ebe91 skrev 2016-09-26 08:21:10 följande:
Vad fint namn! Vi hade det som alternativ åt Bosse, tycker det är helfränt! :)
Nu har ju Alma (3 månader idag!) verkligen blivit en del av vardagen, även för Bosse. När vi ska iväg någonstans o klätt på Bosse kan han gå o klappa på babyskyddet och säga "lillasyster" (nåja, ett läte som börjar på L och har ett tydligt sch-ljud mitt i sig). Han vill ofta krama/klappa henne. När han ska peka ut kroppsdelar på sig själv brukar han även vilja peka ut på Alma (vilket ibland resulterat i att Alma får ett finger i ögat/mun eller liknande). Och för att inte tala om när han ska ge henne nappen... hon är inte jättemycket för napp, den ligger oftast bredvid henne. Och det tycker ju han är lite knäppt (han är napp-galen) så han försöker med mer eller mindre våld mula in nappen i hennes mun...
Nämen vad kul! Jag har tyckt om namnet länge, lite lagom tufft och ändå inte för modernt (tycker jag). Hade det som förslag innan vi visste att första var en flicka, och sambon vande sig och började också tycka det var fint. :)
Haha, jamen vad söta de är, storasyskonen. Och vad tåliga småsyskonen kommer bli... hehe.