BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Åh vad jag känner att jag blev irriterad på min barnmorska. Var precis på efterkontroll, allt såg bra ut, men hon började med att ta upp den där kurvan man får från förlossningen och säger "du verkar ju ha haft en snabb o fin förlossning". Jaså, tänker jag, försöker förklara att den inte var så bra som hon ser på pappret men hon envisas med att säga "om man ligger mellan dom här två går det i normaltakt o din ligger ju lite ovanför". Jo, alltså den gick rätt snabbt (5 timmar aktiv förlossning), men det slutade ju med att jag hade en barnmorska liggandes över mig pressande på magen, en i vardera ben och sen en läkare mellan benen som slet ut ungen med en sugklocka... O när han väl kom ut hamnade han ju på neo i c-pap, men det hade hon nu inte orkat ta reda på... Kännet mig bara så besviken, när hon varit så bra under hela graviditeten men så ointresserad nu efteråt... Fick inte ens chansen att prata om förlossningen, utan hon konstaterade bara att det var en normal förlossning, även fast min förlossningsbarnmorska sa till mig att det räknades som en förlossning med komplikationer...