• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2016-03-30 10:48:21 följande:

Jag har lite längre mellan barnen än ni kommer att få 21 månader. Vi hade också en kolikunge som första som bara sov 20 minuter åt gången. Men nr 2 som typ dygnet runt i 4 månader. Sen började det hända grejer. Nu är det som värst under den tiden vi haft två barn. Lilleman fyllde ett förra veckan och storasyster blir strax 3. Det retas, drar varandra i håret, stjäl nappar av varandra och båda far fram som orkaner. Klockan 19 sitter det två knäckta föräldrar i soffan och ber om att få sova. 20 lägger sig barnen och i bästa fall sover de till 06. Sen är det full rulle fram till 20, aldrig någonsin en lugn stund. Det jobbigaste är att det är så full fart hela tiden. Räddningen för att orka och hinna med något överhuvudtaget är att storasyster är på dagis 15 timmar i veckan. Så de två timmar lilleman sover middag när hon är på dagis, då kör jag plocka grejer, tvätta, diska, förbereda mat, dammsuga och försöka vila.

Samtidigt så ångrar jag inte en sekund att vi skaffade två så tätt. De har så roligt tillsammans och de saknar varandra bara de är ifrån varandra några timmar.

Oj... Ja, det låter onekligen lite jobbigt (om än ett kärt besvär).

Jag var hos en kompis idag, och hon har två grabbar (3,5 år och 9 månader). Christ on a bike vad hennes lilla är vild jämfört med min flicka. Det är absolut inget fel på honom, han är en jätteglad och charmig person. Men han är högljudd och hårdhänt, och vi pratade om skillnaden mellan individer och mellan könen. Hennes teori (baserad på folk hon känner) är att pojkar generellt är mer åt det hållet, och att flickor är mer stillsamma. Jag vet en familj där det är tvärt om, men annars har jag inte så många vänner med barn. Någon som har erfarenheter som bekräftar? :)

Hur som helst blev jag nästan rädd, tänk om vi får en riktig vilde, vi som nu är så vana vid världens enklaste unge!
  • Kpax

Verkar vara väldigt olika, inte helt otippat iofs :)

Nåja, vi får väl se vad det är för person som kommer!

• Kpax
    snö 81 skrev 2016-04-01 11:52:57 följande:

Jag började ju jobba nu i veckan så idag har jag den där härliga fredagskänslan. För första gången på lääänge :)

Ikväll blir det god mat och ett glas vin för att fira helg! ;)

Ja det är en stor fördel med att jobba, man uppskattar ledigheten på ett helt annat sätt!

Själv ska jag jobba imorgon, så ingen vidare fredagsfeeling, och inte kan jag dricka vin heller. Meeen bara två månader innan jag går på långledigt igen, det känns bra :)
  • Kpax

Septemberbarn08: Ska du inte ta ett test så du vet då? Tänker att om det var jag skulle jag spekulera och antagligen till slut intala mig att jag ville vara gravid, även om jag från början inte alls ville det, och sedan bli besviken när mensen kom. Eller tvärtom! Ska du vänta på mensen kan du ju få vänta länge även om du inte är gravid :)

Förstår att du är sliten med era nätter, otroligt att du fixar det, jag hade varit ett vrak. Vi hade det sådär innan jag började jobba (2/11), men det bröts ju när vi bytte och pappan tog nätterna. Gick strålande, och det var så himla skönt!

Nu sover hon till och med i eget rum, och hon sover bättre där, antar att vi störde henne.

Kan sakna att ha henne i sängen såklart, men jag sover verkligen hundra gånger bättre nu.

• Kpax

Ultraljud idag. Allt såg bra ut, men blev flyttad fem dagar åt fel håll den här gången också. Nåja, vad är väl fem dagar när bebisarna ändå inte passar sina BF-dagar.

Könet får bli en överraskning, men gissar på en tjej till :)

• Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-04-12 10:28:48 följande:

Åh vad kul, och skönt att allt såg bra ut! :) när har du bf?

Valde ni att inte kolla kön eller gick det inte se? Jag önskar nästan att det inte skulle gått att kolla, hade varit kul att få en överraskning! Men är alldeles för nyfiken!

Vi valde att inte kolla, det får bli en överraskning den här gången! :)

Jag har bf 20/9.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2016-04-15 07:49:47 följande:

Jag har typ gått i väggen tror jag. Alla dessa urusla nätter tär på mig. Jag glömmer allt, jag säger och gör fel saker hela tiden. Hjärnan har liksom slutat fungera och jag är osocial. Jag känner inte igen mig själv. När ska jag få sova. 3 år utan sömn nu. Många dagar vill jag bara lägga mig och gråta.

Jag kände den där paniken för ett tag sedan, och planerade att ta en hotellnatt (och frukost!!!) helt själv, men så blev nätterna bättre och jag la ner.

Men kan du göra det kanske? Komma bort och få vara ifred och sova ikapp lite? Plus att du får fokusera bara på dig själv, skämma bort dig lite?
  • Kpax
    snippisen skrev 2016-04-26 08:28:16 följande:

Någon som blivit gravid igen? Jag har haft två missfall på rad nu...

Usch vad tråkigt att höra! Hoppas du mår okej?

Jag är gravid, bf 20/9. Håller tummarna för dig!
  • Kpax

Jag försöker lägga in en bild, det brukar inte gå så bra. Det här är i alla fall min älskade kotte, 1 år den 9/5!

Sååå roligt nu när hon är större, jag gruvar mig för att få en ny bebis, men det är väl bara att ställa in sig på att det blir några tuffa månader i början :)

• Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-05-18 21:18:35 följande:

Vi har fått problem på kvällarna med O, och jag tycker det är så svårt när man inte blir klok på vad som är tokigt. Han lägger sig vid 19 för att sen vakna och skrika som en tok vid ca 21, och inget annat hjälper än att ta upp honom. Då blir han pigg och är vaken till 23-00 för att sen somna med mig i sängen och sova ostört till morgonen. Han har säkert i 9 mån sovit utan problem på kvällarna så det här något nytt.

Jag börjar tänka att han kanske sover för mycket på dagen nu? Dagarna ser ut som följande

Nångång mellan 5:30-6:30 - morgon

9-10:30 sova förmiddag

13:30-15:00 sova eftermiddag

19 - lägga sig för kvällen

Alltså ca 13,5h per dyng? Eller räknar jag fel? *gravidhjärna*

Hur sover era nu? Jag är ju gravid i v 38 och sover med Olle på dagarna nu för att orka, känns också jättejobbigt att hålla på å peta i detta då vi när som helst ska få lillebror. Så typiskt att det ska börja strula med sömnen nu. Han har fått två nya tänder nu i dagarna så kanske kan vara det också? Någon som har liknande problem?

Josefin vaknar mellan 6 och 8, sover middag 11.30-13.30 (varierar lite, men hon sover 45min-1,5h) och går och lägger sig 20.00.

Nu har vi börjar lägga henne 19.45, och tänkte försöka få det till 19.30 om en vecka. Hon har dock också börjat sova väldigt oroligt, vaknar eller halvvaknar skrikande 2-6ggr varje natt. Phu...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?