit ut det här men iom att jag vet att det finns några som läser denna tråd som känner oss "irl" så får jag nog avstå då vi vill att det skall bli en överraskning för vännerna likt det blir om man föder vaginalt

Men vi får väl se om de stannar inne så länge. Medel för tvillingar är att födas i vecka 36+4 har jag för mig.

Ja men nu är du iallafall start klar om dom tänker komma ut tidigare.

Tråkigt för oss att inte ta del av fin nedräkning till ev. Snitt, men jag förstår dig helt!

Vi har bara sagt datumet till våra föräldrar pga barn & hundvaktande. Sen vet sambons chef och kanske 4 vänner. Inte änns våra barn vet datum pga att då vet hela skolan och dagiset så ska det tjatas & ha sig.
  • Misty W
    Mildamilda skrev 2015-02-15 20:01:04 följande:

Stödstrumpor rekommenderas för att minimera risk för blodproppar.

Oj, det sa dom inte till mig förra gången. Då ska jag rita fram mina stödstrumpor som jag har någonstans.
  • Misty W

Det där med vikten är knepigt :)

Nått jag kan bli tokig på är när Folk jag känner frågar:

-hur långt Det är kvar?

-Knappt 3 veckor.

-Det ser verkligen inte ut som om du ska föda barn om 3 veckor!"

-ok, men det ska jag, har gått upp över 20kg redan, så så liten kan jag inte va.

- VA?! Det syns inte.

Nähä, då är min fråga hur fet dom tycker jag ser ut annars?! Haha

• Misty W
    Kpax skrev 2015-02-15 21:46:19 följande:

En kollega frågade "fast du väger fortfarande tvåsiffrigt va?" för flera månader sedan, då vägde jag inte ens 70kg... Hon har iofs inte alla bestick i lådan.

Fyfan! Ja kollegor är spännande dom. Min ena kollega ville så gärna säga att hon tycker jagblivit tjock så hon tog bakvägen med ett: min dotters kompis gnäller om att hon är så liten och ni ska ju ha nästan samtidigt så det är tur att hon inte träffar dig.

Skillnaden är kanske några år i ålder + att jag väntar min 3:e & får stora barn, medans hon är typ 20 & väntar första barnet.

Folk fattar inte att vi alla är olika..
  • Misty W
    LillLouise84 skrev 2015-02-15 22:06:58 följande:

Det här med vikt och om magens storlek är väldigt olika. Jag fick frågan många många gånger om vi verkligen var säkra på att det bara var en? Medans nästa person jag mötte inte förstod att jag var gravid när jag väntade dottern.

Den här gången var städtanten på jobbet värst, hon kom en dag och undrade vad jag ställt till med? Jag fattade men spelade dum, vad då ställt till? Då sa hon att hon hört att jag var gravid igen, och hon hade tänkt att jag blivit tjock, men jag var ju redan tjock så hon hade inte vågat kommentera.

Så sa mina kollegor från andra avd. Dom fatta inte att jag va gravid fast jag la på mig.

Den ena va så upprörd över att jag blivit tjock att hon satt å beklaga sig på deras morgon rapport. Som tur va så visste en av dom om att jag va gravid så då kom min upprörda kollega över till mig och bad om ursäkt för att hon inte vågat fråga mig.

Sa åt henne då att nästa gång hon tycker att jag börjar bli fet så MÅSTE hon säga till mig för detta blir mitt sista barn. Haha hon skämdes som en hund!
  • Misty W
    septemberbarn08 skrev 2015-02-16 05:27:20 följande:
    Lustigt det där. . Jag har som sagt fått höra varje dag att folk inte fattar vart jag gömt ungen och väldigt många har inte ens sett att jag är gravid än. Jag HAR ju inte överdrivet stor mage så det är inte så konstigt (även om den helt klart syns). Men så kan det helt plötsligt komma någon och säga "VA!?! 5 veckor kvar!?! Du kommer ju hinna spricka om du är så stor redan!". Och det är ändå från folk som själva har barn.

Då undrar jag ju hur liten man ska vara för att INTE se sprickfärdig ut i deras ögon?
    Antingen är man för smal eller för tjock! Eller så är magen för liten eller för stor.. Vem säger vad som är normalt?!

Kan inte folk bara låta gravida va?! Jag är otroligt "lätt påverkad" när folk kommenterar min vikt eller liknande som icke gravid. Extremt känsligt ämne för mig. Dom två tidigare grav har jag nått väldigt dåligt över kroppen & vikten. Men denna gången kan folk med åsikter bara dra! Jag ska njuta, visst jag har gott upp 20kg & kommer säkert dra på lite till, men och?! Jag vet att jag kommer tillbaka ner i mina kläder.

Ibland undrar man om dom bara är jävligt avis?!
  • Misty W

Jaha, då va det måndag och första dagen på ännu en vecka!

Jag ligger vaken ensam i sängen sen sambons klocka ringde 05:00 & han åkte till jobbet vid 05:30. Är det bara jag som tycker att vardagarna är som transportsträckor? Från helgen dör man gör saker ihop till vardagen så man går på rutin & autopilot med siktet inställt på häng med sambo & barn när fredags kvällen kommer.

Börjar bli lite tråkigt! Gör jag har tröttnat på att va ensam på dagarna. Och nu är kroppen så seg att den stretar emot om jag går för fort, plockar runt på golvet för mkt, står för länge o.s.v

Men dom sagt så är det måndag idag & ett oskrivet blad är upplagt!

Trevlig vecka!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?